Gå til innhold

Wlan forårsaker trøbbel


beh

Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg tideligere i høst for å gå til anskaffelse av trådløst nettverk her hjemme etter at den nye laptopen kom i hus. Jeg valgte å få alt (basestasjon og PCMCIA/Cardbus kort) fra samme produsent; 3Com. Etter at 3Com kom bra ut i diverse tester bla. her på barbara.no så tenkte jeg at den tar jeg. Et "3Com Officeconnect 11Mbps WLAN PC kort" (3CRSHPW196) og en "Access Point 2000" (3CRWE20096A-E1).

Mitt problem er at rekkevidden er dårlig for å ikke si elendelig. Nå er microbølgeovnen på reparasjon så den er det ikke som støyer. den trådløse telefnonen tror jeg ikke at jeg vil sende vekk på en stund. Spiller ingen rolle hvilken kanal jeg kjører på det er bare sakk om 8-10 meters rekkevidde på 11 teorektiske MBit. Hvis jeg skal sette ned hastigheten skal jeg gjøre det på akesspunktet eller må man gjøre det i driveren til kortert?

 

Er det noen her som sitter på samme eller tilsvarende utstyr og som har noen tips til hvordan man kan få opp rekkevidden litt? Dersom det ikke er mulig forstår jeg ikke hvorfor folk skulle orke å bry seg som kyrptering uansett. Men jeg antar at det her hos meg som feilen ligger siden ingen andre har klaget over så dårlig rekkevidde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv et AP2000 og basestasjonen (hovedtelefonen) til et Siemens gigaset 3000 stående i samme rom, rett ved siden av hverandre - går helt greit... Bruker forøvrig et Dlink DWL-650 pcmcia kort i PCen. Har veldig bra rekkevidde, både innendørs og utendørs, stort sett på full fart.

 

Jeg ville ha prøvd med en annen pc/pcmcia-kort for å prøve å finne ut hvor feilen ligger, på den måten kan du eventuelt feilsøke deg fram trinn for trinn.

 

[ Denne Melding var redigert av: ksnes på 2002-11-25 13:24 ]

Lenke til kommentar

Som jeg sa så kan det bli problemer med trådløse telefoner. Det er ikke alle som får problemer men noen kan få det. Det jeg ville prøvd er å skru av den trådløse sentralen til telefonen din en periode, og så kan du skjekke hvordan den fungerer. Det skal også være sagt at jo lavere kanal du bruker jo lengere rekkevidde får du. MEN kanal 1 ligger akkuratt rundt microbølgeovner og kan være greit å holde seg unna den kanalen.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg kjøpte meg en trådløs mus hvos usb porten ble brukt. (Søt liten sak)

Problemet mitt var at hvis jeg startet maskinen med musen montert fikk jeg ikke Wlan opp å gå. Og samme andre veien rundt.

Brukte samme frekvens.

 

Musen ligger nå nedpakket innerst i skapet ilag med alt det andre unyttige jeg har kjøpt :smile:

 

Mvh

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...