Gå til innhold

Fjerne prosessen Gearsec.exe, hva skjer da?

spazeman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man installerer Nero 7 følger det også med prosess som bestandig kjører i bakgrunnen, enten Nero kjører eller ikke. Denne heter Gearsec.exe og blir installert som en service. Jeg skjønner ikke helt poenget med denne og vil gjerne skru den av. Er det noen som har forsøkt dette, og som vet hva slags evt følger det får?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har googlet gearsec.exe, og lest de sidene dere linker til tidligere. Men blir ikke særlig mye klokere av det egentlig. Så det jeg lurte på var om noen hadde testet å deaktivere denne prosessen, og om Nero, eller andre programmer den måtte ha innvirkning på virker dårligere av den grunn. Kunne jo selvsagt bare prøve selv, men siden "sec" i gearsec sikker står for security syns jeg det litt risikabelt.

Skrevet (endret)

Slik jeg forstår det så stenger du rett og slet brennefinskjonen. Dette vil da medføre at du ikke får brent cd eller dvd plater.

Gearsec er da "brennemotoren" for dvd eller cd-rom.

Endret av Master Chiun
Skrevet
Slik jeg forstår det så stenger du rett og slet brennefinskjonen. Dette vil da medføre at du ikke får brent cd eller dvd plater.

Gearsec er da "brennemotoren" for dvd eller cd-rom.

7605537[/snapback]

Å, javel, det hørtes rart ut... Kan du linke til den siden hvor du leste det?

Skrevet

Her til dømes:

http://www.gearsoftware.com/cfknowledgebas...fm?articleid=52

The GEAR CD/DVD Engine is not only used in GEAR Software's products, but also in many 3rd party applications [...] So, even if you do not have a GEAR Software application on your system, there may be other software applications that rely on the GEAR CD / DVD Engine, and the GEAR drivers. If you uninstall the GEAR drivers, it would cause programs that rely on the GEAR drivers to lose CD or DVD reading or recording capability. Therefore, we recommend that you do not uninstall GEAR drivers.

Uthevingane er gjort av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...