Gå til innhold

skrive ut bilder i full størrelse


Anbefalte innlegg

heisann.

 

jeg har to-tre bilder her, som jeg gjerne skulle skrevet ut, slik at de kan henges på veggen.

er det noen som vet hvor jeg kan gjøre det, hvor mye det koster, og hvordan det foregår?

bildene har en oppløsning på noe sånt som 3008x1000 pixler, omtrent.

 

bildene: 1, 2, og 3.

 

takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann.

 

jeg har to-tre bilder her, som jeg gjerne skulle skrevet ut, slik at de kan henges på veggen.

er det noen som vet hvor jeg kan gjøre det, hvor mye det koster, og hvordan det foregår?

bildene har en oppløsning på noe sånt som 3008x1000 pixler, omtrent.

 

bildene: 1, 2, og 3.

 

takk for alle svar :)

7618926[/snapback]

 

 

hvor store vil du ha disse da?

har en feit plotter på jobb som skriver i god kvalitet (44" Canon W8400)

Lenke til kommentar
så store som mulig, uten å blåse de opp?

7619060[/snapback]

 

hææ??

uten å blåse de opp?

 

var en merkelig oppløsning på disse bildene.. men det burde bli grei kvalitet uansett opptil (ca) 100 x 30 cm.. Man studerer uansett ikke så store bilder på samme måte som 10x15 cm bilder.. Har skrevet ut bilder fra 3,2 Megapixel kamera i A0 format, og det ble helt OK det.

Lenke til kommentar
Les litt her og her om oppløsning og utskrifter.

Pixler på skjerm og Dotter på papir henger sammen, men er likevel himmelvidt forskjellige.

Forøvrig, hvis du skal studere bildene dine med nesa inni utskriften, så bør du bruke min 240 dpi, og da blir "maks" størrelse på nevnte bilder:

31.8x10.5cm.

7619990[/snapback]

 

Tror nok trådstarter er ute etter større utskrifter enn som så.. :)

På utskrifter i størrelse 100 cm x 30 cm så vil man uansett gjerne stå en meter unna når man ser på.. og da blir kvaliteten mer enn bra nok!

Anbefaler også at utskriften skjer med en eller annen matt arktype. Premium Glossy photo paper (eller hva det nå heter) har en tendens til å bli for blank og gir gjerne litt for mye reflekser fra lyskilder..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...