Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

GET eller NGT(ADSL)


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig skaffet meg bolig og nå må jeg skaffe noe av det viktigste i en bolig...bredbånd! :) Jeg har ADSL2 fra NGT der jeg har bodd til nå og må vel si meg ganske fornøyd.

 

Jeg har mulighet for GET/UPC eller ADSL(usikker på om jeg har mulighet for ADSL2, men jeg tror det skal sjekke linjelengde...).

 

GET ser jo veldig bra ut på papiret og jeg liker upload hastigheten de tilbyr, men jeg har hørt/lest mye dritt om GET/UPC gjennom årene.

 

Det som er viktig for meg:

* Stabile linjer

(ikke nedetid og/eller mange timer med sinnsyk ping eller lignende)

* Alle porter åpene

(altså ikke noe filter hos GET, men at jeg kan åpne hvilke som helst porter

og bruke de)

* Ingen P2P struping som jeg vet CanalDigital kjører.

* Jeg laster ned opp 24/7 med torrents, IRC og FTP. Det må linja/ruteren/GET tåle... :)

 

Spørsmålet her er vel om jeg skal gå for ADSL/ADSL2(NGT antar jeg) eller GET.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I leiligheten var det en enorm boks som jeg ikke undersøkte så nøye(var mørkt), Men det er visst modemet ellerno.

 

Hvilket ansvar har jeg ovenfor den boksen? Det er stress for meg og drive og poste den til GET, penger koster det og. Det er også pes og lagre på den.

 

Dette er jo ikke noe stort problem, jeg er bare litt nysgjerrig. Det var jo de forrige eierne som hadde noe med GET og gjøre...deres problem?

Lenke til kommentar

Har du mulighet for å velge noen andre ? Dem bruker omtrent samme ruting, min erfaring er at linjene er stabile, men "mange timer med sinnsyk ping eller lignende" må du nok belage deg på viss du velger en av dem..

 

Når det gjelder porter og p2p struping har jeg ikke opplevd noe av det, laster stort sett fint (ftp/torrents) og kan fint surfe/spille samtidig. Har heller ikke hatt noe problemer med porter.

 

(Jeg har 3m linja til get og 2,3sdsl fra ngt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...