Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir ICE å overleve?


Anbefalte innlegg

Hvordan kan ICE overleve så lenge de blir å operere med kvoter?

 

De reklamerer med at de er så så mye raskerer enn 3G, men hva er vitsen med å være raskere når man ikke kan bruke dem til annet enn vanlig surfing?

 

De sier at det kun er ekstrembrukere som vil få problemer, men man er vel ikke ekstrembruker når man hører på nettradio eller vil bruke IP-telefoni?

Til det bruket så varer jaggu ikke kvota lenge.

 

Jeg, som mange andre har ikke tilgang til vanlig bredband og bruker dermed Netcom-Connect og kommer aldri til å gå over til ICE så lenge kvotene er der.

 

Jeg er på tur til å prøve ut Skype, men må få tak i en mikrofon (kan vel sette plugger på et vanlig telefonrør?).

Finner ikke ut hvor stor båndbredde som trenges, men testen fungerte utmerket.

Ser at kun GPRS ikke støttes, så regner da med at skal EDGE funke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ice er greit for de som ikke har tilgang på bredbånd¨, men skal bare lese nyheter og mail eller vent nå ti turer til vg.no så er kvota ferdig :dontgetit:

 

hadde netcom connect jeg også før må si det rett ut det sugde! isdn er mye bedre :thumbup: enest at der må du betale tellerskritt da :ph34r: hadde jeg vært deg hadde jeg gått over til ice :cool:

Lenke til kommentar
ice er greit for de som ikke har tilgang på bredbånd¨, men skal bare lese nyheter og mail eller vent nå ti turer til vg.no så er kvota ferdig :dontgetit: 

 

hadde netcom connect jeg også før må si det rett ut det sugde! isdn er mye bedre :thumbup:  enest at der må du betale tellerskritt da  :ph34r:  hadde jeg vært deg hadde jeg gått over til ice :cool:

7562719[/snapback]

Tjaa, jeg ligger nå i snitt på over dobbel ISDN-hastighet med NC. I tillegg så er jeg oppkoblet 24/7 til fastpris 499,- pr.mnd.

 

Det var etter at ISDN-regingen passerte 800,- mnd. og jeg i tillegg for det meste satt å tenkte på neste regning når jeg var på nettet (ikke noen hyggelig surfeopplevelse) at jeg gikk over til NC.

 

Det skal nevnes at det har vært en lang vei for å få den stabiliteten jeg nå har med NC.

Det begynte med et ubrukelig Huawei-kort og er til slutt endt opp med et Option-kort og retningsbestemt antenne.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at folk er frustrert over nedlastingsgrensen, er ikke helt glad i den selv, men skjønner det også. Tenk på om alle skulle sittet og laste ned for fult 24/7? Er tross alt ikke så stort frekvensområde de har til rådighet, og det dekker store områder så det blir mange på en sender. ICE er greit til sitt bruk, enkel surfing, sjekke mail og sånn når du er på farten. Men er ingen erstattning for en bredbåndslinje.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at folk er frustrert over nedlastingsgrensen, er ikke helt glad i den selv, men skjønner det også. Tenk på om alle skulle sittet og laste ned for fult 24/7? Er tross alt ikke så stort frekvensområde de har til rådighet, og det dekker store områder så det blir mange på en sender. ICE er greit til sitt bruk, enkel surfing, sjekke mail og sånn når du er på farten. Men er ingen erstattning for en bredbåndslinje.

7570177[/snapback]

Joda, kan skjønne at det er et alternativ til folk som er på farten, men jeg snakker på vegne av oss som ikke har tilgang på vanlig bredband hjemme. Dessuten så trenger man vel ikke så voldsom hastighet til "enkel surfing og å sjekke mail"?

 

Og myndighetene "skjønner ikke" at ICE ikke er ekte bredband og dermed blir ICE en sovepute siden de samme myndighetene har lovt at hele Norge skal få bredband innen 2007!

