Gå til innhold

Bytte CPU, ikke reinnstalere windows?

Mott

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja kommer jo litt ann på, kan være en høyere klokka sempron.

uansett så er det bare å bytte cpu, helt unødvendig å legge inn xp på nytt for det.

Skrevet

Grunnen er at jeg skal nedgradere PCen min til server eller lignemnde da skal min bror "få" min Athlon så får jeg hannes Sempron

Skrevet
Grunnen er at jeg skal nedgradere PCen min til server eller lignemnde da skal min bror "få" min Athlon så får jeg hannes Sempron

7606509[/snapback]

Snillt gjort ihvertfall da :)

Gjest Slettet+6132
Skrevet

*Før* bytte/nedgradering av CPU gjøres bør det sjekkes ut om Bios må oppgraderes først.

Ja..dere leste riktig. Nedgradering av CPU kan kreve oppgradering av Bios. :D

Har hatt hk hvor original bios ikke har støttet senere utgaver av Sempron (S754) slik at jeg måtte ha en A64 installert først og oppgradere med denne før jeg kunne sette inn Sempron'en. (Da jeg hadde flere S754-systemer).

Skrevet
*Før* bytte/nedgradering av CPU gjøres bør det sjekkes ut om Bios må oppgraderes først.

Ja..dere leste riktig. Nedgradering av CPU kan kreve oppgradering av Bios. :D

Har hatt hk hvor original bios ikke har støttet senere utgaver av Sempron (S754) slik at jeg måtte ha en A64 installert først og oppgradere med denne før jeg kunne sette inn Sempron'en. (Da jeg hadde flere S754-systemer).

7624268[/snapback]

tungvindt da.. :hmm:

Skrevet

Skal som regel gå helt fint, men det er ikke alltid at det gjør det. Selv opplevde jeg litt ustabilitet når jeg skiftet CPU. Men det var fra single til dual core og da er vel gjerne forskjellen større.

Skrevet
Skal som regel gå helt fint, men det er ikke alltid at det gjør det. Selv opplevde jeg litt ustabilitet når jeg skiftet CPU. Men det var fra single til dual core og da er vel gjerne forskjellen større.

7634221[/snapback]

Hva gjorde du med det da?

Skrevet

De fleste drivere ble installert på ny og da virket det mye bedre, men ikke helt stabilt. Etter en måned bare formaterte jeg siden det uansett var behov for en seriøs opprydding.

Skrevet

bare bytt cpu du :) du trenger ikke å reistalere windows, jeg bytta cpu på min pc og når jeg starta pc'n kom det opp en liten rute nede i høyre gjørne om at en ny enet er oppdagen, alt funker vell å bra her enno :)

Skrevet
Uansett, jeg mener i hvertfall ikke at det er vits i å reinstallere uansett hva slags komponenter du bytter, utenopm HK

7637354[/snapback]

Du finner det som sagt fort ut.

Blir det ustabilt eller lignende, da er det bare å formatere. Ellers så kan du la det være slik det er.

Men jeg har hørt at skikkelige nerder formatere ganske ofte, stemmer det?

Skrevet

du trenger ikke være nerd for å formatere ofte. det går litt etter smak og behag. jeg pleide å formatere ofte da jeg kjørte win2k, men gikk lei til slutt, så nå formaterer jeg 1-2 ganger i året. med mindre det skjer noe uforutsett, som virus eller lignende.

Skrevet
du trenger ikke være nerd for å formatere ofte. det går litt etter smak og behag. jeg pleide å formatere ofte da jeg kjørte win2k, men gikk lei til slutt, så nå formaterer jeg 1-2 ganger i året. med mindre det skjer noe uforutsett, som virus eller lignende.

7640969[/snapback]

Nei men du skjønnte greia.. Eller ikke.

Men de fleste som er inni dataverden, ligger å ha en kjapp maskin, og derfor formaterer ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...