Gå til innhold

Grunnleggende tips til tanking


Anbefalte innlegg

Jeg roller en warrior (alt. og det er min første warrior, som jeg har tenkt skal nå 60 før tbc kommer)

 

Jeg har slitt en del i instances med å holde på aggro, vet at defensive stance, taunt, sunder armor, 1h + shield etc. er nøkkelen for den som ikke er erfaren med classen...

 

Problemet er ikke at jeg ikke vet dette, men at jeg ikke helt vet HVORDAN jeg holder på aggro når to mobs er på meg og 1 løper på mage som er i en ende, 1 annen løper på roguen som står på motsatt side igjen og alt er et kaos...

Jeg trenger ganske enkelt noen grunnleggende tips til hvordan dette skal gjøres, til 1 hvordan jeg enklest og mest effektivt skaper aggroen og 2 hvordan jeg enklest holder på den og hva jeg skal finne på når mobs løper i alle retninger...

 

Btw. hvordan enchanter jeg en 2h axe slik at den "skinner", hvilke materials trenger jeg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om at du ikke får noe tid i det hele tatt til å bygge agro da. Om roguen overagroer 2sec ut i kampen, og magen gjør det samme på en annen mob, er det deres feil, og ikke din. Bare la de dø, og si fra at neste gang bør de gi deg litt lenger tid for å slenge på en sunder eller to.

 

Du kan enchante 2h med mye forskjellig for at den skal skinne. Spørs hva du er ute etter... Beastslaying (rød), +Damage (blå), osv...

Lenke til kommentar

få aggro til han ene med sunders, taunt han andre og legg sunders på han også. så heroic strike, sunder armor på begge to, veksle litt imellom.

hold 5 sunders på begge

 

og ja, de andre mp roe ned litt på dps. det gjør oppgaven vanskeligere

 

ps: seff bruke andre abilities også.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Revenge > Sunder Armor

 

Hvis du skal få en mob tilbake på deg, taunt før du gjør noe annet.

7592927[/snapback]

 

 

Ja, men dette har vist seg vanskelig til tider når 1 mob er på en del av gruppa her, og 1 annen på en annnen del av gruppa...etc...dette er første characteren jeg har med melee class, veldig uvant :p

Lenke til kommentar
Revenge > Sunder Armor

 

Hvis du skal få en mob tilbake på deg, taunt før du gjør noe annet.

7592927[/snapback]

 

 

Ja, men dette har vist seg vanskelig til tider når 1 mob er på en del av gruppa her, og 1 annen på en annnen del av gruppa...etc...dette er første characteren jeg har med melee class, veldig uvant :p

7593141[/snapback]

 

Kommer med tiden, det.

Lenke til kommentar

jeg tør påstå at man blir like god ved rett og slett spille masse og prøve seg fram til man finner en stil som en liker og som fungerer. experience is power :p

 

øvelse gjør mester osv

 

seff fins det jo unntak for enkelte encounters hvor man må tanke på spesielle måter, men generell tanking av ett eller flere creeps lærer man sef helt fint ved å lvle en warrior til 60

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
be alle om å vente med å angripe..

Så går du fram, adder sunder armor x5 på begge mobsene...

 

Så kan de begynne å angripe, så holder du aggro med revenge, taunt og sunder armor...

Husk, din oppgave er å holde aggro, ikke gjøre mye dmg...

7596262[/snapback]

Lurer på hva slags grupper du har vært i, som lar tanken få slenge på 5x sunder på to mobs før de i det hele tatt angriper :p

Lenke til kommentar

Kan jo bruke Challenging Shout hvis det er mange mobs samtidig.

 

Når jeg har vært tank på min warrior, har det blitt en del kjefting fra min side på rogue og mages.

På warlock som spammer Searin Pain, og spesielt på de priestene som bruker Mind Blast.

De svarer som regel: "but its the only friggin dps I have!"

Lenke til kommentar
*sa noe om absurd mange sunders før angrep*

Lurer på hva slags grupper du har vært i, som lar tanken få slenge på 5x sunder på to mobs før de i det hele tatt angriper :p

7596289[/snapback]

 

word. selv i MC situasjoner venter man skjeldent mer enn 3 sunders, if that. og alt fra UBRS og ned har jeg aldri vært innom noe som heter "wait for sunders" før angrep med mindre jeg insistere på det.

