Gå til innhold

Windows lyd borte, alt annet fungerer.


Anbefalte innlegg

Fått et merkelig problem i dag. Opstartslyden og avlsuttningslyden o.l lyder fungerer ikke, men lyd i iTunes og det fungerer. Vet ikke hva som er galt. Har et intrigert SoundMax lydkort.

 

Irriterende problem fordi lyden på bla annet youtube fungerer ikke. Noen som vet hva som må gjøres?

 

Har sjekka enhetsbehandling og det er ikke driverne siden lyden var fin igår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt problemer.

 

Edit: Det virker som den ikke kan spille av .wav filer. Alle andre filer funker. Noen som har en løsning. Er ikke så begeistret for å innstalere windows på nytt. :ermm:

 

Edit2: Har nå innstalert Xp på nytt og problemet er fortsatt til stede. trneger desperat hjelp :ohmy:

Endret av ElVista
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jepp, da har jeg den. Slik går du fram: Åpne registryeditoren din. (Kjør -> "regedit") Når denne er åpen, naviger deg selv fram til følgende sti:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
My Computer \ HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Drivers32

 

Høyreklikk, velg «New», velg «String Value» og kall den for "wavemapper" (uten quotes, så klart). Merk den, trykk ENTER og skriv så "msacm32.drv" som «Value data». Dersom denne finnes fra før, slett og opprett på ny. Lagre, lukk og restart PCen. Funket for meg to ganger :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Hehe, bare hyggelig å kunne hjelpe deg :D Sleit som faen selv når jeg hadde det problemet.

7800553[/snapback]

Har akuratt samme problemet, bare jeg kjører windows vista og har soundblaster audigy 2 zs. Funker denne løsningen i vista ultimate?

 

EDIT: Jeg testa det ut og det funker! Takker ok bukker for kjempe god hjelp! :thumbup:

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...