Articfare Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 Til nå har vi fått fire total war spill. Det første vi fikk, var Shogun total war. 2 år senere fikk vi Medieval 2 total war, som tok for seg middelalderen i Europa i perrioden 1100-1400, tror jeg. I 2004 fikk vi Rome total war, kanskje det beste i serien i forhond til historie, beste ai og den mest spennende, beste kampanje map og et mye vanskeligere å erobre store deler hvis man f.eks er Chartage. Etter Rome gledet alle seg til Medieval 2 total war og alle hadde høye forventninger til grafikk, ai og vanskelighets gradene. 11. november fikk vi Medieval 2, men som mange vet var ai'en som en kniv i hjerte. Mange av oss som hadde høye forventninger la Medieval på hylla og fortsatte å spille de gamle spillene i serien til de nye patchene som kommer, som vil forhåpenligvis forbedre ai og bugs. Så, hvilken av disse fire spillene i serien er det beste? Skriv en liten "omtale", skriv hva du synes er bra, dårlig, burde forbredes og mye mer. Jeg synes Rome total war var det beste av dem. Selv om det var det første, fikk jeg gåsehud fra da jeg startet å innstallere det til jeg gikk å la meg. Rome har en mye bedre ai som vil sende noen for å beskytte den flanken, den flanken og den flanken på battle mappet, i forhond til M2 hvor man kan ha 1.000.000.000 på flanken og bak dem, mens kun 1 mann stor foran og leker seg med sverdet. Botttene du styrer beveger seg fort fra possisjon til possisjon og man kan flanke fienden med infanteri og samtidig er det enklere å kjempe kamper uten kavaleri; noe som er nesten umulig på M2. På kampanje mappet kan du stå på åser for å få bedre utstikt over verdenen, og det er vanskelig å se langt på bakken. Adviseren din har en mye bedre og deiligere stemme, ikke en sånn trøtt gammel dame som bare venter på å komme hjem etter en hard dag hos sega. Selv om animasjonene på kampene ikke slår M2, vil jeg si at Rome gir mye bedre spenning. Litt minus i Rome er routing motoren. Som jeg har sagt før tapte jeg mot selveste generalen alene mens jeg hadde 63 bueskyttere med 2 erfaringspoeng. BTW, generalen burde overleve litt mindre. Han har overlevd både ballista og katapulter nedslag her og der. Rome Total War 9/10 Jeg ville gitt Medieval 2 en 6.9/10 Articfare, .
Barista Bob Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 Må si du slaktet M2 litt vel mye. er storfornøyd med det. Men jeg synes Rome var det beste helt klart, men kunne ha vært mer politikk involvert. Det jeg likte best med det var at lagene var så varierte. i Medieval er nesten alle de katolske landene like.
Silverstone Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 1. Shogun delt 2. plass M2tw og Mtw 3. Går til Rome Ikke fordi rome var dårlig, jeg hadde bare mye mer glede av Shogun og Mtw da jeg ikke var hekta på diverse andre wow-spill
koronag Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 Helt enig med trådstarter. Jeg merker selv hvor mye bedre Rome var, med tanke på at jeg ikke spiller M2TW lenger. (Det varte ikke lenge, gitt)
Zerox_Total_War Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 (endret) Helt enig med trådstarter. Jeg merker selv hvor mye bedre Rome var, med tanke på at jeg ikke spiller M2TW lenger. (Det varte ikke lenge, gitt) 7595924[/snapback] Det med at alle syntes Rome var bedre var fordi det var mye større forandring i forhold til de tidligere spillene i seien. Medieval 2 har bare forbedret ''småting'' på en måte og de har vært litt uheldige med et par ting spm Ai og sånn Endret 29. desember 2006 av Zerox_Total_War
Gunfreak Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Det spillet jeg har spillt mest er Shogun, så jeg må vel svare det, Medieval 1 spillte jeg aldri da det ikke funka på pc'n min, men tror jeg hadde likt det enda bedre enn shogun hvis jeg hadde fått spille det nok. Rome, var veldig gøy og har spillt det MYE, takket være RTR. Medieval 2, har jeg bare runnna 2 ganger og er fryktlig lei det enda, pga. at jeg spillte rome for mye og helt opp til M2 kom ut så jeg må svare Shogun, det jeg har best minner fra
Barista Bob Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Helt enig med trådstarter. Jeg merker selv hvor mye bedre Rome var, med tanke på at jeg ikke spiller M2TW lenger. (Det varte ikke lenge, gitt) 7595924[/snapback] Det med at alle syntes Rome var bedre var fordi det var mye større forandring i forhold til de tidligere spillene i seien. Medieval 2 har bare forbedret ''småting'' på en måte og de har vært litt uheldige med et par ting spm Ai og sånn 7598048[/snapback] Etter å ha spilt Medieval var det en ting jeg savna i rome og det var "prinsesser" de hadde passet minst like bra i rome som i medieval 1 og 2.
