bygern Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 (endret) Heisann Har drevet og installert (og avinstallert) haugevis av media-avspillere og forskjellige kodeker. Nå har det endt opp med at alle avi og mpg filene jeg spiller av (uavhengig av media spiller) ser grov kornet eller pikselert ut. Noen som har en ide hvordan jeg kan rette opp i dette? Jeg får heller ikke skikkelig HD kvalitet på filmene jeg spiller av (ts & mkv filer), disse ser også "grovere" ut. Jeg blir snart matt av hele codec styret! -- Bygern ps. Se vedlegg (legg merke til teksten og den hvite stripen som går over skulderen den ene personen) Endret 2. januar 2007 av bygern
toretors Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Fjern alt først, så laster du ned og legger inn k-lite STANDARD, http://free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm Det følger med enn ganske bra avspiller.
covah Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Typiske problemer man kan få når man roter med for mange kodeks-pakker. Avinstaller alle kodeks du har, og installer ffdshow. Den kan dekode de fleste vanligste codecene, feks. xvid/divx osv. (VLC er basert på samme dekoder). Da kan du dekode og spille av filmer i de vanligste avspillerene (feks. WMP, Winamp osv). Du kan også installere en spiller med dekoder innebygd (feks. VLC og mPlayer), men da er du begrenset til å bare bruke den avspilleren hele tiden.
Skagen Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Jeg fikk samme problemet med både VLC, WinAmp, WMP, etc, etter jeg installerte de nyeste driverne fra nVidia. Det var de driverne som visstnok skulle inneholde PureVideo og gjøre bl.a H.264 HDTV-filmer ultrapene, men alt ble bare pixler og søl.
bygern Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Skrevet 2. januar 2007 Jeg fikk samme problemet med både VLC, WinAmp, WMP, etc, etter jeg installerte de nyeste driverne fra nVidia. Det var de driverne som visstnok skulle inneholde PureVideo og gjøre bl.a H.264 HDTV-filmer ultrapene, men alt ble bare pixler og søl. 7628053[/snapback] Hvilken versjon nvidia drivere var det du installerte? Og evt hvilke bruker du idag?
covah Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Det var de driverne som visstnok skulle inneholde PureVideo og gjøre bl.a H.264 HDTV-filmer ultrapene, men alt ble bare pixler og søl. 7628053[/snapback] PureVideo koster penger, og er ikke integrert i driverene.
Skagen Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Hvilken versjon nvidia drivere var det du installerte? Og evt hvilke bruker du idag? 7628208[/snapback] PureVideo koster penger, og er ikke integrert i driverene. 7628250[/snapback] Jeg installerte driverne omtalt i denne artikkelen. Har ikke giddet å bytte tilbake enda.
bygern Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Skrevet 2. januar 2007 Det var de driverne som visstnok skulle inneholde PureVideo og gjøre bl.a H.264 HDTV-filmer ultrapene, men alt ble bare pixler og søl. 7628053[/snapback] PureVideo koster penger, og er ikke integrert i driverene. 7628250[/snapback] Utfra artikkelen skag1 refererer til, virker det ikke som PureVideo koster penger?
bygern Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Skrevet 2. januar 2007 Har forsøkt og avinstallert alt jeg har av kodeker og media avspillere nå. Samt reinstallert nvidia driverne. Først forsøkte jeg å installere VLC - Samme utfall Så prøvde jeg å installere nyeste K-Lite codec pack - Samme utfall Rett før jeg reinstallerer hele maskinen, selvom det er et ork! Andre forslag? -- Bygern
covah Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Aha, det var PureVideo dekoderen fra Nvidia jeg tenkte på. Den koster penger. Se HER
bygern Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 Ingen som vet om en løsning på problemet? -- Bygern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå