Gå til innhold

Noen spørsmål angående kjøp av windows xp x64


Mirror

Anbefalte innlegg

Trenger somsagt et nytt os til min kommende pc, og er lit tskeptisk til vsta 64 enda, og så da at xp x64 i fullversjon lå på rundt en 1000-lapp.

Er det mye problemer med installasjon av drivere og slikt?

Har xp home edition, men den går desverre bare å legge inn på dell pc'er..

 

Så da tenkte jeg på xp pro x64 til vista ble litt billigere, å tenkte å gjøre det på den lovlige måten.

Men det jeg da lurer på er om jeg uten videre problemer vil kunne legge inn de programmene og spillene jeg bruker i dag?

Som 3dsmax7, c4d, photoshop 7, cs og cs2. Og spill som gothic III, oblivion, cs source, fear, prey og alle de andre spillene på markedet i dag.

 

Eller vil det gå problemfritt med tanke på drivere, programmer, spill og liknende?

 

På forhånd takk for hjelpen, mvh. Martin.

Endret av speed91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurtigsvaret angående Vista på nåværende tidspunkt er:

 

Hvis du vil ha mest mulig kompatibilitet, går for 32-bit (x86)

 

Vil du ha den sikreste Windows, gå for 64-bit (x64)

 

Drivere er ikke noe problem, så sant du har en moderne PC med standard komponenter. Faktisk så inneholder Vista "out-of-the-box" flere drivere enn XP. Og det som ikke finnes på DVD'en, lastes ofte ned automatisk første gang man starter Vista (via Windows Update)! Samme gjelder x64-versjonen av Vista, som er langt mer kompatibel enn XP 64. Men programmer og spill har endel "issues" som gjør at jeg kommer til å gå for 32-bit.

 

Windows Vista Home Premium OEM vil ligge på rundt 1000-lappen...

 

Håper du ble klokere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...