Gå til innhold

Program som skjuler at man er logget på


madgringo

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på om denne skulle i programvare eller i Windows.

Jeg har et problem, min familie avslutter hele tiden dataen fordi de har funnet ut at det går tregt for dem når jeg er logget på. På den måten får ikke jeg lastet ned noe(av lovlige demoer og freeware selvsagt:) ) fordi den blir avsluttet med en gang. Så jeg trenger et program som på velkomst skjermen, der alle brukerne står, skjuler at jeg er logget på og at det kjører programmer. Hvis det finnes en slik funksjon i Windows allerede hadde det vært fint om noen kunne fortelle meg hvordan jeg aktiverte den :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å bare skru av velkomstbildet? Du kan jo ha den klassiske "skriv inn brukernavn" boksen.

7561403[/snapback]

Fungerer det når det skal være 4 andre brukere på dataen?

edit: Jeg kunne gjort det, men det hadde vært enda bedre hvis det gikk ann å bare skjule at jeg var logget på :)

Endret av madgringo
Lenke til kommentar

De andre vil da ikke se at du er pålogget. De vil vel ikke se noen andre brukere i det hele tatt. Det fungerer på samme måte som med Velkomstskjermen, men trykker du Control - Alt - Delete får du opp flere alternativer enn vanlig. Blant annet "Lås maskin" også videre.

 

Du kan jo prøve :)

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve dette vbs-scriptet som du limer inn i notepad og lagrer som for eksempel skjulMeg.vbs .

 

On Error Resume Next

p = "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList\"

r = "REG_DWORD"

m = 0

bruker = InputBox("Tast inn brukernavnet du vil skjule.")

If bruker = "" Then

MsgBox("Brukernavn mangler!")

Else

p = p & bruker

Set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

WSHShell.RegWrite p, m, r

MsgBox(bruker & " er nå skjult på velkomstskjermen!")

End If

 

NB! Merk at scriptet endrer registeret, så for sikkerhetsskyld, ta backup av det først! For nå å kunne logge på selv etter at du har skjult ditt eget brukernavn på velkomstskjermen, klikk ctrl - alt - del 2 ganger, og du skal kunne taste inn ditt brukernavn og passord.

 

Hvis du vil tilbakestille, da kan du for eksempel med regedit ta "drill down" til "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList\" og der fjerne brukeren som scriptet har lagt inn.

Endret av backup
Lenke til kommentar
hvilemodus / slå av skjermen din så det ser ut som om den er av da? :)

7562208[/snapback]

Det hjelper ikke for de bruker jo dataen, da slår de den bare på igjen:P

Og det scriptet skjønte jeg ikke så mye av, er ikke så veldig avansert på pc. Men nå har jeg letet meg litt rundt ved brukerkontoer og slikt og jeg finner ikke hvordan man endrer "den klassiske skriv inn brukernavn boksen". Hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...