Gå til innhold

[LØST] Problemer med Fortron-Source Zen 300W

hyp3z

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjøpte nylig denne vifteløse strømforsyningen fra Amentio.no, men begynner å lure på om den kan være defekt?

Saken er den at dersom jeg putter i f.eks

1x nvidia 6600gt pci-e

1x s-ata harddisk

..alt i sammen på en asus a8n-sli deluxe hovedkort, så booter maskinen hver tiende gang jeg trykker på Power-knappen. Det vil si, viftene og alt i sammen starter men slår seg av igjen etter 1 sekund. Prøvde med å bytte ut skjermkortet med et mindre strømgjerrig ATI Radeon 7000 PCI og dette funket greit - de 3 første restartene, etterpå fikk jeg samme problem igjen.

Til slutt nappet jeg ut Fortron Zen-en og satte i min gamle Fortron PSU 350w (?) (med vifte), koblet til alt jeg orket av tilleggskort og vifter - og den startet med bare ett trykk.

Er virkelig Zen så svak at den ikke klarer 1 harddisk og 1 skjermkort?

Endret av hyp3z
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei. Har hatt problemer jeg også med Fortron Zen 300. Jeg puttet det i en pentium3-maskin, med standard hovedkort, ram og 1 harddisk. Skjermkortet var fra samme tid som p3-en (og trengte ikke mye strøm).

Første gang startet ikke systemet. Når jeg puttet i en annen strømforsyning etterpå brant skjermkortet opp!! Deretter leverte jeg det tilbake til Microplex, der jeg hadde kjøpt det.

2 gang (med et annet gammelt skjermkort og ny Fortron Zen) fikk jeg arifacts ved oppstart og pcen slo seg av etter ca 5 sek. Det luktet også svidd av dette skjermkortet...

Leste en test av dette kortet, der skjermkortet begynte å brenne http://www.silentpcreview.com/article263-page5.html

Jeg har ikke funnet noen løsning på dette enda, annet enn å benytte en annen strømforsyning. At feilen ligger i at strømforsyningen er for svak tror jeg ikke, siden jeg har fått feil på et veldig strømgjerrig system

Endret av sveiae
  • 3 uker senere...
Skrevet

Det var samme feil som du hadde antageligvis. Benyttet returretten, samt Amentio sendte varen til reklamasjon hos produsent. Nå får jeg pengene igjen, da den gamle Fortron-en min egentlig er stille nok.

Er likevel ikke i tvil om at denne hadde vært et godt kjøp om den bare virket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...