Gå til innhold

Flytting av database mellom to hoster


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har ikke så alt for mye erfaring innenfor dette, men skal prøve å forklare dette på en noenlunde måte.

 

Jeg har en kompis som har en egen server. For litt siden satte jeg opp WordPress der og opprettet en database med flere tabeller. Nå, litt i ettertid, har jeg bestilt meg domene og webhotell. Men jeg lurer på hvordan jeg kan få hele databasen over på den andre serveren? Jeg prøvde å kopiere alt over og endre wp-config-fila, noe som WordPress godtok, men ville alikevel opprette en ny database.

 

Hvordan kan jeg få over hele databasen uten at noe forsvinner? Har forøvrig PHPMyAdmin på begge serverne, noe som jeg aldri har brukt, men så at det var noen eksportingsmuligheter av tabeller. Men jeg er noe usikker på den eksportingsdelen siden jeg aldri har brukt det som sagt.

 

Så hvis noen kunne ha komt med noen innspill her, hadde jeg satt pris på det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at det er dokumentasjon på dette hos Wordpress men...

 

1. Scripte ut alle tabller med innhold på kildeserveren.

2. Installere Wordpress på ny server.

3. Slette alle tabeller på ny sever.

4. Legge inn alle tabller på ny server.

 

Dette er jeg i hvert fall rimelig sikker på at funker :)

Lenke til kommentar

Hosten til kompisen min er nede for øyeblikket, så jeg prøvde like greit å prøve og legge inn WordPress på nytt, helt fra starten av. Men etter innstallasjonen får jeg denne meldingen:

 

Found
The document has moved here.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. 

 

 

Jeg sletta alle tabellene før jeg la inn WordPress, i tillegg til alt innhold. Det skjer heller ingenting når jeg trykker på linken (has moved here).

 

 

 

Hva skjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...