Gå til innhold

Brenne CD-er ..

Gjest medlem-117775

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-117775
Skrevet

Hei,

Hvorfor kjøpe et brenneprogram hvis jeg like gjerne bare kan brenne musikken min i veiviseren i Windows? Er det noen forskjell i selve kvaliteten? Lurer på hvorfor så mange for eksempel benytter seg av Nero, og ikke bare gjør det på vanlig måte...

Hilsen uerfaren bruker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nero har en del muligheter du ikke har i windows.

Hvis jeg bare skal brenne et fåtall filer til en cd, bruker jeg den som følger med windows.

Men du kan for eksempel ikke lage images av CD-er med Windows sin, eller brenne dem for den saks skyld.

Jeg bruker WinISO til å arkivere data CD-er, og hvis jeg trenger en ny kopi, kan jeg bare brenne ut en ny med Recorder->Burn Image i Nero.

Flaks jeg gjorde dette med Total-Annihilation CD-ene, ellers hadde jeg ikke hatt verdens beste strategispill i dag...

Det er en hel del mer også, som forskjellige filsystemer, og begrensninger. Men for de aller fleste tenker jeg WMP og den innebygde brennesaken er god nok.

Skrevet

Hvis du allerede har musikken du skal brenne som for eksempel mp3 filer liggende på maskinen din så kan du jo alltids bare dra dem over og brenne i XP. Men da får du bare CDer som virker i CD-spillere med mp3-støtte. Nero konverterer om filformatet slik at du kan spille musikken i alle cd-spillere, noe XP ikke gjør. Det er også mange, mange andre fordeler med Nero (eller andre brenneprogram) som ikke finnes i XP, som brenning av ISO-imager for eksempel. ISO er et filformat som brukes ofte hvis du laster ned store programmer som så skal brennes ut til CD/DVD. Alle betaversjonene av Windows Vista var for eksempel i det formatet, og måtte for eksempel ha brenneprogram for å kunne brukes. Nero har i tillegg et hav av andre ting, som konvertering av filformater, brenning/konverting av film samt masse annet.

Håper du ble litt klokere :)

Gjest medlem-117775
Skrevet

Ja : ) bortsett fra image, hva mener dere med image?

Takk for svar

Skrevet (endret)
Ja : ) bortsett fra image, hva mener dere med image?

Takk for svar

7636496[/snapback]

Jeg forklarte jo det: "ISO (Image) er et filformat som brukes ofte hvis du laster ned store programmer som så skal brennes ut til CD/DVD. Alle betaversjonene av Windows Vista var for eksempel i det formatet" Det er det samme som en komprimert fil, som en zip, eller rar fil.

Endret av spazeman
Gjest medlem-117775
Skrevet

Ja ok, bindestreken din forvirret litt. Men takk igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...