 

Setter man det på spissen så kan jeg jo laste ned hvilken som helst film gratis, ting tar bare litt tid :) Med ICE så blir det f.. så dyrt hvis man ikke er hjemme og stopper nedlastingen når kvota er oppbrukt...

Lenke til kommentar
Og myndighetene "skjønner ikke" at ICE ikke er ekte bredband og dermed blir ICE en sovepute siden de samme myndighetene har lovt at hele Norge  skal få bredband innen 2007!

 

Setter man det på spissen så kan jeg jo laste ned hvilken som helst film gratis, ting tar bare litt tid  :)  Med ICE så blir det f.. så dyrt hvis man ikke er hjemme og stopper nedlastingen når kvota er oppbrukt...

7570560[/snapback]

 

Meget enig. Myndighetene MÅ ikke tro at dette er en bredbånserstatning og stoppe utbyggingen for det.

Lenke til kommentar

hmm...hadde huawei kortet jeg så delte jeg nettet med andre maskiner fra laptopen :thumbup: må si nettet blei "litt" teigt når vi hadde lan her med 13stykker :tease: over til saken huawei kortet var ustabilt som f.... klarte ikke max belasting lenger en 5-10minuter før det mista kontakten....

 

har ennå ikke skikkelig bredbånd jeg da... :thumbdown: 2mbit radiolink... bra mitt på natta da det ikke er mange brukere på nettet.. :whistle: synes regjeringen kan få ræva i gir og bygge ut skikkelig bredbånd til hele norge jeg!! :ph34r:

Husk de beste politikerne er de som lyger mest.. :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg har slitt i et år med se gc85 pcmcia kort... antageligvis det samme som alle andre..

enkleste løsninga jeg har funnet hittil; skrot gc85kortet, putt simkortet i en nokiatelefon med edgestøtte, koble nokiaen til pcen og logg på.

 

med gc85 hadde jeg et "snitt" på speedometer.hardware.no på alt fra 20kbs til 60kbs..sjeldent eller aldri over.

 

når jeg satte samme simkort i min nokia 6280 og koblet denne med datakabel til pcen, så steg jeg til et faktisk snitt på mellom 170-205kbs.

da har jeg ikke fått målinger på under 170 og over 205kbs.

 

hvis dette er det beste sony ericsson har å tilby, så tror jeg heller jeg bruker opp en gammel nokiatelefon i året heller.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt Netcom Connect i snart to måneder og må si at jeg er veldig fornøyd. Jeg bor på et sted uten mulighet for ADSL og vurderte ICE, men valget ble tilslutt Netcom. Det har jeg ennå ikke angret på.

 

Jeg har stasjonær PC og kjøpte et USB 3G+ modem av merket Zadakom

( http://www.zadako.sk/Index.php?Category=pr...egoryID=1&ID=52 ). Jeg bruker kun den lille antennen som sitte på modemet. Det har hittill vært stabilt, og hastigheten ligger mellom 175 -210 kbps. Det er ikke dekning for 3G her, men EDGE fungerer fint.

 

Jeg har slitt med modem i snart 10 år og målte hastigheten til 37 kbps (selv om at det sto at det koblet til ved 52 kbps).

 

Jeg surfer hver dag og laster ned demoer på spill programvare mm, og 1G eller 2G som Ice har som max hadde ikke holdt lenge.

 

Ut i fra tester som er gjort av ICE tror jeg ikke hastigheten har biltt mye raskere enn Netcom Connect her jeg bor. Det som betyr mest for meg er at jeg kan laste ned så mye jeg vil. Om det tar 10 minutt eller 30 minutt å laste ned et program spiller mindre rolle, når det kan stå på 24/7/365 uten at det går telleskritt eller at det er begrensninger i nedlastingsmengden.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det ble satset på det 3G-nettet som nå blir bygget ut i Norge. Ned en maxhastighet på 384kbps er det ikke mye forskjell fra EDGE med max 236kbps. Flere andre land bygger ut HSPDA med en hastighet på 1800kbps ellar raskere.

