Gå til innhold

Innscanning av fotoalbum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvilket program man kan bruke for å scanne inn hele fotoalbum slik at sidene lagres automatisk og i rekkefølge? Får dette til med Acrobat Pro (på et slags vis), men skulle gjerne visst om et program som er bedre til akkurat dette.

7669589[/snapback]

Forstår det som du ønsker å scanne hele albumsider og lage en samlet fil av hvert album, slik at du kan bla i denne som i albumet?

I så fall høres Acrobat fornuftig ut. Da har du også en fil som holder seg, dvs som også er gangbar i lang fremtid (godkjent arkivformat av Riksarkivet).

Da er det bare å passe på at du scanner sidene i riktig rekkefølge, men i Pro-utgaven er det vel ikke problem å endre dette senere heller.

 

Men merk at du nok ikke får det beste ut av bildene på denne måten, da blir det et snitt av bildene på siden, hvert bilde blir ikke optimalt som når de scannes separat!!

Men det blir kanskje bra nok, hadde vært interessant om du scannet en side og la ut her.

Tenkt på om du får mulighet til å kopiere ut et bilde for å printe det ut senere, det er jo litt viktig...

 

Jeg har selv scannet mye fra album i det siste, og jeg deler opp sidene i enkeltbilder. Da justeres hvert bilde best mulig. Scannerdriveren min kjenner igjen hvert bilde og markerer disse separat, scanner i én operasjon og leverer bildene enkeltvis til redigeringsprogrammet. Fungerer ikke alltid så bra, og har litt store album, så ofte tar jeg de manuellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...