Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

blåskjerm under bootscreen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo, i dag når jeg skrudde på pcn , alt virka som normalt, så plutselig under den der loading screen elns til windows der den tingen går fram og tilbake over skjermen, ca 10 sek ut i den loadinga popper det opp en blåskjerm som er der i kansje et halvt sekund, så når ikke å se hva som står der, dvs jeg vet ikke hva problemet er, har testa å blåse litt støv, bytte litt ram osv, sjekke at skjermkort og kontakter er orntlig i etc. hjelper ikke, akkurat det samme skjer

noen som vet hva det er ?? må jeg formatere ?? er det virus eller noen filer som har blitt sletta ?

sletta en del filer i går for å få litt plass på hardisken, men kan hende jeg har sletta noen viktige filer uten at jeg vet det. kan det være det?

hjelp søkes!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morn.

Klarer du å starte i sikkerhetsmodus ? (Trykk F8 rett før windows starter å laste, og vel sikkerhetsmodus).

Dersom du klarer dette. Så Høyreklikk på "Min Datamaskin".

Velg Egenskaper->Avansert->Oppstart og Gjennoppretting->Instillinger->Systemfeil.

Sørg for at "Start på nytt automatisk" IKKE er haket av.

Du vil da forhåpentligvis være i stand til å lese BSOD'en.

Lykke til og God Jul.

Mvh,

Beej80

Skrevet (endret)

ettter at "blåskjermen" har kommet kommer det sånn windows sluttet ikke uten feil eller var det startet , har testa sikkerhetsmodus derfra , er ikke det det samme ?

og bsodn betyr ?=p

Endret av loekke
Skrevet
ettter at "blåskjermen" har kommet kommer det sånn windows sluttet ikke uten feil eller var det startet , har testa sikkerhetsmodus derfra , er ikke det det samme ?

og bsodn betyr  ?=p

7565501[/snapback]

Av en eller annen grunn så tror jeg BSOD betyr Bluescreen Of Death ?

mulig jeg er laaangt på jordet?

Skrevet

og bsodn betyr  ?=p

7565501[/snapback]

Av en eller annen grunn så tror jeg BSOD betyr Bluescreen Of Death ?

mulig jeg er laaangt på jordet?

7565611[/snapback]

BSOD = Blue Screen Of Death ja, 100% korrekt :thumbup:

eller rett og slett blåskjerm som de fleste sier :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...