Gå til innhold

Skal teste WoW trial med kona, trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden du kommer til å spille en del solo så test ut en mage.

Meget bra dps, og du lager gratis mat og drikke. Går du for frost som hoved tyngde er det ufattelig hva du kan gjøre alene.

Dessuten kan en mage lage portaler så dere sparer en del tid på reising.

For ikke å glemme at du har utrolig bra crowd controll med en mage.

Du kan også kaste polymorph på et monster om det er flere enn en.

Da er den "Sheepet" i 30 sek.

Kona di kan jo gå for en prest, passer bra samme med mage faktisk.

Lett å ta ut større grupper med area effect spells da presten kan heale og shielde deg. Presten kan også gi deg en stamina buff, du kan tilbake buffe henne med intellect. To fine buffs.

Prest og mage er også lett å få grupper med.

Fordelen er jo også her at om du velger Human så starter dere begge på samme plass.

Eneste klassen som krever andre raser er Druid og Hunter.

Lagde forslaget ut fra at du regner med å spille en del solo, samt mine erfaringer med klasser jeg har spilt.

Vil nok våge å påstå at det ikke er mange andre klasser som slår mage da det gjelder å gjøre ting solo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei der,

jeg er en gammel SWG fanatiker (Guppi & Thuminum anyone?)som tenkte jeg skulle prøve WoW trial idag, og prøve å få med kona også.

Jeg kan 0 om WoW, men har lest litt om klasser og raser idag på de offisielle forumene.

Jeg er ute etter at vi kan spille noe sammen og tenkte på en human (?) paladin meg og muligens en druid eller mage til henne.  Er det ett godt, balansert team?

Hun har spillt nesten ingen dataspill før, og jeg vet ikke hvordan det er i WoW med spells...om det er "for mye" å starte med når du er fersk til dataspill i det hele tatt.

Leser også at hunters er den nye FotM, mulig det hadde vært bedre til henne hvis det er så "lett" som alle skal ha det til?

Paladin / Hunter bedre team kanskje?

Uansett, er det noen som har ett par pekere til en n00b setter jeg stor pris på det.

Takker og bukker.

7671655[/snapback]

Kjæresten min kjøpte WoW for et snaut år siden, jeg ble overrasket når hun kom hjem med et dataspill, det var ikke likt henne. Men med alt det regnet som var på den tiden satt vi jo mye inne likevel.

Vi startet å spille som Night Elf's, jeg som en kriger (warrior) og henne som hunter. Jeg vil anbefale konen din å spille som hunter, da får hun en "pet" på level 10 som gjør spillet mye enklere. Hun kan velge seg det dyret hun selv vil ha som pet (alt innenfor kategorien beast, katter, fugler, ulver, edderkopper, apekatter, dinosaurer og enda noen fler) og dyret hennes vil vokse seg både større og sterkere i takt med henne selv.

Selv med min bedre halvdels manglende dataferdigheter (hadde aldri rørt et dataspill tidligere) klarer hun seg ganske greit som hunter. Hunter er kraftig og svært enkelt å spille. Taktikken går ut på å sende pet til angrep, pet sørger for å oppta fiendens oppmerksomhet mens hunteren står på trygg avstand og skyter piler. Etterhvert vil hunteren blant annet lære både å skyte på opptil 3 fiender samtidig (Multi-Shot) eller la det regne en skur med piler (Volley). Hennes hunter har nådd level 49 og min warrior er level 48, det er artig å knerte fiender med min [Kang Decapitator] mens pilene fra hennes [Hurricane] suser forbi hodet mitt - heldigvis skader de ikke meg selv om de iblant bommer litt.

Jeg eier to datamaskiner og vi er da sammen når vi spiller dette, det er ikke bare dobbelt så artig men også betydelig lettere å gjøre oppdrag med en ledsager. Det merkes at spillet ikke er beregnet for å spilles alene, selv om det også er en mulighet.

Hva du selv vil spille som er selvsagt helt fritt, men jeg vil anbefale druid, da kan begge være nightelfs og du kan også helbrede henne og deg selv fra både skader og sykdommer. Det er ikke umulig at hun selv vil få mere lyst å være druid på grunn av at deres evne til å gjøre seg om til dyr som både bjørn, katt, sjødyr, fugl (på høy level) og uglemenneske, men druids er en del vanskeligere å mestre enn hunters.

Night elfs kan lære å ri på tigere, mange syntes dette er de flotteste "hestene" i spillet.

Hold dere unna Ban'Ethil Barrow Den-hulen vest for Dolanaar, det vil spare dere begge for potensielt mye frustrasjon.

Av professions kan dere egentlig ta det som dere ønsker, unntatt enchanting som jeg ville styrt unna. Dette er kostbart og ikke nødvendig da det er langt billigere å bare kjøpe til eksempel evigvarende glødende ild av ulike farger (og virkninger) på sverd eller andre våpen fra andre spillere som er enchantere.

Husk at dere kan lære fisking, matlaging og førstehjelp i tillegg til to primære yrker.

Har selv laget en liten historie om alvene Pycnopodia og Eylon dette året i Azeroth, selv vil jeg anbefale å spille for opplevelsens skyld. Det er nemlig mange som blir oppslukt og spiller utallige timer bare for å få tak i en litt bedre sko. Akkurat dette vil jeg selvsagt ikke anbefale, men resten av spillet er absolutt et fint eventyr formidlet på en interesant måte. Hvert område dere beveger dere til har sin unike fortid og sine unike problemer, som forteller sin lille bit om både langsiktig og kortsiktig fortid i Azeroth og også historien i World of Warcraft generelt.

Helt til slutt, dersom du tror du vil spille mye alene uten henne, lag en egen karakter til det formålet. Dersom din karakter er høyere i nivå enn henne vil hun bare være i veien og til bry, og dere vil ikke spille sammen det vil bli din karakter som hjelper hennes.. Har sett flere gjøre denne "tabben" og det tar ikke lang tid før den ene bare mister interessen helt.

Skrevet

Du er warrior som går fury

Hun er en druid som går feral

Kjempebra grinding kombo som dreper veldig fort og slippper mye "downtime" (som er tiden du bruker til å spise/drikke for mer health og mana.

Skrevet (endret)

dama = mage du = mage

da går lvlingen fort mage er knall lett og lvle :D

eller slik som du sa i starten du ville være pala og hu mage-druid

da ville jeg gå for deg som pala og henne som mage.

men jeg ville egentlig ikke anbefale pala eller druid for en nybegynner du får ikke spillt som du vil i instancer og sånn gå for en ren klasse som gjør skade mage ville jeg sagt.

mage+ mage konge bra kombinasjon dreper fort og tar lite skade

som din første karakter er det best og kunne gjøre det bra solo alså ikke være avhengig av og være like høy lvl som monstret du dreper for og kunne ta den eller ikke greie mere en 1-2 monstre på din egen lvl.

vis du vil ha litt dypere syn ville jeg gått for mage-warlock-hunter som første char lett levling og god skade.

Endret av neoman
Skrevet
Hei der,

jeg er en gammel SWG fanatiker (Guppi & Thuminum anyone?)som tenkte jeg skulle prøve WoW trial idag, og prøve å få med kona også.

Takker og bukker.

7671655[/snapback]

Helt til slutt, dersom du tror du vil spille mye alene uten henne, lag en egen karakter til det formålet. Dersom din karakter er høyere i nivå enn henne vil hun bare være i veien og til bry, og dere vil ikke spille sammen det vil bli din karakter som hjelper hennes.. Har sett flere gjøre denne "tabben" og det tar ikke lang tid før den ene bare mister interessen helt.

7672276[/snapback]

Essentielt dette ! + ta en "egen" char i en annen class så du lærer fortere å kjenne de forskjellige klassenne. Et forslag er rogue som er sinnsyk kjapp å soloe med + veldig handy i mangen quests.

Jeu.. :)

Skrevet

Warrior til deg selv og Paladin, eventuelt Shaman til kona.

I og med at dere skal spille sammen ser jeg for meg denne kombinasjonen som best, Warrior med "Healing support" er kos. Bør også være lett å få gjort unna instancer, quester, og i det hele tatt det meste med denne duoen (Må nok finne et par ekstra spillere til instance, mente mer at denne duoen bør få en gruppe lett (Warrior (Tank) og Paladin/Shaman (God support samt Healing om det skulle trenges).

Om dere begge blir gode i spillet er spessielt Warrior og Paladin nærmest uslåelig i en 2v2 kamp (Her har dere mye morro til Arena oppsett i The Burning Crusade).

Som andre nevner, om kona di ikke alltid vil spille og du kanskje ønsker å være noe mer aktiv, ikke heng deg opp i det. Alle klasser klarer å spille solo om man absolutt må, men til syvende og sist er Hunter/Rogue desidert den beste "solo" klassen, om man tar absolutt alle mulige situasjoner i betrakting (Elite quests, etc.).

Lykke til, begge to :).

Skrevet

det som egentlig som trengs er en god posjon tolmodighet :p de første levlene er for å komme inn i spillet/klassen.. jeg hadde heller ikke prøvd noe lignede før, men digget det.

et genialt spill =)

og jeg ville ha valgt human paladin til deg og kanskje human mage/warrior til kona di ;) starter på samme plass, og det er drit imba (bra) med paladin og mage/warrior har jeg opplevd =)

Skrevet (endret)

Tusen takk for alle tipsene.

Men det tar jo en EVIGHET å laste ned her via den Blizzard downloaderen. :( Ingen som har de .mpq filene på en rask linje så jeg kan jukse litt vel?

Jeg lener mer og mer mot en "wizard" class selv nå. Mage eller Priest...mulig dama tenner på Hunter og pets, vi får se, jeg sier ifra imorgen....hvis downloaden blir ferdig noen gang.

Og ja, det er Guppi fra Norwegians in Space i SWG her :D

EDIT: @Pycnopodia: Jeg regner med du har gifteplanene klare med en slik jente ;)

Endret av gupp
Skrevet

Du liker action, kona liker mer koseklasser?

Rogue/druid? Kan ta stealthrun (begge er "usynlige" og kan snike seg inn til forskjellige plasser) sammen, noe som bringer mye morro og utfordringer. Relativt lett å få gruppe.

Men husk, det er aldri for sent å snu :)

Skrevet

Det smarteste du kan gjøre er å prøve, og feile.

Om du starter en karakter du ikke liker, så er det bare å starte på nytt.

Og om du er redd for at kona ikke vil like spillet, så har jeg lagt til en quote i spoilere.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
http://www.warpdrive.se/40804

<ceflower> WOW har skördat ännu ett offer

<ceflower> En kvinna (~40) kom in i butiken med sin son (10?) och köpte WOW.

<ceflower> "Kul spel det där" sa jag till sonen

<ceflower> "Näe, det är jag som ska ha det" säger mamman

<ceflower> "Jasså?"

<ceflower> "Jo, han klagar på att ingen någonsin spelar med honom, att han inte får spela i någon bra guild eller något. Så jag tänkte att jag kan ju spela med honom, det verkar vara ett trevligt spel!"

<ceflower> Småpratar lite, visar sig att ungen är typ level 35 och har kört fast.

<ceflower> Nåväl.

<ceflower> Några veckor senare kommer de in igen för att köpa ett gamecard

<ceflower> Jag råkar känna igen dem, så jag frågar lite försynt hur det har gått och om det är roligt att spela tillsammans.

<ceflower> Sonen svarar: "Jo.. det var kul ett tag. Jag är nästan level 50 nu."

