Gå til innhold

hvilke klasser gjør mest damage?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror de klarer å pøse ut mer damage enn mages av typen Fire slik det ser ut atm..

7639630[/snapback]

Tviler jeg sterkt på, personlig.

7639722[/snapback]

Shamans har vel +5% damage, 5% crit, 100% crits, 2sec casting time, 3% hit -10% threat, 5% damage til (teoretisk sett, lightning overload), 105% mana, enda 3% hit, 43/5/13 specc.

Firemages har -0.5sec casting time, 40% av dmg over tid på crits (190% crits mot shamans 200%), +15% damage via scorch, -30% mana cost på crits, 3% mer damage given/taken, 6% firecritprosent, +10% damage, 3% firecrit til, +20% på under 20% folk, 15% mer spelldamage count på spells, 3% hit med fire/frost.

Skal poste større spreadsheet når jeg kommer hjem, satt å jobba med en i går.. skolen nå :(

Endret av Per-Stian
Skrevet

mest dmg har jo seff med gear å gjøre.

f.eks, en mage med fire build, pluss spelldmg, osv, kaster pyroblast , min har ivertfall crittet for over 3k og jeg hadde ikke noe spess bra gear.

men oxo en rogue med ambush vil jeg si lager bra dmg,

har sett mage på film hvor han critter 16k, vel største critt jeg har sett, var en gnome fire mage i pve

Skrevet
mest dmg har jo seff med gear å gjøre.

f.eks, en mage med fire build, pluss spelldmg, osv, kaster pyroblast , min har ivertfall crittet for over 3k og jeg hadde ikke noe spess bra gear.

men oxo en rogue med ambush vil jeg si lager bra dmg,

har sett mage på film hvor han critter 16k, vel største critt jeg har sett, var en gnome fire mage i pve

7639856[/snapback]

Blir vel det samme som shamanen som gjorde 25k Crit CH.

Skrevet

Spammer vel ikke Pyros som mage da? :p

Shamans har insane burst damage da..

LS + CL = 3.5sec cast, og om LO proccer er det meste dødt, iallefall i PVP.

Skrevet

Tror de klarer å pøse ut mer damage enn mages av typen Fire slik det ser ut atm..

7639630[/snapback]

Tviler jeg sterkt på, personlig.

7639722[/snapback]

Ok, her er noe jeg fiksa full fart, mulig jeg har oversett detaljer, isåfall si ifra..

Forutsetter ingen crits og ingen spelldamage..

Level 70 Fireball: 3sec

717-913

x113% = 810 - 1032 ~ 921 (playing with fire + fire power)

921 Fireball - 3sec.

1842 damage på 6sec. + 63 (Fireball dot) = 1905.

Level 67 Lightning Bolt: 2sec

563-643

x110% = 620 - 707 ~ 663 (concussion + lightning overload)

663 Lightning Bolt - 2 sec.

1989 damage på 6sec.

Skrevet (endret)

Hehe, bra jobba Per-Stian :thumbup:

Men det der var dog uten spelldamage, og jeg tror det er betydelig lettere for en mage å skaffe seg 400+ spelldamage, enn det er for en shaman, og på den måten vil mager skade mest.

Jeg tror også, at en firemage med 600 spelldamage+trinket, vil skade mye mer enn en shaman med tilsvarende stats, fordi fireball scaler bedre med gear på grunn av at spells med 3.5 sekunders castingtime får 100% av spelldamage, mens lightningbolt kun får (75%?)

Endret av Sindrelol
Skrevet
Hehe, bra jobba Per-Stian  :thumbup:

Men det der var dog uten spelldamage, og jeg tror det er betydelig lettere for en mage å skaffe seg 400+ spelldamage, enn det er for en shaman, og på den måten vil mager skade mest.

Jeg tror også, at en firemage med 600 spelldamage+trinket, vil skade mye mer enn en shaman med tilsvarende stats, fordi fireball scaler bedre med gear på grunn av at spells med 3.5 sekunders castingtime får 100% av spelldamage, mens lightningbolt kun får (75%?)