 

Nøkkelen er i å få gruppen din til å forstå dine begrensninger i stedet for å la de putte vann over hodet ditt også ta skylden for det etterpå. Den enkleste måten å starte på er å be de angripe en og en target, og gjerne henge ut litt den karen som absolutt skla angripe hardt på en annen mob enn "alle andre i party ffs!" so to speak. etterhvert gjør du deg vandt med hvor mye du er nødt til å tanke og hvilke mobs som er vanskelig å holde på osv. i noen situasjoner er du bare nødt til å fokusere på de mobsa som trengs å tankes mest og la "noen andre" ta seg av det andre. hvis en hunter absolutt overagrroer på en mob og du sliter allerede med å holde 1 eller 2 mobs unna healer og clothies, så er det vel bedre å holde på din mob og la hunteren ta seg av sitt eget rot. det er ikke alltid nødvendig å tanke alt og alle, en rogue kan poppe evasion og stun locke en enkelt mob, en hunter har faktisk mail og melee våpen, en shaman kan forsvare seg, en palladin kan ta vare på seg selv dersom han ikke er nødt til å heale resten av partyet samtidig osv osv. det viktigste er at du passer på healeren din, gruppens resser og de myke dps'ene dine.

 

når det skjer, som du beskriver, at to mobs blir aggroet og skilt slik at du ikke får tak i de begge så gjelder det å sikre seg grepet på den du synes er viktigst å tanke (den som går etter healerne, clothiene etc) og overaggroe den, spam sunders, revenge, så mye som mulig, slik at selv om du løper over rommet og begynner å aggroe den andre moben tilbake, så følger den etter og slår deg i ryggen. den andre mob'en gjelder det å få vekk raskt, for den har allerede slått endel på dps'en din, taunt den, challenging shout, mocking blow, hva som helst slik at den fokuserer på deg, deretter begynner du å bygge aggro på den og med sunders, revenge osv. nå har du samlet de to "løse" mobsa, så fortsett å aggro den du har minst aggro på (its all a feeling ;) ) men ikke glem å snu deg, velg den andre moben og forny litt aggro på den, før den første gruppen klarer å aggroe den igjen. har du et sekund så hyler du ut i party/raid at de må fokusere på en mob om gangen. vanligvis forstår roguen/mage'n at han slo på feil når han var nødt til tanke den ene mob'en selv ;)

 

etterpå gir du hvem som DU mener gjorde feil, en skikkelig skyllebøtte og forklarer han at det der gidder du ikke. husk at så lenge du som tank gjør ditt beste, så må gruppen justere seg etter ditt nivå, etter hvor mye og hvor raskt du klarer å tanke. men alikevel må det være et mål for deg å ha så god kontroll over situasjonen som mulig, enten det er taunt immune mobs, multiple mobs osv, jo bedre du tanker, jo fortere går instancen. og jo fortere instancen går, jo mindre blir for gretten og bestemmer seg for å gi deg et helvete med å tanke og dps'er som en gal på hver sin ende. det handler bare om kommunikasjon og sammarbeid. lykke til! :)

Lenke til kommentar

Siste innlegget her var meget bra.

Skriver bare en kommentar til enchanter.

 

Du kan få en fin blue glow med + weapon damage.

For two hander er det best glow på +9 weapon damage. Link

 

One hander + 4 damage link.

 

Beastslayer (Red glow) Elementalslayer har samme glow

 

Ville vel selv valgt + weapon damage siden den er nyttig overall.

Dem andre er bare for looks, ikke mer. :)

Lenke til kommentar

jeg har tanka med en venns warrior et par ganger i ubrs ( han spise/dame etc) og det grunnleggende er: taunt-sunder-han er specca prot og etter 5 sunders (da om dette er singel target , drakki etc) bruker jeg et talent som er 41p saken. mange mobs: taunt- sunder sunder. hold deg altid i defensive stance, jeg synes stance dance er vansklig. men da helt uten erfaring.

Lenke til kommentar
jeg har tanka med en venns warrior et par ganger i ubrs ( han spise/dame etc) og det grunnleggende er: taunt-sunder-han er specca prot og etter 5 sunders (da om dette er singel target , drakki etc) bruker jeg et talent som er 41p saken. mange mobs: taunt- sunder sunder. hold deg altid i defensive stance, jeg synes stance dance er vansklig. men da helt uten erfaring.

