Gå til innhold

Alle avi og mpg filmer ser "pikselert" ut!

bygern

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann

Har drevet og installert (og avinstallert) haugevis av media-avspillere og forskjellige kodeker. Nå har det endt opp med at alle avi og mpg filene jeg spiller av (uavhengig av media spiller) ser grov kornet eller pikselert ut. Noen som har en ide hvordan jeg kan rette opp i dette? Jeg får heller ikke skikkelig HD kvalitet på filmene jeg spiller av (ts & mkv filer), disse ser også "grovere" ut.

Jeg blir snart matt av hele codec styret! :hrm:

--

Bygern

ps. Se vedlegg (legg merke til teksten og den hvite stripen som går over skulderen den ene personen)

post-116497-1167762667_thumb.jpg

Endret av bygern
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typiske problemer man kan få når man roter med for mange kodeks-pakker.

Avinstaller alle kodeks du har, og installer ffdshow. Den kan dekode de fleste vanligste codecene, feks. xvid/divx osv. (VLC er basert på samme dekoder). Da kan du dekode og spille av filmer i de vanligste avspillerene (feks. WMP, Winamp osv).

Du kan også installere en spiller med dekoder innebygd (feks. VLC og mPlayer), men da er du begrenset til å bare bruke den avspilleren hele tiden.

Skrevet

Jeg fikk samme problemet med både VLC, WinAmp, WMP, etc, etter jeg installerte de nyeste driverne fra nVidia. :(

Det var de driverne som visstnok skulle inneholde PureVideo og gjøre bl.a H.264 HDTV-filmer ultrapene, men alt ble bare pixler og søl.

Skrevet
Jeg fikk samme problemet med både VLC, WinAmp, WMP, etc, etter jeg installerte de nyeste driverne fra nVidia. :(

Det var de driverne som visstnok skulle inneholde PureVideo og gjøre bl.a H.264 HDTV-filmer ultrapene, men alt ble bare pixler og søl.

7628053[/snapback]

Hvilken versjon nvidia drivere var det du installerte? Og evt hvilke bruker du idag?

Skrevet

7628053[/snapback]

PureVideo koster penger, og er ikke integrert i driverene.

Skrevet
Hvilken versjon nvidia drivere var det du installerte? Og evt hvilke bruker du idag?

7628208[/snapback]

7628250[/snapback]

Jeg installerte driverne omtalt i denne artikkelen. Har ikke giddet å bytte tilbake enda.

Skrevet

7628053[/snapback]

7628250[/snapback]

Utfra artikkelen skag1 refererer til, virker det ikke som PureVideo koster penger?

Skrevet

Har forsøkt og avinstallert alt jeg har av kodeker og media avspillere nå. Samt reinstallert nvidia driverne.

Først forsøkte jeg å installere VLC - Samme utfall

Så prøvde jeg å installere nyeste K-Lite codec pack - Samme utfall

Rett før jeg reinstallerer hele maskinen, selvom det er et ork!

Andre forslag?

--

Bygern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...