 

Fremtiden er trådløs :thumbup:

Lenke til kommentar
hvis dette er det beste sony ericsson har å tilby, så tror jeg heller jeg bruker opp en gammel nokiatelefon i året heller.. ;)

7598192[/snapback]

Jeg får faktisk 300-350kbps med SE K800i, men bare 3G-dekning når den ligger i vinduskarmen (går fint med BlueTooth da) og ingen EDGE. Anbefales derimot ikke som en bredbåndserstatning! Tilbake til modem-dagene hvor det er vanskelig å ringe og surfe samtidig ;)

Lenke til kommentar
Jeg har nå hatt Netcom Connect i snart to måneder og må si at jeg er veldig fornøyd. Jeg bor på et sted uten mulighet for ADSL og vurderte ICE, men valget ble tilslutt Netcom. Det har jeg ennå ikke angret på.

 

Jeg har stasjonær PC og kjøpte et USB 3G+ modem av merket Zadakom

( http://www.zadako.sk/Index.php?Category=pr...egoryID=1&ID=52 ). Jeg bruker kun den lille antennen som sitte på modemet. Det har hittill vært stabilt, og hastigheten ligger mellom 175 -210 kbps. Det er ikke dekning for 3G her, men EDGE fungerer fint.

 

Jeg har slitt med modem i snart 10 år og målte hastigheten til 37 kbps (selv om at det sto at det koblet til ved 52 kbps).

 

Jeg surfer hver dag og laster ned demoer på spill programvare mm, og 1G eller 2G som Ice har som max hadde ikke holdt lenge.

 

Ut i fra tester som er gjort av ICE tror jeg ikke hastigheten har biltt mye raskere enn Netcom Connect her jeg bor. Det som betyr mest for meg er at jeg kan laste ned så mye jeg vil. Om det tar 10 minutt eller 30 minutt å laste ned et program spiller mindre rolle, når det kan stå på 24/7/365 uten at det går telleskritt eller at det er begrensninger i nedlastingsmengden.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det ble satset på det 3G-nettet som nå blir bygget ut i Norge. Ned en maxhastighet på 384kbps er det ikke mye forskjell fra EDGE  med max 236kbps. Flere andre land bygger ut HSPDA med en hastighet  på 1800kbps ellar raskere.

 

Fremtiden er trådløs  :thumbup:

7598364[/snapback]

Hvilken hastighet har du opp?

Lenke til kommentar
Jeg får faktisk 300-350kbps med SE K800i, men bare 3G-dekning når den ligger i vinduskarmen (går fint med BlueTooth da) og ingen EDGE. Anbefales derimot ikke som en bredbåndserstatning! Tilbake til modem-dagene hvor det er vanskelig å ringe og surfe samtidig wink.gif

 

Hehe, setter bare simkortet i min gamle 3510i, så kan jeg ringe samtidig som jeg er på nettet :tease:

Har fått opp til ca 400kbps med min SE K800i med 3G og bluetooth

 

nå er det heldigvis ikke 3G vi snakker om, men EDGE...huge difference ;)

finnes jo et utall 3g-løsninger som funker gris, men sånn som jeg har oppfattet det er det litt annerledes med EDGE.

 

det gamle Nokia pcmcia kortet var både tregt og ustabilt

hm, nå har ikke nokia -så langt jeg fant på hjemmesiden deres- noe rent 3g\edgekort..

det nærmeste jeg fant var det gamle D211 kortet deres, som er kun gprs..

kan ikke sammenlignes den heller.

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det ble satset på det 3G-nettet som nå blir bygget ut i Norge. Ned en maxhastighet på 384kbps er det ikke mye forskjell fra EDGE med max 236kbps. Flere andre land bygger ut HSPDA med en hastighet på 1800kbps ellar raskere.

 

Du kan spørre deg.. :roll: men trenden ser jo sånn smålig ut til å snu mot trådløs. Heldigvis :w00t:

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg har nå hatt Netcom Connect i snart to måneder og må si at jeg er veldig fornøyd. Jeg bor på et sted uten mulighet for ADSL og vurderte ICE, men valget ble tilslutt Netcom. Det har jeg ennå ikke angret på.