7597872[/snapback]

 

Sunder er mer effektivt enn Devastate hvis en har et kjapt våpen. Hvis man har et treigt, er Devastate bedre, men da gimper du HS threat ørlite.

 

Bare tips :)

Lenke til kommentar
jeg har tanka med en venns warrior et par ganger i ubrs ( han spise/dame etc) og det grunnleggende er: taunt-sunder-han er specca prot og etter 5 sunders (da om dette er singel target , drakki etc) bruker jeg et talent som er 41p saken. mange mobs: taunt- sunder sunder. hold deg altid i defensive stance, jeg synes stance dance er vansklig. men da helt uten erfaring.

7597872[/snapback]

 

Sunder er mer effektivt enn Devastate hvis en har et kjapt våpen. Hvis man har et treigt, er Devastate bedre, men da gimper du HS threat ørlite.

 

Bare tips :)

7598079[/snapback]

 

Hm. Hverken Sunder eller Devastate er vel påvirket at våpenets hastighet? Begge er Instant attacks, så vidt jeg vet. Jeg sundrer 5 ganger, og så spammer Devastate. Sørg for å ha Shield block og Revenge på konstant cooldown.

Lenke til kommentar
jeg har tanka med en venns warrior et par ganger i ubrs ( han spise/dame etc) og det grunnleggende er: taunt-sunder-han er specca prot og etter 5 sunders (da om dette er singel target , drakki etc) bruker jeg et talent som er 41p saken. mange mobs: taunt- sunder sunder. hold deg altid i defensive stance, jeg synes stance dance er vansklig. men da helt uten erfaring.

7597872[/snapback]

 

Sunder er mer effektivt enn Devastate hvis en har et kjapt våpen. Hvis man har et treigt, er Devastate bedre, men da gimper du HS threat ørlite.

 

Bare tips :)

7598079[/snapback]

 

Hm. Hverken Sunder eller Devastate er vel påvirket at våpenets hastighet? Begge er Instant attacks, så vidt jeg vet. Jeg sundrer 5 ganger, og så spammer Devastate. Sørg for å ha Shield block og Revenge på konstant cooldown.

7599358[/snapback]

 

Weapondamage på Devastate, som virker indirekte på speed. Komparativt sett vil treige våpen være mer Devastate effektive og mindre HS effektive, og omvendt for kjappe våpen.

Lenke til kommentar
jeg har tanka med en venns warrior et par ganger i ubrs ( han spise/dame etc) og det grunnleggende er: taunt-sunder-han er specca prot og etter 5 sunders (da om dette er singel target , drakki etc) bruker jeg et talent som er 41p saken. mange mobs: taunt- sunder sunder. hold deg altid i defensive stance, jeg synes stance dance er vansklig. men da helt uten erfaring.

7597872[/snapback]

 

Sunder er mer effektivt enn Devastate hvis en har et kjapt våpen. Hvis man har et treigt, er Devastate bedre, men da gimper du HS threat ørlite.

 

Bare tips :)

7598079[/snapback]

 

Hm. Hverken Sunder eller Devastate er vel påvirket at våpenets hastighet? Begge er Instant attacks, så vidt jeg vet. Jeg sundrer 5 ganger, og så spammer Devastate. Sørg for å ha Shield block og Revenge på konstant cooldown.

7599358[/snapback]

 

Weapondamage på Devastate, som virker indirekte på speed. Komparativt sett vil treige våpen være mer Devastate effektive og mindre HS effektive, og omvendt for kjappe våpen.

7599421[/snapback]

 

Ah, sånn sett. Men er threaten du mister ved mindre damage på et raskt våpen nok til at det lønner seg å spamme sunder istedenfor devastate? Jeg vil tro at devastate er mer threat uansett hvor raskt våpen du har.

Lenke til kommentar
be alle om å vente med å angripe..

Så går du fram, adder sunder armor x5 på begge mobsene...

 

Så kan de begynne å angripe, så holder du aggro med revenge, taunt og sunder armor...

Husk, din oppgave er å holde aggro, ikke gjøre mye dmg...

7596262[/snapback]

Lurer på hva slags grupper du har vært i, som lar tanken få slenge på 5x sunder på to mobs før de i det hele tatt angriper :p

7596289[/snapback]

 

haha xD

så la han ta noen sunder armor på den første mobben da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...