Gå til innhold

Bytte ut orgel med keyboard


Joddleif

Anbefalte innlegg

Har et elektrisk orgel, men savner pianolyden. Ettersom det blir for dyrt å kjøpe et piano tenkte jeg på å kjøpe et keyboard.

 

Tenkte da på et keyboard med 88 tangenter slik som et vanlig piano. Har null peiling på keyboard, men vil selfølgelig ha et solid keyboard av god kvalitet som jeg kan bruke mange år fremover uten at jeg må kjøpe nytt pga det gamle er for dårlig.

 

Vurderer å bruke kr 2000 - 3000. Høres det ut som en grei prisklasse for et slikt keyboard, eller må jeg gå ned i spesifikasjoner for å få noe til den prisen.

 

Eneste kravet jeg foreløpig har er 88 tangenter for å få det til å ligne mest mulig på et piano, men ønsker også mulighet for tilkobling til PC.

 

Noen som har erfaringer eller anbefalinger å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var innom min lokale musikkbutikk her om dagen. Jeg sa jeg kunne tenkt meg et keyboard med veide tangenter. Han fortalte meg at det fantes kun et keyboard med veide tangenter, og det var et fra Yamaha som de skulle få inn i slutten av februar.

 

Glemte selfølgelig å spørre om navnet på keyboardet, men tok turen innom Yamaha sine nettsider for å sjekke det ut. Kan det ha vært DGX 620 han mente?

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar
Var innom min lokale musikkbutikk her om dagen. Jeg sa jeg kunne tenkt meg et keyboard med veide tangenter. Han fortalte meg at det fantes kun et keyboard med veide tangenter, og det var et fra Yamaha som de skulle få inn i slutten av februar.

 

Glemte selfølgelig å spørre om navnet på keyboardet, men tok turen innom Yamaha sine nettsider for å sjekke det ut. Kan det ha vært DGX 620 han mente?

7666010[/snapback]

 

 

Fantes kun ett? Du mener vell at butikken ikke hadde fler enn ett! Finnes masse keyboards med vektede tagenter! :thumbup:

Lenke til kommentar
Fantes kun ett? Du mener vell at butikken ikke hadde fler enn ett! Finnes masse keyboards med vektede tagenter!
Han sa så. Men mulig han kun tenkte på keyboards, og utelukket stagepiano, MIDI-keyboards, synths, osv...

 

Keyboards er stort sett dritt.
Det kommer vel helt ann på hvilket behov man har...

 

Noen som vet hva som er god polyfoni på et keyboard? Ser at DGX 620 har 32 polyfonitoner. Er det bra eller dårlig? Hva anses for å være bra liksom...?

Lenke til kommentar
Dårlige tangenter, elendig lyd... dritt.
Som sagt, det kommer helt ann på hvilket behov man har. Ingen hadde kjøpt keyboard hvis det var noe dritt. Da er det i så fall du som har et større behov enn andre, og da må du lære deg å akseptere det. Prøv å være litt saklig å se saken fra to sider :)

 

Jeg har lyst på et keyboard som jeg kan spille på i ny og ne for moroskyld. Jeg kjøper ikke et keyboard for å spille med artister på scenen. Skulle jeg stått på scenen hadde jeg sikkert kjøpt en synth, for det er vel bedre enn keyboard?

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar

Ja, selfølgelig er jeg det. Men jeg vil også kunne koble det til en PC og få musikken omgjort til MIDI-filer og slikt. Så jeg ønsker meg et allsidig instrument som kan brukes til piano og keyboard samt kobles til PC. Slik det ligger ann nå ser DGX 620 ut som et passende instrument for meg :) Må bare vente til februar når det kommer ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...