7655781[/snapback]

Såvidt jeg vet skal de ha samme dps fra spelldamage. Kan ta feil, da.

Og det er nok lettere for en mage å få spelldamage enn en Shaman.

Skrevet

I BC tror jeg nok ikke spelldamage blir noe problem for shamans, de får jo et spelldmg set, et melee og et healing set (t4,t5 osv?)

Så det tror jeg ikke utgjør store forskjellen.

Scalinga derimot, tror jeg gjør det.

Fireball får vel som alltid 100% av spell damage, mens LB som bare har 3 sek (uten talents) casting time får mindre, er ikke helt sikker på prosenten her.

En annen ting er jo talentet Empowered Fireball som er i fire treet til mages, som gjør at firball får 15% mer av spelldamagen din, altså 115% til sammen.

Uten spelldamage blir vel mages slått av shamans.

Med blir shamans slått av mages.

Eller?

Skrevet (endret)
Selv begynner jeg å få klokketro på at shaman har imba dps (burstdamage også, you name it)..

Shaman har mindre casting time, koster mindre per spell (kan reduseres av totem - ie. grønn = -15mana cost) enn en fire mage..

Draenei Shaman har vel ~25% spellcrit med 5/5 LB/CL crit, ToW og standard crit/crit fra gear.

7639630[/snapback]

Riktig riktig, helt enig om at shamans kan gjøre imba damage. Var i 10 mann UBRS i går og en venn av meg målte damage done. Med dual wield og 7/44/0 specc gjorde jeg mest damage av alle. En DPS warrior med OEB og fullt rank.12-13 set lå tett bak meg, og de fleste andre (Bl.a 2 mages og 1 hunter ( Hunter med High Warlords Recurve)) lå ganske langt bak meg. Selv bruker jeg High Warlords Cleaver i main hand og Frostbite i offhand. (Er ork så får 305 i axe skill og har + 3 % hit chance og får + 6 % hit chance med Dual Wield pga talents, så jeg misser så og si aldri) 22.5 % crit chance med agi totem og ca 900 attack power med strenght totem. Er ikke sjeldent at jeg ser en 700 + 900 + 1000 combo med Windfury med min 1H.

Sier ikke at jeg alltid ville ha mest damage done, men det er hvertfall ett eksempel da, og jeg har tidligere også vært top 1 på damage meter i flere instancer (Kan jo hende veldig mange er ofte AFK og sånt også). :)

Tis' is meh 2 cents.

Endret av BadBeer
Skrevet (endret)
Hehe, bra jobba Per-Stian  :thumbup:

7655781[/snapback]

Spelldamage:

100 spelldamage for shaman:

92 mer damage på Lightning Bolt i hovedgrunn. (3.0 sec cast uten talents) Vanlig LB 83 x 105% (concussion) x 105% (lightning overload)

100 spelldamage for mage:

130 mer damage på Fireball i hovedgrunn (3.5 sec cast uten talents) Vanlig fireball + empowered x 113% (playing with fire/fire power)

92/2 = 46 (100spelldamage delt på casting time)

130/3 = 43 (100spelldamage delt på casting time)

Hvis man ser her så gainer shaman 3 dps MER per 100 spelldamage enn en firemage.

Crits:

Shaman gainer 10% crit fra talents (Tidal Mastery + Call of Thunder), 6% hit (Elemental Precision + Nature's Guidance) og har i tillegg Totem of Wrath (3% crit, 3% hit).

= 13% crit og 9% hit.

Firemages gainer 9% crit fra talents (Critical Mass + Pyromaniac) og 3% hit (Elemental Precision)

= 9% crit og 3% hit.

Endret av Per-Stian
Skrevet
Du sammenligner EN spell og påstår at Shaman gjør bedre damage enn Mage? :p

7656653[/snapback]

Nuker du Fire Blast? Nuker du Pyroblast? Nuker du Scorch (greit, men mindre dps enn fireball)? Nuker du Blast Wave?

De fleste firemages bruker Fireball til å nuke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...