Gå til innhold

Toshiba 37WL66Z og brummelyd


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Toshiba 37WL66Z og er storfornøyd, men har ett problem: Den lager en utrolig irriterende brummelyd. Lyden er direkte plagsom, og endrer frekvens etter hvilken input jeg bruker. Verst er den ved bruk av VGA.

 

Er det normalt at LCD-TVer skal lage så mye lyd? Hører andre eiere av denne modellen denne lyden?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Du er ikke den eneste. Jeg er også storfornøyd med selve tven, men det er en lyd der også ja, jeg hører den ikke noe særlig når jeg sitter forran TVen men når jeg står ved siden av den.

 

Jeg lurer også på om dette er normalt?

7782221[/snapback]

 

 

Også jeg har dette problemet...egentlig veldig irriterrenda da en liksom ikke kan velge innstillinger etter hvordan en liker bildet fordi sortnivået kan bare være på 94 eller oppover hvis ikke kommer den irriterrende lyden..

Jeg klaget til butikken, fikk utlevert nytt tv men lyden var også på det tvet...

Litt rart, da de fra butikken sa at jeg var den eneste med dette problemet...høres ut som dette er på alle tvene fra denne modellen 37wl66z...

Lenke til kommentar
Du er ikke den eneste. Jeg er også storfornøyd med selve tven, men det er en lyd der også ja, jeg hører den ikke noe særlig når jeg sitter forran TVen men når jeg står ved siden av den.

 

Jeg lurer også på om dette er normalt?

7782221[/snapback]

 

 

Også jeg har dette problemet...egentlig veldig irriterrenda da en liksom ikke kan velge innstillinger etter hvordan en liker bildet fordi sortnivået kan bare være på 94 eller oppover hvis ikke kommer den irriterrende lyden..

Jeg klaget til butikken, fikk utlevert nytt tv men lyden var også på det tvet...

Litt rart, da de fra butikken sa at jeg var den eneste med dette problemet...høres ut som dette er på alle tvene fra denne modellen 37wl66z...

7794940[/snapback]

 

Hva er status på denne tv'en nå? Blitt noe bedre?

Lenke til kommentar
Du er ikke den eneste. Jeg er også storfornøyd med selve tven, men det er en lyd der også ja, jeg hører den ikke noe særlig når jeg sitter forran TVen men når jeg står ved siden av den.

 

Jeg lurer også på om dette er normalt?

7782221[/snapback]

 

 

Også jeg har dette problemet...egentlig veldig irriterrenda da en liksom ikke kan velge innstillinger etter hvordan en liker bildet fordi sortnivået kan bare være på 94 eller oppover hvis ikke kommer den irriterrende lyden..

Jeg klaget til butikken, fikk utlevert nytt tv men lyden var også på det tvet...

Litt rart, da de fra butikken sa at jeg var den eneste med dette problemet...høres ut som dette er på alle tvene fra denne modellen 37wl66z...

7794940[/snapback]

 

Hva er status på denne tv'en nå? Blitt noe bedre?

7822594[/snapback]

 

Nei....eneste måten å ikke høre lyden på er altså å skru sortnivået til 94 og oppover...Eller bruke standard bildemodus på "bilde1" som har dette som standard fra før...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er dette god nok grunn til å kunne få byttet til en annen modell?

7870420[/snapback]

 

Ja, ihvertfall om lyden var såpåss ille som den var på min. Andre apparater lager ikke slik lyd, og så lenge forhandleren ikke opplyser om noe så vesentlig, er det klar grunn til å heve kjøpet. Du ville jo ikke kjøpt tv'en om du visste hvor mye lyd den lagde, og bestiller du den over nett har du ingen forutsetninger for å vite dette på forhånd.

Lenke til kommentar

Har selv tenkt litt på å kjøpe ny tv. Jeg leste testen i lyd og bilde og det så imponerende ut. Men når jeg leser i forumet her og i brukererfaringer blir jeg i tvil. Hvor ille er denne brummelyden?

Jeg lurer også på om bildet blir veldig dårlig i forhold til CRT på vanlige tv sendinger? Her har vi kabel tv fra Canal Digital med elendig kvalitet. Men jeg sitter jo litt unna tv'en så merker det kun hvis jeg går nært tv'en. Har 28" Widescreen tv fra finlux og er egentlig veldig fornøyd. Men har veldig lyst på flat-tv.

Lenke til kommentar
Hvor ille er denne brummelyden?

 

Ille. For min del var det uutholdelig. Dersom det var mye lyd på TVen hørte man det ikke, men i lavmælte scener - typisk der hvor du IKKE vil ha forstyrrende lyder - var det fryktelig plagsomt. Jeg pleier også å ha TVen på med lav lyd som ønsket "bakgrunnsstøy" - durelyden var da faretruende nær hodepine nivå.

 

Så det er snakk om mer enn et irritasjons moment etter min mening.

 

Jeg lurer også på om bildet blir veldig dårlig i forhold til CRT på vanlige tv sendinger?

8025284[/snapback]

 

Det kommer nok litt an på hva du forventer. Jeg hadde også veldig grisete kabel-TV da jeg kjøpte denne, men ble veldig imponert over TVens egenskaper i forhold til analoge signaler. Kanaler som var veldig støyete ble merkbart roligere. Men bevares - å blåse opp slitne, analoge signaler til 37" er ikke noe for feinschmeckere. I forhold til andre apparater yter Toshibaen uansett bra på dette området, så det var trist å levere den tilbake. :(

Lenke til kommentar

Det høres akkurat ut som problemene som har vært på sharp XD1E serien. Det ser ut som de har funnet ut av det nå (endelig)... Der må man ha baklyset på 92-94 eller oppover, som er altfor mye.

 

- In Jan Sharp France said that the cause of buzzing had been identified. There are two types of buzzing related to two different power supplies:

 

a) very high frequency (around 15000 Hz) buzzing from the main psu which occurs when the set is on, in standby or even "off" unless actually unplugged. Sharp can repair affected sets by changing the faulty power supply block (which is an assembly that includes the input sockets) and have started doing this on-site for vociferous customers.

 

b) low frequency buzzing (19 Hz harmonics) comes from the secondary psu for backlighting. This is heard when the set is displaying a dark image or no image at all. No solution apart from telling customers to set backlighting to max level. Backlight buzzing said to be an inherent result of the way the backlighting is designed.

 

Kjenner dere dere igjen i dette? kommer fra avforums

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...