edds Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Er ganske enig med trådstarter her. Rome kommer inn på en første plass, etterfulgt av Medieval 2. Begge er fabelaktige spill, til tross for små feil her og der.
Tommy T Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hvor kan jeg finne Rome Total Realism?[ http://www.rometotalrealism.com Endret 2. januar 2007 av Tommy T
96akrvi Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Har personlig ikke spillt Medival 2, men har veldig lyst til å prøve.(Har såvidt god nok PC til Rome) Rome er definitivt mitt lengst spilte spill, kan det både ut og inn nå, og har sikkert prøvd nesten hver eneste slagmark og beseiret roma som alle mulige faksjoner. Jeg kan faktisk rett og slett ikke forestille meg at medival 2 kan være i nærheten. Det er rett og slett noe Gudommelig med Rome jeg har aldri spilt noe lignende.
Perfect_being Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 For å være ærlig ble jeg sikkelig skuffet over M2TW.. Trodde det skulle bli like bra om ikke bedre enn Rome, men den gang ei.. Rome er det spillet jeg har spilt mest gjennom tidene.. siden jeg fikk det har jeg spilt det nærmest hver dag.. O Herlighet for et spill. Det med Rome skulle hatt prinsesser føler jeg at det hadde bidratt med å gjøre Rome dårligere rett og slett på grunn av de ikke bidrar med noe særlig.. De bare er der føler jeg.. Nesten som en dårlig diplomat som ikke kan bribe..
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 (endret) jeg mener M2TW er best. enkelt og greit at det er mer variasjon på troppene, i de andre spilla hadde alle samme ansikt etc. i medieval så er dette problemet fiksa litt. Endret 4. januar 2007 av KRAFortune
Barista Bob Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 For å være ærlig ble jeg sikkelig skuffet over M2TW.. Trodde det skulle bli like bra om ikke bedre enn Rome, men den gang ei.. Rome er det spillet jeg har spilt mest gjennom tidene.. siden jeg fikk det har jeg spilt det nærmest hver dag.. O Herlighet for et spill. Det med Rome skulle hatt prinsesser føler jeg at det hadde bidratt med å gjøre Rome dårligere rett og slett på grunn av de ikke bidrar med noe særlig.. De bare er der føler jeg.. Nesten som en dårlig diplomat som ikke kan bribe.. 7637141[/snapback] ja, men hadde gjort det mer realistisk på en måte. De bidrar jo på den måten at det er enkelt og få allierte... og å gjøre generaler mer lojale.
Robåt Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Jeg synes at Medieval 2 er best. Men så har kansje det noe med at jeg bare har spilt Medieval 1 og 2
Barista Bob Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Jeg synes at Medieval 2 er best. Men så har kansje det noe med at jeg bare har spilt Medieval 1 og 2 7654204[/snapback] Rome er så bra at jeg vurderer å kjøpe det til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå