Ola92 Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Hei! Er det noen som vet om det finnes en bærbar som disse kravene som ikke koster under 9.000kr : Prosessor : Prosessor som klarer å kjøre video-redigerings program og msn samtidig uten å stoppe. Grafikkminne : minst 128mb Harddisk : minst 40GB CD-Brenner : Ja DVD-brenner : Helst Diskettstasjon : Trenger ikke Skjermstørrelse : Hvilken som helst Skjermoppløsning : Helst mer enn 1280*1024 WLAN : Ja Operativsystem : Media center (med mulighet for Vista Premium) Høyttaler : Ikke altfor dårlig Tilkoblinger : Minst 2 USB-porter, bluetooth (ikke det viktigste), mulighet til å koble til TV og projektor, firewire. Innebyd TV-Tuner er også greit å ha Takker for alle svar! Endret 29. desember 2006 av Arjun Sivapalan Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Sjekket denne? Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg ville tatt en titt på denne. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=b:...76;pl:1;c:36159 Har mye kraftigere skjermkort og større skjerm 17" Som er greit og ha hvis du ikke skal drasse alt for mye rundt på den, da også vekten er litt høy. Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg ville tatt en titt på denne.http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=b:...76;pl:1;c:36159 Har mye kraftigere skjermkort og større skjerm 17" Som er greit og ha hvis du ikke skal drasse alt for mye rundt på den, da også vekten er litt høy. 7602107[/snapback] Ville uansett ikke valgt HP viss du skal ha den med deg rundt. Det er bare billig plast som er skrudd skjevt sammen Dessuten er AMD billige prosessorer som lager mye støy, bruker mye strøm og gir mindre ytelse Sats heller på en Acer, Lenovo eller Asus! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Jeg ville tatt en titt på denne.http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=b:...76;pl:1;c:36159 Har mye kraftigere skjermkort og større skjerm 17" Som er greit og ha hvis du ikke skal drasse alt for mye rundt på den, da også vekten er litt høy. 7602107[/snapback] Ville uansett ikke valgt HP viss du skal ha den med deg rundt. Det er bare billig plast som er skrudd skjevt sammen Dessuten er AMD billige prosessorer som lager mye støy, bruker mye strøm og gir mindre ytelse Sats heller på en Acer, Lenovo eller Asus! 7604808[/snapback] Bare tull som kommer fra uvitenhet HP er virkelig gode maskiner..... Endret 30. desember 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
remmm Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Får nok mye bedre ytelse med den hp'en ja. Bra grafikkort har den og, så spilling blir ikke noe problem Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Bare vær litt obs på at endel har hatt diverse problemer med akkurat den serien fra HP, bl.a batteri, lydkort, elendig ytelse. Mulig mye av det er fikset med nye drivere\bios etc. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Bare vær litt obs på at endel har hatt diverse problemer med akkurat den serien fra HP, bl.a batteri, lydkort, elendig ytelse. Mulig mye av det er fikset med nye drivere\bios etc. 7606244[/snapback] Sant det jeg ville ikke kjøpt 9005/ 9041 maskinene jeg hadde kostet på meg minimum 9060 som blir bra med bios oppgradering samt den har en mye bedre prosessor... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Innlegg som går på person er slettet. Det burde være fullt mulig å føre en saklig diskusjon uten at man skal kalle hverandre for mindre hyggelige ting. Unngå personkrangel i tråden og kom dere tilbake til emnet. Snorre Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Innlegg som går på person er slettet. Det burde være fullt mulig å føre en saklig diskusjon uten at man skal kalle hverandre for mindre hyggelige ting. Unngå personkrangel i tråden og kom dere tilbake til emnet. Snorre 7607690[/snapback] Tusen takk Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. desember 2006 Hvordan er det å bære rundt på en 17" (tung, grei, lett)? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 31. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Hvordan er det å bære rundt på en 17" (tung, grei, lett)? 7615893[/snapback] Veier som regel bare 0,5/0,7 kg mer en 15,4 så jeg syntes det er helt greit Endret 31. desember 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. desember 2006 Hvordan er det å bære rundt på en 17" (tung, grei, lett)? 7615893[/snapback] Veier som regel bare 0,5/0,7 kg mer en 15,4 så jeg syntes det er helt greit 7616005[/snapback] Takk for raskt svar! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 31. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg kjøpte meg en HP 17 tommer her om dagen, men jeg skal stort sett bare flytte den rundt i huset så vekt og størrelse er ikke så viktig. Bortsett fra vekten tar den litt plass i veska også, og de har ikke allverden av batteritid. Om jeg skulle ha fraktet den rundt omkring daglig ville jeg ha valgt en mindre maskin. Men enhver bør gjøre seg opp en mening om graden av mobilitet de ønsker før de handler. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Du stiller faktisk ikke så veldig høye krav til den bærbare PC-en. Videoredigering og MSN: dual core, som er standard nå. Ikke gaming: et hvilket som helst skjermkort. Høyere enn 1280x1024 oppløsning: 15,4" med WXGA+ (1440x900). De fleste nye bærbare PC-er har widescreen. Det er faktisk bare TV-tuneren som er litt spesiell. Der kan det kanskje være like greit å kjøpe en USB TV-tuner, enten analog eller digital? Dette virker kanskje som et negativt innlegg, men det jeg skal fram til er at du ikke skulle ha noe som helst problem med å finne en bærbar som tilfredsstiller dine krav. Hvis jeg var deg, så ville jeg har prioritert Core 2 Duo, lavt støynivå (= et "dårlig skjermkort"), en fargesterk skjerm, og evt. også lang batteritid. Godt Nyttår! Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Du stiller faktisk ikke så veldig høye krav til den bærbare PC-en. Videoredigering og MSN: dual core, som er standard nå. Ikke gaming: et hvilket som helst skjermkort. Høyere enn 1280x1024 oppløsning: 15,4" med WXGA+ (1440x900). De fleste nye bærbare PC-er har widescreen. Det er faktisk bare TV-tuneren som er litt spesiell. Der kan det kanskje være like greit å kjøpe en USB TV-tuner, enten analog eller digital? Dette virker kanskje som et negativt innlegg, men det jeg skal fram til er at du ikke skulle ha noe som helst problem med å finne en bærbar som tilfredsstiller dine krav. Hvis jeg var deg, så ville jeg har prioritert Core 2 Duo, lavt støynivå (= et "dårlig skjermkort"), en fargesterk skjerm, og evt. også lang batteritid. Godt Nyttår! 7616346[/snapback] Åssen er batteritiden til 17" i forhold til f.eks 14"? Godt Nytt År! Endret 1. januar 2007 av Arjun Sivapalan Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg har søket litt rundt på nettet og kom fram til disse : Acer Aspire 5114WLMi/Turion X2 TL56 ATI (med gratis oppgradering til Vista verdi 2000kr) Packard Bell Easynote GN45-008 2KG (800kr+frakt for Vista Premium) Packard Bell EasyNote ENGN45200 HP PavilionPADV2140EU Toshiba SatelliteSATA100230 Også er det en i Siba jeg ikke kan gi link til, men den heter Packard Bell MV51-012 15,4 Jeg har også sett på en HP som koster over 9.000kr, men det ser ut som den er god på absolutt alt Er det noen dere kan anbefale av disse? Endret 1. januar 2007 av Arjun Sivapalan Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Dette er den beste maskinen med 15,4 skjerm og i 10,000,- klassen "uten tvil" http://www.multicom.no/SystemConfigurator....i:0;st:10502730 http://www.dinside.no/php/art.php?id=359713 http://www.notebookreview.com/default.asp?...0&review=Compal Endret 1. januar 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Den fra multicom har i tillegg mulighet for innebygd TV-tuner, i motsetning til de andre forslagene, så valget bør være enkelt Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Er det ikke noen Bærbare som anbefales av de som har gratis oppgradering til Vista Premium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå