Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva kan være galt ? hjelp


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg kjøpte meg ny pc her for leden:

 

 

CPUIntel CPU Core 2 Duo E6600 2.40GHz S-775 1066MHz 4MB "Conroe" Boxed

 

GrafikkkortAsus GeForce 7900GTX 512MB GDDR3, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 650/1600MHz

 

RamGeil 2.0GB (2x1.0GB) DDR2 PC5300 667MHz Value Dual Channel SPD

 

HovedkortAsus P5NSLI, nForce-570 SLI Intel Ed., Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

 

KabinettThermaltake Midi Tower Sopranos Black Transparent X Type SidePanel Window WO / Power

 

StrømforskyningHiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

 

harddiskMaxtor DiamondMax 10 300 GB

 

en kompis av meg kjøpte helt lik datamaskin som meg utenom 2 like ting det er Kabinettet og Rammen

 

 

her om dagen kom jeg hjem fra fra kompisen min skulle jeg sette opp pc men først blåste jeg inn i pc for å få litt støv vekk. da jeg koblet opp pc og satt meg godt til rette foran pc så stoppa hele pc. bildet fryste seg helt. jeg skrudde av så på men da skjedde det ikke no så jeg gikk ut ifra at noe kanskje hadde løsnet under frakten hjem starta opp pc igjen å pc har ikke vært i orden siden.

 

i går kjørte jeg å kompisen min 3ds max 2005 han fikk 10000 å jeg fikk 4500 poeng

å jeg går utifra at rammen ikke har SÅ mye og si. jeg vil også legge til at vi bruker akkurat samma Opperativ system.

 

så her kommer spm mitt: kunne noen her inne med litt peiling kanskje hjulpet meg med å finne ut hva som kan feile pc min? og kanskje komme med tips om hva jeg kan gjøre så jeg slipper å kjøpe meg HELT ny pc =(

 

på forhånd tuusen takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok folkens jeg fikk fikset det =)

 

hadde en kompis over på besøk som så rart på meg å skjønte ikke en dritt ... vi gikk in i bios og fulgte med på at cpu temp steg .. steg ... steg .. 84...85.......90.....95......97.. så skrudde vi av =p det var nemlig ikke kontakt mellom cpu og kjøler ... den må ha løsnet når jeg har fraktet den .. nå ligger cpu på max 47 grader (hadde på cpu killer på 100% i 5 minutter)

 

 

gikk fra 4.4k på 3ds max til 11.5k .. 0.o litt av en forandring =p men nåå nå vil jeg kjøpe meg en ny kjøler for å få temp enda lengre ned (A) så jeg tenkte på denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327440

 

men ekke heelt sikker på om det går :S for denna patenten ser ikke lik ut som på zalman kjølern http://www.tomshw.it/guides/cpu/20060714/images/cooler.jpg

 

så jeg lurer på om dere har noen tips ? eller veit om dette kommer til og passe overens ?

Endret av Bambozle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...