Gullars Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Hei! Eg lagar ei nettside ved hjelp av Wordpress, og har prøvt å kopiera menyen frå temaet jillij (http://www.jillij.com/wordpress/), ettersom det er den einaste fungerande dropdown-menyen eg har sett for Wordpress. Eg har fått han til å fungera i Firefox, men problemet er at han absolutt ikkje fungerer i IE6. Eg går ut ifrå at det kun er snakk om ein CSS-feil. Det er veldig lite respons å få både på jillij-forumet og Wordpress-forumet, men her er det som regel nokon kyndige som er villige til å hjelpa meg Adressa til sida er: http://test.sveioskulekorps.no/ På førehand takk for hjelpa!
mikk- Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Et skudd i halvmørket: Kan det ha noe med Z-index å gjøre? Vet at IE ofte er litt halvbuggy på det området. Det er nok absolute position på de undermenyene.. Er litt mye å sette seg inn hele CSS-koden En mulighet om du ikke finner det ut, er å starte med orginalkoden som utgangspunkt, og så gå stegvis over til slik som du vil den skal se ut. Sjekk i IE for nærsagt hver eneste endring du gjør, så finner du nok ut hva som er feilen.
haugsand Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Som Mikael sier, er det i overkant mye kode å sette seg inn i, så jeg kan komme med noen generelle tips. Dropdown-menyer med standardisert HTML vil i utgangspunktet alltid være et problem. IE støtter nemlig ikke :hover på andre element enn a, så det trengs vanligvis en JS-kode for å få menyen til å fungere. Sons of Suckerfish er en alternativ dropdown meny, som jeg personlig har klart å tilpasse.
Gullars Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Skrevet 7. januar 2007 Der ordna det seg ! Dette måtte inn i header.php: <!--[if lt IE 7]> <style type="text/css" media="screen, tv, projection"> @import "<?php bloginfo('stylesheet_directory'); ?>/ie.css"; body { behavior: url("<?php bloginfo('stylesheet_directory'); ?>/code/csshover.htc"); } </style> <![endif]--> Takk for hjelpa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå