Gå til innhold

The 100 Dollar PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
går det ann å bestille noe sted?

7559448[/snapback]

 

Nope, det er en beta PC som er under utvikling :whistle:

7559486[/snapback]

 

Personlig hadde jeg syntes det hadde vært på sin rett om Bill Gates hadde fått en i julegave :whistle: ...han har visst vært imot dette geniale projektet helt fra starten av......imagine

Lenke til kommentar
Det har gått rykter (kommentarer på digg.com osv), om at vi skal kunne kjøpe en for $300, så vil du da sponse 2 personer i tillegg til at du får en selv. Hvis det blir noe slikt så er det noe jeg vil vurdere sterkt å gjøre.

7559528[/snapback]

 

Ca. 1900;- og så sponser du 2 pcèr....my kinda idea too :thumbup:

Lenke til kommentar
Han, dvs Microsoft har ikke vært imot dette prosjektet, men mot at OSet skulle være linux-basert; han mente visst at det måtte være et skikkelig OS på maskina..

7559523[/snapback]

 

 

Vel da kan han få en maskin som han kan prøve å kjøre Vista på :p

7559538[/snapback]

Det er jo det som er poenget, maskina vil bli langt dyrere viss den skulle kjøre windows (vista eller xp, mulig win 98 kunne vært aktuelt :p) pga hardware-krava som stilles av disse OSa. GNOME/KDE har forsåvidt like store krav som windows for å kjøre glatt, men som du ser på bildene* , kjører de et custom grensesnitt med lite overheat.

 

 

*: http://www.idg.no/produkter/maskinvare/pcer/article34936.ece

Lenke til kommentar
Det har gått rykter (kommentarer på digg.com osv), om at vi skal kunne kjøpe en for $300, så vil du da sponse 2 personer i tillegg til at du får en selv. Hvis det blir noe slikt så er det noe jeg vil vurdere sterkt å gjøre.

7559528[/snapback]

 

Ca. 1900;- og så sponser du 2 pcèr....my kinda idea too :thumbup:

7559552[/snapback]

Noen kilder på dette? (Kanskje det står i artikelen, leste ikkje skikkelig).

Hvis det da stemmer så er det noe jeg garantert kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
Han, dvs Microsoft har ikke vært imot dette prosjektet, men mot at OSet skulle være linux-basert; han mente visst at det måtte være et skikkelig OS på maskina..

7559523[/snapback]

 

 

Vel da kan han få en maskin som han kan prøve å kjøre Vista på :p

7559538[/snapback]

Det er jo det som er poenget, maskina vil bli langt dyrere viss den skulle kjøre windows (vista eller xp, mulig win 98 kunne vært aktuelt :p) pga hardware-krava som stilles av disse OSa. GNOME/KDE har forsåvidt like store krav som windows for å kjøre glatt, men som du ser på bildene* , kjører de et custom grensesnitt med lite overheat.

 

 

*: http://www.idg.no/produkter/maskinvare/pcer/article34936.ece

7559562[/snapback]

 

....jeg kjører "puppylinux" på en gammel pentium 2...no sweat..

Lenke til kommentar
Det skal vist være slik at Microsoft allerede kjører Windows på slike maskiner. Og det sies vist at SD-slotten ble lagt inn fordi Microsoft trengte mer lagringsplass for Windows.

 

Hvorfor ikke Windows dersom prisen holdes på samme nivå?

7559631[/snapback]

Fordi Microsoft garantert skal ha penger for å ha windows på de tipper jeg

Lenke til kommentar
Det skal vist være slik at Microsoft allerede kjører Windows på slike maskiner. Og det sies vist at SD-slotten ble lagt inn fordi Microsoft trengte mer lagringsplass for Windows.

 

Hvorfor ikke Windows dersom prisen holdes på samme nivå?

7559631[/snapback]

Fordi Microsoft garantert skal ha penger for å ha windows på de tipper jeg

7559637[/snapback]

 

 

...hørte jeg noen si lisens?....det er en meget god grunn til at Bill Gates er verdens rikeste..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...