Gå til innhold

Philips LCD + Vanlig 19" uskarpt..... [LØST]


them33p

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du vil er å kjøre 1366x768, ser ut som dette er skjermens standardoppløsning? Alle LCD skjermer sliter litt med fokus når du kjører en oppløsning som ikke passer selve skjermpanelet. Dette er normalt :) Det er dessuten veldig viktig at du kjører skikkelige kabler. Og med det mener jeg ikke dyre, men riktige typer :) HDMI/DVI eller VGA er absolutt å anbefale, noe annet er egentlig bortkastet tid med tanke på potensialet med HDMI/DVI/VGA.

 

Hvis du ikke får til akkurat denne oppløsningen må du muligens lage denne selv (nVidia tillater dette som standard) eller du kan forsøke PowerStrip (ATi). Meeen...jeg TROR både nVidia og ATi støtter akkurat den oppløsningen, gjerne som en HDTV oppløsning!

Lenke til kommentar

Takker for svar, jeg skal få tak i en HDMI/DVI kabel i morgen, se om det hjelper.. men hvis jeg setter opp oppløsningen høyere, blir det for "stort" for tvn, så jeg må dra musen ut til sidene for å se de sidene, (litt vanskelig å forklare :/)

 

EDIT: Er det en spesiell type DVI-HDMI kabel jeg burde se etter?

Endret av them33p
Lenke til kommentar

Åh! supert, men en annen ting, i manual og på nettsiden dens står det dette:

 

 Støttet skjermoppløsning
Datamaskinformater :  640 x 480, 60, 67, 72, 75 Hz, 800 x 600, 56, 60, 72, 75 Hz, 1024 x 768, 60, 70, 75 Hz

betyr det at jeg ikke kan bruke en høyere oppløsning enn 1024 x 768, eller er det mulig å bruke powerstrip f.eks. til å lage den riktige oppløsningen?

Lenke til kommentar

Jeg har fått tak i en DVI/HDMI kabel nå, bildet ble mye større, men nå ser det ut som at det er et 4:3 bilde på et widescreen tv (altså 8-13cm svart på hver side av bildet)

 

EDIT: Etter litt ekspremintering klarte jeg å få skjermbildet over hele skjermen, brukte oppløsning 1920x1080, men jeg vil gjerne ha litt mindre, som 1900x1080 fordi bildet går litt ut av kantene

Endret av them33p
Lenke til kommentar

Det du er ute etter, er OVERSCAN. Det ligger trolig i skjermens meny et eller annet godt skjult sted, hvis du har det. Dette er typisk for HDMI, er du heldig kan du redusere denne slik at f.eks. Windows oppgaveraden vises helt uten at man oppnår "zoom effekten". Med VGA kabel slipper du garantert det problemet.

 

Å bruke en høyere/lavere oppløsning enn selve skjermen støtter blir egentlig ingen god løsning - sjekk eventuelt sticky-tråden angående skjermskalering hvis du der i tvil. Det klareste bildet får du alltid når du kjører riktig oppløsning :)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Her sett over alt nå, og finner ikke noe kalt OVERSCAN. :/

 

EDIT: Jeg fant ut hvordan jeg fikk den til å ha den hvordan jeg ville, jeg satt den på 1024x768, så fant jeg ut at når jeg brukte skjermen som pc skjerm, ville den få en egen meny kalt "PC-Meny", her kunne jeg f.eks. stille om oppløsningen skulle være det pcn "sa", eller maksimum (1024x768) og bruke den som widescreen, jeg brukte det og kom fram til akkuratt det jeg ville ha :), selv om jeg syntes at bilde er lite, men den går bra etter hva jeg bruker den til :)

 

Takker for all hjelp!

Endret av them33p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...