Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har noen tips til kjøp av ny trådløs router?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny trådløs router siden min nåværende router fra SMC har begynt å streike igjen. Alle ledninger er tilkoplet hele tiden og alt lyser som det skal på den, men av en eller annen grunn kutter den bare plutselig å sende ut signaler både trådløst og gjennom ledning. Da må jeg kutte strømmen på den (for å starte den på ny), slik at den virker noen timer til. Dette har blitt et irritasjonsmoment, og tenkte at en investering i ny router må vel til. (Den gamle er vel ca 2 og et havt år)

 

Derfor lurer jeg på om dere har noen gode anbefalinger? Jeg vil helst ha en ikke alt for dyr men som likevel er ganske god og stabil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker for svar.

 

Men hva er egentlig forskjellen på Routere med 54 Mbps og  Routere med 108 Mbps? Hvilke betydning har dette i praksis?

Bredbåndslinjen jeg om kort tid får har en hastighet på 20/10 Mbit/s

7624843[/snapback]

 

Hvilken router som passer avhenger av hvor bra dekning du har. 54Mbit router gir trolig mellom 14-25Mbit ved optimale forhold. Det er derfor ikke sikkert at du vil få full ADSL2+ hastighet via trådløst.

 

Det finnes masse gode og raske routere i dag. Hvis du velger en router med 300Mbit vil du kunne få inntil 100Mbit trådløst.

Gode routere som tåler mye trafikk er Netgear WPNT834, D-link DGL-4300, Linksys WRT300N m.fl...

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg skal også ha trådløs router :ermm:

 

Er D-Link DIR-635 Rangebooster N650 til 899,- på Elprice et godt kjøp ?

 

Jeg er usikker pga endel dårlig reviews (bla : http://www.pcworld.com/article/id,126821-p...ss/article.html ). Artikkelen er fra august og ser at det er kommet ny firmware ( http://www.dlink.com/products/support.asp?...&sec=0#firmware ). Er det noen som har erfaringer :cry:

 

Oppsettet skal være 1 stasjonær PC (kabel), 1 ny bærbar (trådløst - med støtte for 54 MBps), IP telefon (televoIP/B2C). Har Lyse fiber (vurderer å skifte pga 449,- pr mnd er for mye). Bruk: bla. bittorent

 

Hva trenger jeg og hva er det "beste kjøpet" ??

Netgear WPNT834 (= RangeMax 240 ?) : koster ??

- finner den kun hos datakjenden.no til 1300,- (ikke på lager)

- finner den ikke på Siba til 850,- som er nevnt i en annen tråd...

 

Anbefalinger ??

Lenke til kommentar

Etter mine erfaringer med linksys så har de veldig mye tap av signal. Kjørte en test her en gang som klart viste at D-link hadde mye bedre og kraftigere signal enn det linksys hadde. Dette er da rundt et halvt år side da, så vet ikke hvordan de er på signalstyrke og kvalitet nå, men selv så ville jeg uansett gått for en D-Link selv.

Lenke til kommentar

Da endte jeg opp med denne Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g, WPA, QoS, 4P switch, Linux jeg også. Jeg har lest side opp og side ned her på forumet at man bør oppgradere / flash'e routeren med en gang. Hvorfor bør man det? Hva blir så mye bedre da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...