Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Hei hei folkens.. Har en winxp installasjon som man har fjernet en del dilldall paa, typ alt av unoedvendig e drivere osv (i forkant av installasjonen, dvs paa selve iso fila).. Men det viser seg at man har i samme slengen tatt bort tegnsett alternativene.. Jeg faar opp kun det engelske (US) tastaturet, hvor ae, oe og aa er bortevekk Spoersmaalet mitt er da, hvordan legger jeg dette inn igjen? Har traalet microsoft sine hjemmesider etter svar og clues, og der henviser de kun til kontrollpanel /regionalsettings etc etc.. Noe jeg har sjekket og gjort oerten ganger.. Installasjonen min har ogsaa service pack 2.. men akk ingen tegnsett for norsk tastatur.. Vaer saa pliis kom med forslag og evt. loesninger til mitt problem.. norsk, dansk, selv svensk er overlevbart.. men jeg takler ikke dette US oppsettet.. det gaar meg paa nervene..
HilRam Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Control panel - Keyboard - Gå på den tab'en som heter "Input Locales". Trykk knappen "Add". Velg Norsk bokmål (eller nynorsk...) Lykke til!
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 (endret) Control panel - Keyboard - Gå på den tab'en som heter "Input Locales". Trykk knappen "Add". Velg Norsk bokmål (eller nynorsk...) Lykke til! 7604551[/snapback] Jo, det skulle vel funke i teorien.. Men som nevnt, saa finnes ikke de alternativene (norsk, ny-norsk) .. Locale, keyboard layout, IME, .. you name it.. ingen av de gir meg mulighet til norsk .. saa det jeg egentlig leter etter, er informasjon om hvordan jeg legger til dette igjen vha. en .inf fil, eller no setup greier .. finner nada info om det paa microsoft sine sider.. hmh.. Endret 30. desember 2006 av Slettet-4vxCixkw
PerB Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Har en winxp installasjon som man har fjernet en del dilldall paa, typ alt av unoedvendig e drivere osv (i forkant av installasjonen, dvs paa selve iso fila).. Men det viser seg at man har i samme slengen tatt bort tegnsett alternativene.. Jeg faar opp kun det engelske (US) tastaturet, hvor ae, oe og aa er bortevekk 7604530[/snapback] Hva med å bruke en lovlig utgqave av Windows XP? Her er det tydligvis snakk om en modifisert utgave (ikke en ofisiell Microsoftutgave).
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 (endret) Det er da intet galt med aa tilpasse installasjonen slik at man unngaar overfloedige tilleggs programmer.. Men for all del, du har rett til dine meninger og unoedvendige kommentarer.. Endret 31. desember 2006 av Slettet-4vxCixkw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå