Gå til innhold

Kraftig bærbar til under 9.000kr


Ola92

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet om det finnes en bærbar som disse kravene som ikke koster under 9.000kr :

Prosessor :

Prosessor som klarer å kjøre video-redigerings program og msn samtidig uten å stoppe.

 

Grafikkminne : minst 128mb

 

Harddisk : minst 40GB

 

CD-Brenner : Ja

 

DVD-brenner : Helst

 

Diskettstasjon : Trenger ikke

 

Skjermstørrelse : Hvilken som helst

 

Skjermoppløsning : Helst mer enn 1280*1024

 

WLAN : Ja

 

Operativsystem : Media center (med mulighet for Vista Premium)

 

Høyttaler : Ikke altfor dårlig

 

Tilkoblinger : Minst 2 USB-porter, bluetooth (ikke det viktigste), mulighet til å koble til TV og projektor, firewire.

 

Innebyd TV-Tuner er også greit å ha

 

Takker for alle svar! :yes:

Endret av Arjun Sivapalan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville tatt en titt på denne.

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=b:...76;pl:1;c:36159

 

Har mye kraftigere skjermkort og større skjerm 17" Som er greit og ha hvis du ikke skal drasse alt for mye rundt på den, da også vekten er litt høy.

7602107[/snapback]

Ville uansett ikke valgt HP viss du skal ha den med deg rundt. :thumbdown:

Det er bare billig plast som er skrudd skjevt sammen :thumbdown:

Dessuten er AMD billige prosessorer som lager mye støy, bruker mye strøm og gir mindre ytelse :thumbdown:

Sats heller på en Acer, Lenovo eller Asus! ;):thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg ville tatt en titt på denne.

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=b:...76;pl:1;c:36159

 

Har mye kraftigere skjermkort og større skjerm 17" Som er greit og ha hvis du ikke skal drasse alt for mye rundt på den, da også vekten er litt høy.

7602107[/snapback]

Ville uansett ikke valgt HP viss du skal ha den med deg rundt. :thumbdown:

Det er bare billig plast som er skrudd skjevt sammen :thumbdown:

Dessuten er AMD billige prosessorer som lager mye støy, bruker mye strøm og gir mindre ytelse :thumbdown:

Sats heller på en Acer, Lenovo eller Asus! ;):thumbup:

7604808[/snapback]

 

Bare tull som kommer fra uvitenhet :roll: HP er virkelig gode maskiner.....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Bare vær litt obs på at endel har hatt diverse problemer med akkurat den serien fra HP, bl.a batteri, lydkort, elendig ytelse. Mulig mye av det er fikset med nye drivere\bios etc.

7606244[/snapback]

 

Sant det jeg ville ikke kjøpt 9005/ 9041 maskinene jeg hadde kostet på meg minimum 9060 som blir bra med bios oppgradering samt den har en mye bedre prosessor...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en HP 17 tommer her om dagen, men jeg skal stort sett bare flytte den rundt i huset så vekt og størrelse er ikke så viktig. Bortsett fra vekten tar den litt plass i veska også, og de har ikke allverden av batteritid. Om jeg skulle ha fraktet den rundt omkring daglig ville jeg ha valgt en mindre maskin.

 

Men enhver bør gjøre seg opp en mening om graden av mobilitet de ønsker før de handler.

Lenke til kommentar

Du stiller faktisk ikke så veldig høye krav til den bærbare PC-en.

 

Videoredigering og MSN: dual core, som er standard nå.

Ikke gaming: et hvilket som helst skjermkort.

Høyere enn 1280x1024 oppløsning: 15,4" med WXGA+ (1440x900). De fleste nye bærbare PC-er har widescreen.

 

Det er faktisk bare TV-tuneren som er litt spesiell. Der kan det kanskje være like greit å kjøpe en USB TV-tuner, enten analog eller digital?

 

Dette virker kanskje som et negativt innlegg, men det jeg skal fram til er at du ikke skulle ha noe som helst problem med å finne en bærbar som tilfredsstiller dine krav. Hvis jeg var deg, så ville jeg har prioritert Core 2 Duo, lavt støynivå (= et "dårlig skjermkort"), en fargesterk skjerm, og evt. også lang batteritid.

 

Godt Nyttår!

Lenke til kommentar
Du stiller faktisk ikke så veldig høye krav til den bærbare PC-en.

 

Videoredigering og MSN: dual core, som er standard nå.

Ikke gaming: et hvilket som helst skjermkort.

Høyere enn 1280x1024 oppløsning: 15,4" med WXGA+ (1440x900). De fleste nye bærbare PC-er har widescreen.

 

Det er faktisk bare TV-tuneren som er litt spesiell. Der kan det kanskje være like greit å kjøpe en USB TV-tuner, enten analog eller digital?

 

Dette virker kanskje som et negativt innlegg, men det jeg skal fram til er at du ikke skulle ha noe som helst problem med å finne en bærbar som tilfredsstiller dine krav. Hvis jeg var deg, så ville jeg har prioritert Core 2 Duo, lavt støynivå (= et "dårlig skjermkort"), en fargesterk skjerm, og evt. også lang batteritid.

 

Godt Nyttår!

7616346[/snapback]

 

Åssen er batteritiden til 17" i forhold til f.eks 14"? Godt Nytt År!

Endret av Arjun Sivapalan
Lenke til kommentar

Jeg har søket litt rundt på nettet og kom fram til disse :

 

Acer Aspire 5114WLMi/Turion X2 TL56 ATI (med gratis oppgradering til Vista verdi 2000kr)

 

Packard Bell Easynote GN45-008 2KG (800kr+frakt for Vista Premium)

 

Packard Bell EasyNote ENGN45200

 

HP PavilionPADV2140EU

 

Toshiba SatelliteSATA100230

 

Også er det en i Siba jeg ikke kan gi link til, men den heter Packard Bell MV51-012 15,4

 

Jeg har også sett på en HP som koster over 9.000kr, men det ser ut som den er god på absolutt alt

 

Er det noen dere kan anbefale av disse?

Endret av Arjun Sivapalan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...