Gå til innhold

Laserskriver på CD/DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I min uvitenhet har jeg fått det for meg at når man skal skrive på en DVD/CD plate så må man bruke en blekk skriver. Stemmer dette, og om ikke, er det noen som kjenner til noen laserskrivere som man kan bruke til akkurat dette?

7646745[/snapback]

 

Jeg vet faktisk om laserskrivere som kan skrive på DVD/CD. Teknologien heter Lightscribe og gjør at mange brennere i dag kan skrive direkte på DVD/CD-platene.

 

www.lightscribe.com

Lenke til kommentar

<QUOTE>Jeg vet faktisk om laserskrivere som kan skrive på DVD/CD. Teknologien heter Lightscribe og gjør at mange brennere i dag kan skrive direkte på DVD/CD-platene.</QUOTE>

 

Har selv brenner med Lightscribe, og det er en funksjon jeg så og si aldri bruker. Noen grunner:

 

VELDIG tregt - 15-20 minutter pr. CD

Sort/hvitt

Dårlig kvalitet (svart på brun-gul bakgrunn)

Man må bestille CD'er med lightscribe - ofte dyrere og vanskelig å finne i butikker.

 

Merk også at man ikke kan stappe en Lightscribe-CD i en laserprinter, det er cd-brenneren som bruker laseren til å svi mønster i den brungule overflaten på platene.

Lenke til kommentar
Jeg vet faktisk om laserskrivere som kan skrive på DVD/CD. Teknologien heter Lightscribe og gjør at mange brennere i dag kan skrive direkte på DVD/CD-platene.

www.lightscribe.com

7646953[/snapback]

Hentet fra linken din:

Hardware

Hardware refers to LightScribe-enabled drives. You must have a drive (either included in your PC or notebook or purchased separately as an internal or external drive) with LightScribe technology.

 

To confirm that you have a LightScribe-enabled drive, look for the LightScribe logo on the outside of your drive or your computer.

Som du ser er det ikke snakk om laserskriver (printer).

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg ikke på en cd/dvd brenner som også kan brenne bilde på disken, selv om det høres ut som en grei løsning.

Nei, jeg kikket etter en printer til å printe vanlige ark og cd/dvd'er. Da en laser skriver "aldri" går tom for blekk (dette er jo en helt feil setning, men det er vel noen tusen utskrifter på laserskriveren?), så var i utgangspunktet mitt valget enkelt. Men da utskrift på cd/dvd er et must så har jeg nå forstått av det må bli en blekkskriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...