Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CD internett + trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

HEeeeey gutter :) godt nyttår ...

 

Tingen er.. har bestillt Internett over kabeltv fra Canal Digital.. 5000 ned og 1000 opp.. og par kroner mer pr mnd enn hva jeg betaler hos NGT nå.. der skal jeg vell ha 3500 ned og 600 opp.. hmm ja de skal visst oppgradere hastighetene nå til 4200.. men jeg kjører speedo testen så får jeg aldri mer enn en 29xx ned og en 3xx opp.. hmm så jeg flesket til på den kampanjen de hadde før nyttår.. med gratis tilkobling.. og damen i telefonen sa at internett over kabel tv og telefon nettet ikke kunne sammenlignes.. det var visst så mye større kapasitet på tv nettet ? :\

 

Men men.. fikk ny pc i dag a jobben til papsen.. grei pc fra dell.. kjørte 3Dmark 05.. havnet på 133xx poeng.. =) sikkert god knall..

 

Men fikk oxo med denne lille tingen her..USB stick adapter fra Dlink.. WDL-G122 heter den..

 

Så da mangler jeg bare selve trådløse ruteren og det må jeg jo seff ha :D

 

Så da tenkte jeg på noe billige greier fra Dlink.. er viktig at det også er mulig for å koble til med vanlig UTP kabel eller hva de "ikke kyssa kablene heter".. =)

 

så da kikket eg over denne lille tingen, skal bare brukes over en avstand på ca 10-15 meter maks i luftlengte =)..

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316907

 

Fikk ikke laget link :\

 

Tips, tricks eller tilbake meldinger.. er happy for allt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestill da.. men har et spørsmål angående kablene..

 

Fra vegguttaket til CD ruteren er det Coax kabel ?

Fra CD ruteren til Tårdløse ruteren.. = ikke kryssede kabler?

Fra trådløse rudeteren og til Xbox 360 + til PC en er det = Ikke kryssede kabler ?

 

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte ?

Lenke til kommentar
Har bestill da.. men har et spørsmål angående kablene..

 

Fra vegguttaket til CD ruteren er det Coax kabel ?

Fra CD ruteren til Tårdløse ruteren.. = ikke kryssede kabler?

Fra trådløse rudeteren og til Xbox 360 + til PC en er det = Ikke kryssede kabler ?

 

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte ?

7667412[/snapback]

1: Mest sansynlig

2: Ja

3: Ja

 

Kryssede kabler brukes kun hvis du skal koble sammen "mellom-utstyr" (hub-hub etc). Det meste av slikt utstyr kommer i dag med "auto-sense" som lar deg bruke ukryssede kabler over hele fjøla..

 

BTW, UTP = Unshielded Twisted Pair. Altså uskjermede kabler. Brukes i de fleste nettverks-installasjoner.

Motstykket er STP (Shielded Twisted Pair) som brukes i installasjoner hvor det er mye elektromagnetisk støy. ;)

Lenke til kommentar
Har bestill da.. men har et spørsmål angående kablene..

 

Fra vegguttaket til CD ruteren er det Coax kabel ?

Fra CD ruteren til Tårdløse ruteren.. = ikke kryssede kabler?

Fra trådløse rudeteren og til Xbox 360 + til PC en er det = Ikke kryssede kabler ?

 

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte ?

7667412[/snapback]

1: Mest sansynlig

2: Ja

3: Ja

 

Kryssede kabler brukes kun hvis du skal koble sammen "mellom-utstyr" (hub-hub etc). Det meste av slikt utstyr kommer i dag med "auto-sense" som lar deg bruke ukryssede kabler over hele fjøla..

 

BTW, UTP = Unshielded Twisted Pair. Altså uskjermede kabler. Brukes i de fleste nettverks-installasjoner.

Motstykket er STP (Shielded Twisted Pair) som brukes i installasjoner hvor det er mye elektromagnetisk støy. ;)

7667500[/snapback]

 

THANK U :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...