Gå til innhold

Åpne .VOB filer i Vegas?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg ønsker å redigere noen familiefilmer og har skaffet meg Sony Vegas som programvare. Familiefilmene er allerede brent på DVDer, men består av alt for mye råmateriale. Jeg forsøkte å importere eller åpne DVD plantene i Vegas, med disse ligger som VOB filer i Video TS mapper og er ikke å finne når jeg ønsker å åpne filen i Vegas. Er det slik at jeg først må konvertere VOB filene til et annet format for så å kunne redigere filene?

 

Har forsøkt å søkt litt på forumet, men har ikke klart å funnet noen andre poster om dette. Om noen kunne forklart meg hva jeg må gjøre hadde jeg satt stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, du treng ikkje det trur eg. Anten, vel File --> Import --> Media, og vel All files frå nedtrekksmenyen for å sjå .vob-filene. Eller so endrer du filendinga til .mpg, då vil dei kome fram i Explorer i Vegas.

7633432[/snapback]

Hvorvidt jeg velger "All files" eller endrer til kun å se .mpeg filer så kommer ikke.vob filene frem :(

Lenke til kommentar

Du misforstår meg litt trur eg.

 

Metode 1:

Gå til File --> Import --> Media. Frå nedtrekksmenyen (Files of type) vel du «All files» (ikkje «All media files», om det var det du gjorde). Eg får iallfall fram ei .vob-fil då:

post-21406-1167834776_thumb.png

 

Metode 2:

Endre filnamnet til kvar enkelt fil frå namn.vob til namn.mpg. No vil du truleg kunne sjå filene i Explorer-fana i Vegas (det går for meg iallfall):

post-21406-1167834948_thumb.png

Lenke til kommentar
Du misforstår meg litt trur eg.

 

Metode 1:

Gå til File --> Import --> Media. Frå nedtrekksmenyen (Files of type) vel du «All files» (ikkje «All media files», om det var det du gjorde). Eg får iallfall fram ei .vob-fil då:

post-21406-1167834776_thumb.png

 

Metode 2:

Endre filnamnet til kvar enkelt fil frå namn.vob til namn.mpg. No vil du truleg kunne sjå filene i Explorer-fana i Vegas (det går for meg iallfall):

post-21406-1167834948_thumb.png

7633697[/snapback]

Ja da fikk jeg det til også, tusen takk for at du tok deg tid til å hjelpe :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...