<ceflower> han fortsätter: "Men vi spelar inte tillsammans längre, mamma är level 60 och spelar i någon bra guild som jag inte får vara med i"

Kan godt hende at dette skjer deg :love:

Skrevet

Heidu.

Ville aldri anbefalt den "mykere siden" til ei jente, altså Priest og healers. Er en ganske kjedelig jobb å utføre, samt hun som ikke spiller noe fra før har sikkert stor sjans for å la flere folk dø i instances.. Anbefaler altid simple, men kraftige classes til nybegynnere, ala Rogue og Mage. De to er lette å sette seg inn i. Rollen din i grupper er ganske enkel, bare fortell henne at hun ikke må skyte så mye på et monster at det springer bort på henne.

Blizz sa at Paladin skulle være en class som appelerte til nybegynnere. Personlig synes jeg Paladin dreper altfor treigt. Nybegynnere kommer neppe til å vite hvordan man skal skvise så mye damage som mulig ut av en Paladin. Er ikke særlig morsomt når du først har bestemt deg for å teste WoW, så bruker du utrolig lang tid på å drepe mobs. Paladin føles utrolig lite interaktiv også.

Hunter er jo fin. Da kan hun jo være Night Elf også. Jenter må jo altid være Night Elf, sukk.. Kan kanskje bli et problem å styre peten iblandt. Det er tross alt en ekstra byrde som Hunter har. :)

Hvis jeg skulle anbefale noe til dere så kanskje et par Night Elves, Rogue + Hunter. Nå har jeg ikke lest alle postene i denne tråden her, men har du spurt henne hva hun kunne tenkt seg selv?

Skrevet

jeg har 3 lvl 60 char, og noen under, eller roguen min er ikke 60 enda men snart, jeg har en mage og druid, og uten tvil vil jeg si roguen er det gøyeste i pvp og i pve, din oppgave er dmg, og snike rundt er jo veldig gøy, noen quest blir lettere når du har stealth oxo.

så jeg sier rogue :)

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
Om du skal ha et spill som du kan spille med kona di, så ville jeg heller sett på Everquest2. Tror det har litt mer å by på for en kvinnelig spiller!

7675709[/snapback]

Hvorfor det? :hmm:

Skrevet (endret)
tauren Shaman + Tauren warrior er en Konge kombo

Hvorfor?

fordi shamaner har totem som virker som buffs som warrior tar veldig mye nytte av samtidig som den har heal som er veldig nyttig i grp grind og de er veldig bra til det ;)

de har også warstomp som gjør at fienden står stille en liten stund

og mere hp en de fleste ^^

vis du også har en sånn kombo kan du klare det meste alene dere to siden warrior = tank

shaman = healer

mitt råd er altså skaff deg warrior hu shaman eller omvendt

Warrior går full Arms build

shaman går full Heal build

bruk 1h + of hand / shield med shamanen

warrior bruker 2h og har 1h og shield i baggen

når du blir lvl 40 så får dere mount og da blir det værfall gøy :=)

PS: en konge kombo me de 2 er dette...

warrior chargere shaman setter ned wind fury totem som gjør at du kan få 3slag i 1slag. og str totem som virker som buff

altså

charge + Sweeping strike + Fury + Mortal Strike + Wirvel wind

på denne komboen får du Heal og totem buff fra shamanen og nesten altid pleier wind fury og protte (virke) og da gjør du syk skade :=) Trust meg meg og dama spiller warrior shaman og det rocker alt :p

*ble litt dårlig skrevet men essence er Warrior / shaman kombo får lvl / quest og alt der ute;)*

7671742[/snapback]

Er ikke sikkert han kan så jævlig mange sånne ord da, veita faen hva man lærer i SWG. Kan sikkert oversette litt.

Buffs = Magiske spells (Dette må du vite hva er) som du kan kaste over deg selv eller andre spillere så de får bedre stats.

Heal = En magisk spell som 4 klasser kan kaste på seg selv eller andre spillere så de får opp helse hvis de holder på å dø. Det kan også menes som bare å få opp health, med f.eks en healing potion.

Grind = Å gjøre noe flere ganger etter hverandre (I denne sammenhengen, å drepe andre monstre for å komme seg opp i level).

HP = Health points seff.

Tank (Hvem fant på dette ordet? :p) - Tanks tar imot skaden monstre gjør i grupper på 2 eller flere så ikke man er nødt til å bruke så mange heals (Mana).

Shamans healing TALENTbuild - Restoration treet helt til høyre.

Charge - En skill Warriors bruker for å komme seg til monsteret automatisk (Man får også litt rage av dette, noe som tilsvarer andre sin mana, men funker på en annen måte).

PS: Windfury TOTEM gjør ikke så du får 3 ekstra slag, du får ETT ekstra slag på proccen, men mere attack power (Du kan tenke deg hva attack POWER er).

Håper du ikke forsto alt han sa og at noe av dette kom til nytte, hvis ikke kom det sikkert til nytte for noen andre nybegynnere her på forumet :w00t:

Endret av BadBeer
Skrevet (endret)

jeg og dama spiller..

jeg spiller rogue og hu spiller hunter.. vi river igjennom det som er i pvp

Tror jenter liker å spille hunter egentlig for det er liksom ikke så sinnsykt stress å lvle med.. send pet og auto shot + kansje noen arcane shots inne i mellom liksom.. ikke no stress i hele tatt..

Hun kommer til å lære fort hvis hu greier å regulere dps`n sin så tar hu selv aldrig skade fordi peten greier å holde agro igjennom hele figthen (på mobs vel og merke)

men hadde jeg vært deg og du er ute etter en malee class (riktig nok uten healing skills) så ville jeg godt rogue, har både en mage og en rogue og jeg syns mage har ALT for mye down time.. er liksom drepe 3-5 mobs så må du sette deg ned å drikke for å få opp manaen og da er du _sinnsykt_ sårbar mot eventuelt en rogue som bestemmer seg for å angripe deg (roguer får 100% crit chance på ambush mot players som sitter).. og jeg skal si deg 1600-2000 dmg på 1 "slag" svir når du har maks 4000 hp... hvis du vil ha noe som har healing vil jeg anbefale enten feral druid/dual wield shaman/paladin (syns paladin har blitt en klisje nå.. alle har en pga de ble boosta men egentlig så er det bedre classes enn paladin hvis du spiller dem riktig... lærer du etter vært etter non timer lesing på wow foruma :D)

men hvis du vil gå sikkelig crazy og spille no med HØY dps så spiller du warlock.. men warlock er ikke akkuratt en begynner class å starte med pga de koster litt siden du må skille opp både deg selv + summonene dine.. så det kan koste deg litt hvis du starter fra scratch

lykke til!

server skal du spille på foresten? hvil du ha mye pvp så anbefaler jeg battlgroupen til executus, for det meste instant BG`s døgnet rundt

Endret av Darkey
Skrevet

Takker og bukker til alle sammen.

Det ble er brak success! :D

Vi er begge Gnome Mages, og etter noen få timer var vi på level 4, og det var ikke så lenge til vi skulle opp og kjøre barn til skolen :o

Dama synes det var kjempe morsomt, så oppdraget er utført.

Det kan godt hende at jeg bytter klasse, men enn så lenge var det greit å være det samme. Alt handler om å få henne interesert ;) Jeg kan alltids power-grinde en annen toon senere ;)

Men i forhold til SWG, må jeg si jeg ble skuffa over character creation biten. Og med mindre det er en liste jeg bare ikke har funnet, utrolig lite emotes.

Men moro spill, veldig mye action prega i forhold til SWG.

Skrevet

Du kan også "lage" dine egne emotes ved og skrive /me. F. eks, hvis du skriver

/me snuggles up against you. Vil da vises som Guppi snuggles up against you i chatten til folk rundt deg.

Nå kan du fly rundt og leke deg med emotes vøtt :]

/me packs he's backpack and leaves for school, bibi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...