Gå til innhold

Hvordan deaktivere 'Enkel Fildeling' i WinXpHome?


exmith2k

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tatt en harddisk fra Windows Xp Pro, over til en pc med WinXp Home.

Å nå får jeg ikke tilgang til harddisken pga når den var i ProPcen, så satte jeg den opp slik at KUN min user fikk adgang, å nå i WinHOME får ingen adgang :(

 

Noen som vet hvordan man deaktiverer Enkel Fildeling i Win Xp Home?

 

Problemet er at jeg ikke lengre har Win Xp Pr0.

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En av grunnene til at du kanskje ikke får tilgang til disken, er at den var satt opp som en dynamisk disk i XP Pro.  Dette støtter ikke XP Home.

7597417[/snapback]

Akuratt, så hvordan må jeg få frem nå ?

Når jeg hadde WinXpPRO så stilte jeg disken inn slik at KUN min bruker fikk adgang, så nå når jeg har flytta den over til WinXpHOME pcen, får jeg ikke adgang. Litt stress å måtte få tak i WinXpPro på ny om du fatter..

 

Har du peil på hva jeg kan gjøre?

På forhond takk:)

Lenke til kommentar
Siden Home ikke støtter dynamiske disker, må du flytte disken over i en maskin som kjører Pro.  Deretter må du gå til Diskbehandling og importere den dynamiske disken.  Så må du markere de mappene du vil ha ut og overta eierskap på dem (såframt du ikke krypterte mappene).

7605871[/snapback]

"Genielt"..

Da får jeg stresse videre, takk for hjelpa ;)

Lenke til kommentar

Når man setter opp en ny disk, kan man velge om den skal være dynamisk eller standard. Standard er det vanlige, som de aller fleste vanlige brukere bør velge. Da kan man partisjonere og formattere disker på vanlig måte. Både home og pro støtter dette.

 

Dersom man skal kjøre software RAID, altså slå sammen flere disker til et volume for å få bedre ytelse (RAID 0), bedre sikkerhet (RAID1), eller rett og slett slå sammen flere disker til et stort volume (JBOD), uten at man har en egen RAID kontroller, må diskene settes opp som dynamiske disker. Bare Pro støtter dette. Har du en egen RAID kontroller, kan diskene fortsatt være standard.

 

Tror det ligger en RAID guide her inne, ta et søk og se hva du finner dersom du lurer på mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...