Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en tok kvelden etter strømbrudd


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

For et par dager gikk strømmen i huset, og et par sekunder etter på maskinen har slått seg av, begynner det å gnistre fra maskinen (trolig PSU-en) og det lukter svidd. Nå nettopp skulle jeg prøve å starte den igjen. Jeg satt i kontakta til PSU og plutselig gikk strømmen igjen. Hva er det som skjer, og må jeg ha ny PSU? Kan det være mer enn PSU-en som er ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det høres ut som en kortsluttning i psu ja. se på hovedkort og skjermkort om du kan se noen svarte områder rundt 24 pins kontakten og pci-e kontakten. jeg tror det var strømforsyninga som fikk strømmen til å gå. etter min mening så blir det nok kjøp av ny psu, men jeg er ikke helt sikker. jeg er ikke akkurat ekspert på psu'er liksom.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor den ligger på i prisklasse, men skal ta en titt inn i PC-en senere om det er svart på noen andre komponenter. Orker ikke bruke noe særlig penger på maskinen lenger, kan like godt kjøpe meg en ny. Den er såpass gammel også at den trenger langt i fra 580 watt. Så hvis det er mer som er gåent, får jeg finne noe annet å dra med på TG. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...