Gå til innhold

Fikk PSP til jul, hvordan modde den


robiwan

Anbefalte innlegg

Fikke en PSP til jul ver 2.6 hvordan modder jeg denne til å kjøre backup og homebrew enklest mulig?

 

Etter det jeg skjøøner så er det enklest å å oppgradere til 2.71 for så å nedgradere til 1.5, for de det er 1.5 som kan gjøre Homebrews og backups? Men hva med nyere spill krever ikke de høyere verson for å kjøre?

 

Devhook, hva er det? Er det bare for å emulere 2.71?

Endret av robiwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg som nå (etter uforsiktig trykking) har 3.03 må bare finne meg i å vente?

 

Hehe, lønner seg å undersøke litt før man fikler for mye skjønner jeg :)

7573301[/snapback]

Har man over 2.8 vil man "aldri" kunne få homebrew uten å kjøpe modchip pga forandringer i firmwaren. Er i samme situasjonen selv, men det bekymrer meg ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar
Så jeg som nå (etter uforsiktig trykking) har 3.03 må bare finne meg i å vente?

 

Hehe, lønner seg å undersøke litt før man fikler for mye skjønner jeg :)

7573301[/snapback]

 

Du må nok vente ja :(

Husker jeg fant ut om homebrew rett etter jeg hadde oppdatert til 2.5

Men en vakker dag i sommerferien ble det sluppet en downgrader. Så det er nok håp for 3.03 også

Lenke til kommentar
Så jeg som nå (etter uforsiktig trykking) har 3.03 må bare finne meg i å vente?

 

Hehe, lønner seg å undersøke litt før man fikler for mye skjønner jeg :)

7573301[/snapback]

Har man over 2.8 vil man "aldri" kunne få homebrew uten å kjøpe modchip pga forandringer i firmwaren. Er i samme situasjonen selv, men det bekymrer meg ikke så veldig mye.

7573335[/snapback]

 

Det samme vil vel aldri TA 082 bruker kunne ? Eller finnes det ett snev av håp for også? Fikk nemlig en PSP til jul og det var med det dumme hovedkortet.

 

Til trådstarter vil jeg anbefalle å bruke easydowngrader som finnes til 2.5 og 2.6 versjon, som tar deg ned til 1.5.

Også vil jeg anbefalle å innstalere 3.02 OE-A firmware som er ett custom firmware som har det meste du trenger :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel for omtrent et halvt år siden var det en programmerer som nedgraderte TA-082 kort. Men det var en tidkrevende prosess og han måtte gjøre det individuelt med hver bruker. Men etter noe dissing av fyren(som kaller seg 0okm) så stoppet han med det å gikk over til andre ting.

 

Så det er enda håp. Men det tar muligens lang tid.

 

Men om du finner ut hvor PSP'en er kjøpt så er det sikkert ikke noe problem og få den byttet.

Lenke til kommentar
Du kan jo oppdatere til 2.71 og legge inn custom firmware(Du finner sikkert en guide for det hos pspavisen.com eller pspnett.com)

Da kan du bruke det meste av 2.71 homebrew, og devhook slik at du kan emulere 3.02.

7573263[/snapback]

 

Custom firmware, hva er det og hvordan funker det?

 

Bruke det meste av 2.71 homebrew, hva er det man ikke får brukt da?

 

Hvis det er slik at devhook emulere firmware, kan ikke denne bare emulere 1.5, 2.71, 3.02 eller hva det måtte være da?

 

Til trådstarter vil jeg anbefalle å bruke easydowngrader som finnes til 2.5 og 2.6 versjon, som tar deg ned til 1.5.

Også vil jeg anbefalle å innstalere 3.02 OE-A firmware som er ett custom firmware som har det meste du trenger  :thumbup:

7573649[/snapback]

 

Hva er forskjellen på denne metoden og den BigFatty anbefaler?

Lenke til kommentar
Du kan jo oppdatere til 2.71 og legge inn custom firmware(Du finner sikkert en guide for det hos pspavisen.com eller pspnett.com)

Da kan du bruke det meste av 2.71 homebrew, og devhook slik at du kan emulere 3.02.

7573263[/snapback]

 

Custom firmware, hva er det og hvordan funker det?

 

Bruke det meste av 2.71 homebrew, hva er det man ikke får brukt da?

 

Hvis det er slik at devhook emulere firmware, kan ikke denne bare emulere 1.5, 2.71, 3.02 eller hva det måtte være da?

 

Til trådstarter vil jeg anbefalle å bruke easydowngrader som finnes til 2.5 og 2.6 versjon, som tar deg ned til 1.5.

Også vil jeg anbefalle å innstalere 3.02 OE-A firmware som er ett custom firmware som har det meste du trenger  :thumbup:

7573649[/snapback]

 

Hva er forskjellen på denne metoden og den BigFatty anbefaler?

7579573[/snapback]

 

Mye tull og fjås her. :p

 

Du bør sjekke om du har et TA-082-hovedkort. Det finner du ut ved å lese denne artikkelen.

 

Om du er heldig å ikke har TA-082 anbefaler jeg deg å oppgradere til 2.71 gjennom denne.

 

Når dette er gjort kan du følge denne guiden.

 

Da er du nede på 1.50 og kan bruke all homebrew.

 

Om du vill opp på Custom Firmware, dvs. 2.71 SE eller 3.02 OE kan du lese disse artiklene: Guide til Custom Firmware og Komplett guide til CF 2.71 SE. En guide til 3.02 OE har vi ikke hatt tid til å skrive ennå, men den kommer. :)

 

Devhook emulerer firmware's. Finner mye informasjon på PSPAvisen eller PSPNett. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Men man kan emulere 1.5 på 2.71 SE/ 3.02 OE?

 

Isafall hva er greiest emulere 2.71 SE/ 3.02 OE på 1.5

 

eller

 

emulere 1.5 på 2.71 SE/ 3.02 OE?

7581624[/snapback]

 

Tror neppe du har behov for å emulere 1.50 med 2.71SE eller 3.02OE

 

Av 2.71SE og 3.02OE har jeg valgt 3.02OE. Du kan uansett gå ned til 1.50 igjen fra disse Custom Firmware-versjonene.

 

noen som har tro på at det kommer nedgraderinger til 2.82?

7582580[/snapback]

Det kommer nok, spørsmålet er heller om det kommer snart ... (noe jeg har liten tro på)

Lenke til kommentar
Men man kan emulere 1.5 på 2.71 SE/ 3.02 OE?

 

Isafall hva er greiest emulere 2.71 SE/ 3.02 OE på 1.5

 

eller

 

emulere 1.5 på 2.71 SE/ 3.02 OE?

7581624[/snapback]

 

Tror neppe du har behov for å emulere 1.50 med 2.71SE eller 3.02OE

 

Av 2.71SE og 3.02OE har jeg valgt 3.02OE. Du kan uansett gå ned til 1.50 igjen fra disse Custom Firmware-versjonene.

 

noen som har tro på at det kommer nedgraderinger til 2.82?

7582580[/snapback]

Det kommer nok, spørsmålet er heller om det kommer snart ... (noe jeg har liten tro på)

7582894[/snapback]

 

 

Men da er det vel bare å installere 3.02OE, har du en link til en guide fra 1.5?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...