Gå til innhold

billig oppgradering kanskje 939 oppsett?


Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å ta en liten oppgradering. trenger ikke det helt store, blir for det meste football manager 2007 og diverse eldre spill har fra før bare en xp2000+ cpu 512 (2x256) standard ram.

 

jeg tenkte kanskje et 939 system ikke er så dumt for tiden med tanke på pris/ytelse ? et billig demo hk så er man vel langt på vei.

 

sett litt rundt på demo hk, men er litt lenge siden jeg har vært heilt oppdatert på hw fronten no. er det noen som kan anbefale et billig hk, cpu ?

 

trenger en ny harddisk også men den kjøper jeg ny.

 

trenger jeg desperat mer minne eller klarer jeg meg fortsatt ?

 

god jul & godt nyttår

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe ett asrock hovedkort som støtter både agp, pcie, ddr og ddr2 for under 500kr. https://prisguiden.no/product.php?productId=46004

Så kjøper du Core2Duo E6300

Dette blir bortimot 2000kr og da kan du bruke ditt gamle minne.

Men jeg tror i utgangspunktet at du hadde tjent mest på å gjøre det motsatte:

Kjøp mer minne (du bør ha minst 1GB) og kanskje ett skjermkort dersom du spiller en del.

Lenke til kommentar
Du kan kjøpe ett asrock hovedkort som støtter både agp, pcie, ddr og ddr2 for under 500kr. https://prisguiden.no/product.php?productId=46004

Så kjøper du Core2Duo E6300

Dette blir bortimot 2000kr og da kan du bruke ditt gamle minne.

Men jeg tror i utgangspunktet at du hadde tjent mest på å gjøre det motsatte:

Kjøp mer minne (du bør ha minst 1GB) og kanskje ett skjermkort dersom du spiller en del.

7585052[/snapback]

 

beholde alt og kjøpe mer minne altså ? som sakt spiller ikke så veldig mye. mest football manager 2007 og eldre spill. tror ikke de krever så mye fra skjermkort, tror heller de krever mer cpu og minne, eller ?

Lenke til kommentar
Det billigste er jo å bare kjøpe en til minnebrikke, men cpuen din er jo ikke akkurat ny...

Om du ser på oppgavebehandleren din kan du se hvor mye minne du bruker til vanlig.

7585453[/snapback]

 

for å si det sånn så er det ofte overload ;) hadde 256 før, men kan ikke si jeg merker den store forskjellen.. btw må man stille inn noe på bios elr windows for å ta i bruk den nye 256 brikken ? har et gammelt gigabyte hk noe av det først med ddr400, hmms var det noe kluss med 2brikker på 3200 da..

 

husker da det var nok med 16, det var tider det

 

 

edit: går så regel bra, men merker det veldig når det er snakk om å gjør fler ting på en gang. det kan vel også ha å gjør med at harddisken min synger på siste værs ;)

Endret av Krabba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...