Gå til innhold

englesk laerer i norge


neela

Anbefalte innlegg

Hi,

 

Jeg bor i utlandet og er lyst til å bli lærer i norge. Jeg har 5 års erfaring som engelsk lærer og har B.Sc i Electronik.

 

Kan noen si meg om jeg har muligheter til å få job som engelsk lærer i norge.

Hva slags andre kvalifikasjoner må jeg ha for å bli lærer.

 

Hjelp meg til å få mer informasjon. Tusen takk.

 

Hilsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hi,

 

Jeg bor i utlandet og er lyst til å bli lærer i norge. Jeg har 5 års erfaring som engelsk lærer og har B.Sc i Electronik.

 

Kan noen si meg om jeg har muligheter til å få job som engelsk lærer i norge.

Hva slags andre kvalifikasjoner må jeg ha for å bli lærer.

 

Hjelp meg til å få mer informasjon. Tusen takk.

 

Hilsen.

7611809[/snapback]

Hei

 

 

Jeg vet ikke hvilke kvalifikasjoner som er nødvendig for å undervise engelsk i norge. Vi har i hvert fall en spansklærer som ikke er utdannet lærer, men som er fra Mexico og har spansk som morsmål - så jeg tror ikke at lærerutdanning er noe krav. Vi har også en engelsklærer fra Missisippi, men jeg er usikker på om hun har lærerutdanning eller ikke. En ting er sikkert, vi lærer mye mer av språklærerene vi har hatt som underviser i sitt morsmål, enn de som er fra norge.

 

:)

 

 

BTW: Er du fra norge, eller? :)

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

5 års erfaring hjelper nok godt på. Det jeg kan si sikkert er at jo lenger ned i skolesystemet man kommer, jo mindre blir kravene til lærerens utdanning. Kan aldri tenke meg at det skulle være noe problem å bli regnet som kompetent for å jobbe i ungdomsskolen.

 

På videregående nivå mistenker jeg at det kreves/foretrekkes en form for pedagogikk-utdanning.

 

Du kan jo alltids sjekke www.nav.no for å finne utlyste stillinger og se litt på hvilke krav de stiller :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hi til alle,

 

Takk for svaret. Jeg bor i Sri Lanka nå. Men jeg bodde i Norge i noen år, jeg gikk på videregående skole der.

Jeg rett og slett elsker Norge og folk i Norge. Det er min drøm å jobbe der.

Tror du at jeg har noe muligheter få finne en job, hvis jeg kontakter enkelte skoler.

 

Hilsen,

Neela

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...