Gå til innhold

Leser litt om IKT her..


Blib

Anbefalte innlegg

Alle sier liksom at det var så enkelt, at de kunne alt og at det vra kjedelig.. Men hvilken karakter gikk du ut med da? Og hvordan er/var almenn påbygning hvis noen av dere tok den? Har fått høre at den er litt jævelig.. (Kan en forresten ta 2MX og 2FY i VK1 IKT, når en bare har 7 studieretningstimer? Eller er det maks? På linja jeg går nå kan jeg ha 15 timer enda det står bare 12..)

 

EDIT: Noen som vet hvordan det er angående fagkompetanse på lærerene i Stavanger Tekniske, PC kvaliteten og slikt? Også, kan en bare ta med en ekstra HDD, koble den til og laste ned så mye en vil? Bruker en ikke Metaframe da? Der er jo all nedlasting "ulovlig"..

 

EDIT II: Er det mulig å ta en form for påbygning etter 2 år lærling for å begynne på NTNU som siv. ingeniør? Kveldskurs?

 

[ Denne Melding var redigert av: Blib på 2002-11-24 15:14 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


borre skrev (2002-11-24 16:44):

Quote:


Den 2002-11-24 15:07, skrev Blib:


EDIT II: Er det mulig å ta en form for påbygning etter 2 år lærling for å begynne på NTNU som siv. ingeniør? Kveldskurs?


 

Hvis du vil gå siv.ing på NTNU dropper du IKT, og konsentrer deg om allmennfag med matte og fysikk.

 

 

Hvis han er interesert i å få litt praktiske opplevelser, så anbefaler jeg IKT og to år som lærling. Deretter kan du gå almenn påbyggning. Er ikke sikker på om du får nok matte og fysikk til å komme inn på siv.ing, men du kan droppe påbyggningen og ta forkurs på ing.høyskolen.

 

AFAIK

Lenke til kommentar

Quote:


olsen skrev (2002-11-24 18:11):

Hvis han er interesert i å få litt praktiske opplevelser, så anbefaler jeg IKT og to år som lærling.


Det anbefaler jeg ikke! Da ville jeg heller gått elektro, elektronikk og service-elektronikk.

 

Da får du et MYE videre spekter om hva det egentlig handler om dette data-greiene alle snakker om.

 

Basic elektronikk er veldig greit å ha når det gjelder pc-er. Både om spenninger, strømmer, statisk elektrisitet osv.

Lenke til kommentar

Jeg vet det at her som jeg jobber sier de at det tar 5 IKT folk å gjøre jobben for 1 Service-Elektroniker.

 

Dette er selvsagt bare ord, men litt sannhet er det i det. Arbeidsgivere er ikke interessert i folk som har gått på kokkenlinje ett år eller Helse Sosial eller noe slikt.

 

De vil ha folk med litt kunnskap innen elektronikk, og det får du ikke ved å gå på IKT!

 

Det er ingenting å si på det. Skulle heller latt sjefen min skrive en post her, men han er på Island nå.

Lenke til kommentar

vi har hvertfall hatt 2mnd med elektro i strekk nå...vi skulle ha no a la pensumet til el gk...vi har noen fra elektro her..de og mente at vi skulle være goe som lærte alt på 2mnd...

 

de fleste herfra har endt opp som adminer osv...noen driver egen bedrift og noen drifter servere med visstnok noen 1000 brukere....høres kjekt ut :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...