 

Jeg har stasjonær PC og kjøpte et USB 3G+ modem av merket Zadakom

( http://www.zadako.sk/Index.php?Category=pr...egoryID=1&ID=52 ). Jeg bruker kun den lille antennen som sitte på modemet. Det har hittill vært stabilt, og hastigheten ligger mellom 175 -210 kbps. Det er ikke dekning for 3G her, men EDGE fungerer fint.

 

Jeg har slitt med modem i snart 10 år og målte hastigheten til 37 kbps (selv om at det sto at det koblet til ved 52 kbps).

 

Jeg surfer hver dag og laster ned demoer på spill programvare mm, og 1G eller 2G som Ice har som max hadde ikke holdt lenge.

 

Ut i fra tester som er gjort av ICE tror jeg ikke hastigheten har biltt mye raskere enn Netcom Connect her jeg bor. Det som betyr mest for meg er at jeg kan laste ned så mye jeg vil. Om det tar 10 minutt eller 30 minutt å laste ned et program spiller mindre rolle, når det kan stå på 24/7/365 uten at det går telleskritt eller at det er begrensninger i nedlastingsmengden.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det ble satset på det 3G-nettet som nå blir bygget ut i Norge. Ned en maxhastighet på 384kbps er det ikke mye forskjell fra EDGE  med max 236kbps. Flere andre land bygger ut HSPDA med en hastighet  på 1800kbps ellar raskere.

 

Fremtiden er trådløs  :thumbup:

7598364[/snapback]

Hvilken hastighet har du opp?

7601196[/snapback]

 

 

Ca 100kbps

Lenke til kommentar
Og myndighetene "skjønner ikke" at ICE ikke er ekte bredband og dermed blir ICE en sovepute siden de samme myndighetene har lovt at hele Norge  skal få bredband innen 2007!

7570560[/snapback]

 

Selvsagt skjønner de det, de vil bare ikke betale for lovnadene og definerer "bredbånd" med viten og vilje slik at løsninger som ICE dekker de opp.

De samme myndigheten avskrev ADSL pga at dette ikke var bredbånd i ADSL-ens spede begynnelse da alt under 2Mbit/s symertrisk ikke kunne defineres som bredbånd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da ser det ut til at ICE allerede har begynt å skjønne at det ikke går å bruke kvoter.

 

Sakset fra deres sider:

 

"For at våre kunder i fellesskap skal får en optimal brukeropplevelse forbeholder vi oss retten til å varsle de som belaster nettet gjennom et meget stort nedlastningsvolum (kontinuerlig over 1 Gb/mnd for USB, 2Gb/mnd for WLAN). I praksis er det ingen riskiko for varsling så lenge brukeren ikke regelmessig laster ned for eksempel. Film – og musikkfiler via ICE. Om en storbruker ikke endrer sitt nedlastningsmønster etter varsling kan fakturaen øke for volumer over grensen ovenfor, alternativt kan kundeforholdet avsluttes. "

 

Dette er nå ihvertfall en start :)

Lenke til kommentar
Da ser det ut til at ICE allerede har begynt å skjønne at det ikke går å bruke kvoter.

 

Sakset fra deres sider:

 

"For at våre kunder i fellesskap skal får en optimal brukeropplevelse forbeholder vi oss retten til å varsle de som belaster nettet gjennom et meget stort nedlastningsvolum (kontinuerlig over 1 Gb/mnd for USB, 2Gb/mnd for WLAN). I praksis er det ingen riskiko for varsling så lenge brukeren ikke regelmessig laster ned for eksempel. Film – og musikkfiler via ICE. Om en storbruker ikke endrer sitt nedlastningsmønster etter varsling kan fakturaen øke for volumer over grensen ovenfor, alternativt kan kundeforholdet avsluttes. "

 

Dette er nå ihvertfall en start  :)

7743062[/snapback]

 

ser greit ut detta. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...