Gå til innhold

Forsikring til min nye mobil!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en k610i med abbo på telenor.no!

 

Den kostet da 1kr med djuice controll!

 

Er det vits i å forsikre mobilen sin med telenor forsikring eller finnes det et annet valg?

 

Leste at den kostet 300kr for første "tap"

 

Hvor mye er mobilen min verdt om jeg mister den eller hva det heter!

 

Mvh meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har kjøpt meg en k610i med abbo på telenor.no!

Gratulerer med ny fin telefon! :cool:

 

Er det vits i å forsikre mobilen sin med telenor forsikring eller finnes det et annet valg?

Om det er vits i kommer veldig ann på deg selv, har du mange gode forsikringer (topp-innbo, reiseforsikring m.m) med LAVE egenandelere (dvs under 500 kr) så er det liten vits. Har du derimot høye egenandeler på de andre forsikringene dine, kan det å tegne en slik forsikring være kostnadseffektivt dersom du er av den typen som ofte mister tingene dine, skader dem, er håndtverker, er mye ute i regn osv osv. Dersom mange av dine tidligere telefoner har blitt fuktskadet / mistet / stjålet etc. kan det være ett poeng å forsikre telefonen.

Leste at den kostet 300kr for første "tap"

Det kan nok stemme bra...

Hvor mye er mobilen min verdt om jeg mister den eller hva det heter!

Mobilen din vil være verdt ca 2000 til 2400 nok. (jmfr prisguiden)

Lenke til kommentar

Hjelper lite med innboforsikring når disse kun dekker støtskade og ikke vannskade, pluss 40% verdiavskriving pr år.

 

Ei heller reiseforsikring, som ikke dekker deg om du selv er skyld i at du mista telefonen i bakken feks - og nok en gang med 40% verdiavskriving pr år - finnes tilogmed flere reiseforsikringer som ikke dekker mobiltelefoner i norden, eller i det hele tatt feks.

 

Om du vil ha mobilen din forsikret, ville jeg satsa på butikken sin egen skade og uhellsforsikring - den er litt dyrere enn telenorsin i forhold til avgift - men dekker deg ofte klart bedre, uten verdiavskrivning og med lav/ingen egenandel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...