CetOr Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Hei! PCen min blei dårlig for ett par dager siden. Det sto at jeg manglet en systemfil, så jeg formaterte.. Etter formateringen har datamaskinen væt VELDIG treig. Oppstarten tar mange minutter (pleier og ta noen få sekunder), jeg innstalerte skjermkort drivern men av en eller annen grunn slettet den seg selv. Så når jeg prøver og innstalere den igjen så funker det ikke.. Og maskinen er håpløs treig hele tiden.. I sikkerhetsmodus går PCen kjempe fint og er ikke det minste treig. Den er kun treig der før jeg kommer inn på brukern. jeg har en Acer aspire 1690, 2.0 ghz cpu, 2 gig ram, x700 skjermkort. Jeg mistenker at det er noe rart med hardisken.. Siden CPUen bruker ingenting når PCen går treigt.. Noen som kan hjelpe meg?
uburen Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 (endret) Gå inn på pcpitstop.com og kjør full test av maskinen. De har bla annet noen autofixer som kanskje kan hjelpe deg. Du kan og prøve: http://safety.live.com/site/en-US/default.htm Virusprogram har du selvsagt? Endret 3. januar 2007 av uburen
CetOr Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Det virker som det største problemet er innstaleringen av skjermkortet nå.. Etter en stund i innstaleringen står kommer det opp; Innstaleringen kan ikke fullføres, prøv og sett skjermen/skjermkortet i VGA modus og prøv igjen.. Åssen gjør jeg det?
Biohzrd Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hei. på de fleste hovedkort skal du komme inn i boot selection screen hvis du holder f8 under startup og der kan du velge VGA mode. Grunden til at filer sletter seg selv kan være at du har lastet ned en tastaturdriver fra windows update som sletter alt på pcen din gradevis, ikke tull hadde det "viruset(microsoft)" og tok meg en evighet å finne ut at det var windows update som gav meg det Endret 4. januar 2007 av Biohzrd
CetOr Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Eneste alternative jeg har når jeg skrur på laptopen er og gå til bios.. Og der finner jeg ikke noe om VGA =\
CetOr Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Fant det ut.. Tok på VGA modus.. Prøvde og innstalere (det skal egentlig ta 2 min og innstalere den drivern men i dette tilfelle var den nesten ferdig etter omtrent 1 time;S) Fikk samme meldinga om at jeg skulle prøve og sette opp i VGA modus.. Men det hjalp jo ikke.. Noen andre forslag?
Pengu Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Hei. på de fleste hovedkort skal du komme inn i boot selection screen hvis du holder f8 under startup og der kan du velge VGA mode. Grunden til at filer sletter seg selv kan være at du har lastet ned en tastaturdriver fra windows update som sletter alt på pcen din gradevis, ikke tull hadde det "viruset(microsoft)" og tok meg en evighet å finne ut at det var windows update som gav meg det 7644378[/snapback] Vet ikke helt om jeg skal ta dette innlegget seriøst. F8 og VGA mode har ikke noe med hvilket hovedkort du har. Dette er en funksjonalitet i Windows (uavhengig av hvilken maskinvare du har). Forøvrig skriver CetOr at han han har startet i sikkermodus, og for å komme dit må han nødvendigvis ha trykket på F8, så dette kjenner han allerede til. Påstanden din om at en tastaturdriver fra Windows Update sletter alt på PCen din gradvis må du dokumentere før jeg tror en tusendels millimeter på det. Hvis dette var tilfelle ville det resultert i massiv omtale, hvilket jeg aldri har sett. Årsaken til at filer forsvinner (tilsynelatende av seg selv) er som regel en maskinvarefeil (disk, diskkontroller, minne osv.) eller i mer sjeldne tilfeller en eller annen form for malware (virus, hi-jacking, spyware o.l.) som er laget med nettopp den hensikten. I dette tilfellet velger jeg å tro at det er en maskinvarefeil, i og med at han har problemer selv om han har forsøkt å reinstallere. Erfaringsmessig er det feil på disken som er det mest vanlige problemet etterfulgt av minnefeil.
CetOr Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Skrevet 5. januar 2007 Hei. på de fleste hovedkort skal du komme inn i boot selection screen hvis du holder f8 under startup og der kan du velge VGA mode. Grunden til at filer sletter seg selv kan være at du har lastet ned en tastaturdriver fra windows update som sletter alt på pcen din gradevis, ikke tull hadde det "viruset(microsoft)" og tok meg en evighet å finne ut at det var windows update som gav meg det 7644378[/snapback] Vet ikke helt om jeg skal ta dette innlegget seriøst. F8 og VGA mode har ikke noe med hvilket hovedkort du har. Dette er en funksjonalitet i Windows (uavhengig av hvilken maskinvare du har). Forøvrig skriver CetOr at han han har startet i sikkermodus, og for å komme dit må han nødvendigvis ha trykket på F8, så dette kjenner han allerede til. Påstanden din om at en tastaturdriver fra Windows Update sletter alt på PCen din gradvis må du dokumentere før jeg tror en tusendels millimeter på det. Hvis dette var tilfelle ville det resultert i massiv omtale, hvilket jeg aldri har sett. Årsaken til at filer forsvinner (tilsynelatende av seg selv) er som regel en maskinvarefeil (disk, diskkontroller, minne osv.) eller i mer sjeldne tilfeller en eller annen form for malware (virus, hi-jacking, spyware o.l.) som er laget med nettopp den hensikten. I dette tilfellet velger jeg å tro at det er en maskinvarefeil, i og med at han har problemer selv om han har forsøkt å reinstallere. Erfaringsmessig er det feil på disken som er det mest vanlige problemet etterfulgt av minnefeil. 7645938[/snapback] Så med andre ord; Er ikke noe og gjøre med problemet?
S.M. Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Ganske sikker på at harddisken er feilen. hadde samme problemet nå nettop selv før harddisken tok helt kveld. Ved sikkerhetsmodus har en lite diskacces i tilleg til at mindre programmer skal være oppe å gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå