hyp3z Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 (endret) Kjøpte nylig denne vifteløse strømforsyningen fra Amentio.no, men begynner å lure på om den kan være defekt? Saken er den at dersom jeg putter i f.eks 1x nvidia 6600gt pci-e 1x s-ata harddisk ..alt i sammen på en asus a8n-sli deluxe hovedkort, så booter maskinen hver tiende gang jeg trykker på Power-knappen. Det vil si, viftene og alt i sammen starter men slår seg av igjen etter 1 sekund. Prøvde med å bytte ut skjermkortet med et mindre strømgjerrig ATI Radeon 7000 PCI og dette funket greit - de 3 første restartene, etterpå fikk jeg samme problem igjen. Til slutt nappet jeg ut Fortron Zen-en og satte i min gamle Fortron PSU 350w (?) (med vifte), koblet til alt jeg orket av tilleggskort og vifter - og den startet med bare ett trykk. Er virkelig Zen så svak at den ikke klarer 1 harddisk og 1 skjermkort? Endret 16. januar 2007 av hyp3z
sveiae Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 (endret) Hei. Har hatt problemer jeg også med Fortron Zen 300. Jeg puttet det i en pentium3-maskin, med standard hovedkort, ram og 1 harddisk. Skjermkortet var fra samme tid som p3-en (og trengte ikke mye strøm). Første gang startet ikke systemet. Når jeg puttet i en annen strømforsyning etterpå brant skjermkortet opp!! Deretter leverte jeg det tilbake til Microplex, der jeg hadde kjøpt det. 2 gang (med et annet gammelt skjermkort og ny Fortron Zen) fikk jeg arifacts ved oppstart og pcen slo seg av etter ca 5 sek. Det luktet også svidd av dette skjermkortet... Leste en test av dette kortet, der skjermkortet begynte å brenne http://www.silentpcreview.com/article263-page5.html Jeg har ikke funnet noen løsning på dette enda, annet enn å benytte en annen strømforsyning. At feilen ligger i at strømforsyningen er for svak tror jeg ikke, siden jeg har fått feil på et veldig strømgjerrig system Endret 31. desember 2006 av sveiae
hyp3z Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Det var samme feil som du hadde antageligvis. Benyttet returretten, samt Amentio sendte varen til reklamasjon hos produsent. Nå får jeg pengene igjen, da den gamle Fortron-en min egentlig er stille nok. Er likevel ikke i tvil om at denne hadde vært et godt kjøp om den bare virket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå