Gå til innhold

Ønske om funksjon- Er det mulig?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg lurte på om det var mulig å implementere en funksjon i forumet. Jeg kunne godt tenke meg at menyen på venstre side var "flytenede", altså at den fulgte skjermbilde når du scrollet nedover sidene. Det beste hadde jo vært om man kunne slå av og på denne tjenesten som man ville, da noen brukere helt sikkert liker det slik det er.

Noen av sidene inneholder ganske lange innlegg og blir relativt lange etter hvert.

Med en slik flytende meny har trenger man ikke scrolle helt tilbake til toppen for å gå inn på PMer, søke, osv.

 

Om det ikke er mulig i denne versjonen av Invision Board, vil det være mulig i en senere utgave?

 

Jeg snakker altså om denne menyen:

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Om jeg ikke tar feil var det et lignende ønske her for en tid tilbake, men ble visst ikke noe av det. For min del er det greit så lenge jeg kan slå det av, ville bare vært plagsomt med en meny som dilter etter deg.

Lenke til kommentar

Det er jo såklart ikke umulig de høye herrer beslutter å faktisk implementere dette, men inntil den tid kommer kan du jo løse dette på klientsiden. Dersom du benytter en nettleser som støtter egendefinerte CSS-dokumenter, kan du jo stilere menyelementet slik at det er fiksert posisjonert og har heiser.

 

I FireFox kan du gjøre dette ved å navigere deg frem til profilmappen din og lage en ny fil med navn userContent.css. La den inneholde følgende kode:

/* 
* Av Kristian S. Stangeland
*/

@-moz-document url-prefix(http://www.diskusjon.no/) {
#colLeft {
 width: 180px !important;
 height: 100% !important;
 position: fixed !important;
 top: 0px !important;
 overflow: scroll !important;
 z-index: 1 !important;
}
#header {
 margin-left: 180px !important;
}
#footer {
 margin-left: 180px !important;
}
}

 

Når du så starter FireFox på nytt, vil menyen være i ro og, dersom skjermstørrelsen din ikke er stor nok, inneha heiser.

post-30454-1167012934_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Siden jeg har fjernet diverse saker fra #colLeft fra før så er overflow: hidden !important; bedre for meg, da slipper jeg scrollbarene som ikke er nødvendige i mitt tifelle.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...