Gå til innhold

Kjøkken-TV til maks 5000


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en LCD-TV til kjøkkenet, helst ikke dyrere enn 3000, men kan strekke meg til 5000 hvis det er mye å hente på å legge til et par tusen. Tv-en trenger ikke å være spesielt stor og skal henge på veggen. Jeg antar at jeg bør satse på HD-ready. Ellers er viktigste kriterier bildekvalitet og lydkvalitet. Dette vet jeg lite om så jeg trenger noen tips for å komme i gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Samsung LE23R7X (x=1, 2, eller 5, antar jeg) koster vel drøye 5000 i butikker nå. http://www.samsung.com/no/products/tv/lcdtv/le23r71b.asp

 

Evt. Dantax (dansk merke) 19LCD/DVP P1 som koster i underkant fra 4500,-. Har ikke sett den i RL, men den har jo ok specs til billig-TV å være: 19" LCD TV med DVD, kortleser og USB tilkoplinger. 16:9 High Definition HD panel, oppløsning 1440x900, kontrast 500:1, synsvinkel 150 høyde. Nicam stereo, 10 siders tekst-TV. Spiller DVD, DivX, VCD, SVCD, Kodac Picture SD/MS/MMC kort leser. Tilkopling for PC, hodetelefoner og S-video inn /ut. Kabinet: sort/metalik.

 

Edit: Forsåvidt enig i at HD ikke er nødvendig på kjøkkenet.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
16:9 High Definition HD panel

7628278[/snapback]

 

Nice :)

 

Synes den virker ganske ok egentlig! Ville kanskje ikke gått for en widescreen 19" til kjøkkenet selv, da jeg stort sett ville brukt den til nyheter og sånt som som oftest blir sendt i 4:3 (eller 5:4?).. Høres fancy ut med usb. Noen som har peiling på hva det kan brukes til? Slideshow fra digitalkamera?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Nice :)

 

Synes den virker ganske ok egentlig! Ville kanskje ikke gått for en widescreen 19" til kjøkkenet selv, da jeg stort sett ville brukt den til nyheter og sånt som som oftest blir sendt i 4:3 (eller 5:4?)..  Høres fancy ut med usb. Noen som har peiling på hva det kan brukes til? Slideshow fra digitalkamera?

7628324[/snapback]

Til og med Dagsrevyen sendes nå i 16:9. :)

Lenke til kommentar
Samsung LE23R7X (x=1, 2, eller 5, antar jeg) koster vel drøye 5000 i butikker nå. http://www.samsung.com/no/products/tv/lcdtv/le23r71b.asp

 

Evt. Dantax (dansk merke) 19LCD/DVP P1 som koster i underkant fra 4500,-. Har ikke sett den i RL, men den har jo ok specs til billig-TV å være: 

7628278[/snapback]

Takk for innspill. Vet du noe om bildekvalitet ved analoge signaler og lydkvalitet på de du nevner?

Lenke til kommentar
Til og med Dagsrevyen sendes nå i 16:9. :)

7628351[/snapback]

 

Haha, okay, jeg er visst bare litt gammeldags :blush:

 

Den siste der ser fin ut den Oljens, men vær obs på at Elkjøp ofte er tomme for tilbudsvarene sine (for å lure folk til å kjøpe andre ting, som jeg akkurat har gjort). Det er i hvertfall tomt for den modellen der i nettbutikken dems.

Lenke til kommentar

Jeg så også at det var tomt hos Elkjøp :mad:

 

Lefdal har Sharp LC26SA1E til 4795,-. HD 720, HDMI, 6 ms og 1366x768 16:9 skjerm. Den kan være av interesse.

 

Ellers synes jeg Mirai virker spennende med gode speifikasjoner. DTL-522P100 til 3700,- virker som et meget godt kjøp. Vet du eller noen andre hvor bra bilde- og lydkvalitet Mirai leverer i praksis?

Lenke til kommentar

Har faktisk akkurat kjøpt meg en Sharp LC32SA1E selv :)

 

Jeg er storfornøyd med den, men jeg er ikke noen hjemmekinoekspert.. Det eneste jeg synes er litt kjipt er at den ikke har støtte for PIP og sånn (bilde-i-bilde, se en annen kanal opp i hjørnet).

 

Mirai veit jeg ikke noe om, men ut i fra kvaliteten på den jeg kjøpte ville jeg ikke bekymre meg alt for mye om billedkvalitet på billige tv'er.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye å sammenlikne med, men synes analoge tv signaler funker bra. Fra pc via dvi=>hdmi kabel blir det konge!

 

Film ser jeg stort sett fra pc og har kobla til hjemmestereoen, så lyden har jeg ikke tenkt noe på. Dagsrevyen, Simsons og sånt er helt fint med de innebygde høyttalerne.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Jeg har kikket litt i butikkene og har funnet ut at 26" blir for stort. Ekspeditøren hos Elkjøp anbefalte oss å vente til det kommer flere 16:9 TV'er i størrelsene under 26", så vi venter å ser hva som kommer i løpet av de 2-3 nærmeste månedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...