Gå til innhold

Problem med Saphire X1950PRO


Domino

Anbefalte innlegg

Har fått ett skikkelig merkelig problem etter at jeg satt inn nytt skjermkort.

I enkelte spill restarter maskinen "halvveis" når den har stått idle en stund. Det går altså helt bra så lenge jeg spiller, men om jeg lar maskinen stå alene ett minutt (i spillet) restarter den plutselig uten å faktisk klare å boote igjen. Blir bare stående med svart skjerm før POST til jeg skrur maskinen helt av og så på igjen. Restart-knappen fungerer heller ikke.

 

Når maskinen booter igjen sier windows at den har kommet opp igjen etter en alvorlig feil. Når jeg sender feilrapport blir jeg sendt til en side som beskriver feilen THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (http://support.microsoft.com/kb/293078). Den nøyaktige BSOD-meldingen ser jeg ikke mister skjermbildet. Har sagt at maskinen ikke skal reboote ved BSOD, men skjermen blir fortsatt svart.

 

Microsoft-siden ber meg oppdatere skjermdrivere (funket ikke), eller deaktivere hardware-akselerasjon (noe som selvfølgelig er utelukket). Har også prøvd å skru av VPU recovery og oppdatere HK bios etter å ha lest diverse andre tips.

 

Noen som har en ide om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du siste drivere fra ATI? Avinnstallerte du gamle drivere før bytting av kort? Hva var forige kort?

Høres ut som noe som går i "dvalemodus" eller kjører i "bakgrunnen" når maskinen ikke brukes. Er neppe for lite strøm, da hadde dette også skjedd under spilling.

Lenke til kommentar
Har du siste drivere fra ATI? Avinnstallerte du gamle drivere før bytting av kort? Hva var forige kort?

Høres ut som noe som går i "dvalemodus" eller kjører i "bakgrunnen" når maskinen ikke brukes. Er neppe for lite strøm, da hadde dette også skjedd under spilling.

7636349[/snapback]

 

Driveroppdatering løste som nevnt ikke problemet, og alt er reinstallert etter installering av nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...