Gå til innhold

Cpun vill ikke klokke seg ned

VikinGz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en laptop som ikke vill klokke seg ned når den går på strøm, men når den går på batteri klokker den seg ned til 1,8ghz.

Det gjør at den blir kolosal varm

Noen som har løsning?

Jeg mangler også driver til grunnlegende systemenhet (hva er det for noe?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekket at det ikke er valgt 'maximum performance' under strømstyringsalternativer i kontrollpanelet? Er mulig å velge forskjellig ettersom maskina går på strøm eller batteri der.

Skrevet (endret)
Dukker det opp gule utropstegn i Enhetsbehandling kan du gjøre følgende:

Gå inn i Enhetsbehandling og dobbeltklikk på en av enhetene som har gult utropstegn. Trykk deretter på fanen Detaljer. Noter deg strengen som begynner med f.eks

PCI\VEN_10B7&DEV_9055&SUBSYS_905510B7 (du trenger ikke skrive opp det som kommer etter SUBSYS-verdien).

Gå inn på Google og skriv inn strengen. Da får du sikkert en haug med treff som forteller deg hvilken type maskinvare dette er.

6774939[/snapback]

Jeg sakset dette fra en annen tråd som omhandlet det samme temaet. Håper det kan hjelpe deg med å finne ut hva slags enhet den grunnleggende systemenheten er :)

Endret av Anderssb
Skrevet
ettersom den klokker seg ned på batteridrift regner jeg med han ikke trenger egne drivere for å klokke ned på nettdrift?

7614914[/snapback]

den gjør det på bateri men når jeg kobler på strøm så øker den og derme blir laptopen syk varm.

Vi har noe lignende bærbare på jobb med samme cpu og de klokkes ned til 1,8ghz når strømmen står i også, det er da fra hp og ikke Fujitsu Simens...

Det er intel pentium 4 m 5xx serien på 3,2ghz

Fant navne på hovedkortet og modelnr, men det er dessvere en utgave som ikke firmaet har på sin egen suport side :hrm:

Skrevet
Dukker det opp gule utropstegn i Enhetsbehandling kan du gjøre følgende:

Gå inn i Enhetsbehandling og dobbeltklikk på en av enhetene som har gult utropstegn. Trykk deretter på fanen Detaljer. Noter deg strengen som begynner med f.eks

PCI\VEN_10B7&DEV_9055&SUBSYS_905510B7 (du trenger ikke skrive opp det som kommer etter SUBSYS-verdien).

Gå inn på Google og skriv inn strengen. Da får du sikkert en haug med treff som forteller deg hvilken type maskinvare dette er.

6774939[/snapback]

Jeg sakset dette fra en annen tråd som omhandlet det samme temaet. Håper det kan hjelpe deg med å finne ut hva slags enhet den grunnleggende systemenheten er :)

7613748[/snapback]

Fikk denne:

PCI\VEN_1217&DEV_7110&SUBSYS_106D1734&REV_00\3&267A616A&0&4A

men den fungerte ikke å søke på google (null resultat)

Skrevet
Fikk denne:

PCI\VEN_1217&DEV_7110&SUBSYS_106D1734&REV_00\3&267A616A&0&4A

men den fungerte ikke å søke på google (null resultat)

7615529[/snapback]

Tror folk må lære seg bedre å bruke google, fant f.eks. dette for deg via en simplet google query etter pci vendor 1217

Skrevet
ettersom den klokker seg ned på batteridrift regner jeg med han ikke trenger egne drivere for å klokke ned på nettdrift?

7614914[/snapback]

Dell har faktisk endel laptopper som kan tvinges ned på lavere hastighet med dells drivere selv om speedstep\coll and quiet-driverne mangler, men np dreide det seg ikke om dell ;)

Skrevet

7614914[/snapback]

Dell har faktisk endel laptopper som kan tvinges ned på lavere hastighet med dells drivere selv om speedstep\coll and quiet-driverne mangler, men np dreide det seg ikke om dell ;)

7617317[/snapback]

jeg fant ett program som fiksa problemet :)

Speedswitchxp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...