Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter ikke etter utskifting av skjermkort


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve et gforce 6600gt kort jeg hadde liggende. Pcen fungerte perfekt før jeg skiftet, så jeg satte inn gforce kortet. Slo på pcen - Ingen ting skjedde. Ikke en lyd kom. Så satt jeg inn det gamle kortet. Ingen ting skjedde nå heller, så jeg hoppa i seng og prøvde igjen neste dag. Da startet pc`en. Ingen ulyder eller noen tegn til feil. Men rett før xplogin kom det en klikkelyd og pcen slo seg. Så prøvde jeg noen ganger til å slå den på. 99% av gangene skjedde det ingen ting, men en sjelden gang slår den seg på. Men det samme skjer igjen.

 

 

Strømforsyninga er på 350w, men jeg tviler pcen min kommer over den effekten.

 

 

Hovedkortet sitter godt fast, alle kabler er festet godt. Kan det være feilspenning? Eller har dere noen andre teorier jeg kan teste ut?

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har resetet BIOSen opptil flere ganger med håp på litt julemagi, men enda ikke noe liv. Begynner å lure om det er hovedkortet som har gått. Når jeg setter inne strømkablen i strømforsyninga og slår på selve strømforsyinga går vifter rundt i 1-2. Som viser at det går faktisk en spenning. Eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Har resetet BIOSen opptil flere ganger med håp på litt julemagi, men enda ikke noe liv. Begynner å lure om det er hovedkortet som har gått. Når jeg setter inne strømkablen i strømforsyninga og slår på selve strømforsyinga går vifter rundt i 1-2. Som viser at det går faktisk en spenning. Eller hva tror dere?

7574492[/snapback]

 

Sjekket om alt sitter skikkeli i sokkelene? Hadde et lignende problem, da var det minnebrikkene som ikke fikk kontakt pga at hovedkortet hadde blitt bøyd...

Lenke til kommentar
Hovedkortet og en disk var gåen. Var nok statisk elektrisitet. Har funnet et midlertidig hovedkort.

7575740[/snapback]

det var synd :no: tok du borti strømforsyningen og kabinettet før du begynte å bytte kort?

 

kan redde deg neste gang :thumbup:

7578728[/snapback]

 

Ja, jeg mener jeg hadde statisk el. i bakhodet, men man kan glemme seg av til tider. Har nå bestillt et nytt hovedkort og det er på vei, men saken er nå om jeg skal tørre å sette inn skjermkortet når hk`et kommer? Vet 100% at hovedkortet gikk, men vet ikke om skjermkortet gikk. Hvordan kan jeg evt. sjekke dette uten å ødelegge enda et hovedkort?

Endret av TaWret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...