Gå til innhold

GM Sverd eller dagger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det han kansje mener er også muligheten for å ha en offhand som ikke slår hvert 2.9 sekund, men hvert 1,8 sekund. Noe som passer mye bedre for rogues med tanke på poisons? :)

Skrevet
2 Sverd > 2 Fists. Du får muligheten til mer damage med sword specilization enn 5% crit.

7582674[/snapback]

Sword > Fist for en rogue vil jeg tro.

En rask off-hand proccer og gir et eksta-attack med MH-en :) Men 5% mer crit på Eviscerate er jo nice. For en warrior er i hvertfall Sword veldig likt med Axe (selv om Sword-spec skalerer litt bedre enn Axe) i PvP/PvE. Jo bedre crit-chance du har, jo bedre blir Sword Spec siden eksta-attacks kan critte oftere.

Skrevet

En combat rogue med to trege fists vil ha veldig høye sinister strikes og evisc. For å si det enkelt, si at du allerede har 20% critchance da, speccer du fists og øker til 25% critchance, tar du malice også øker det til 30%. Statistisk 30 crits på 100 slag er bedre enn 5x2 slag på 100 slag, det finnes også veldig lite bra gear som adder på denne, altså at du kan bygge videre på sjansen til flere slag, mens critchancen kan bygges veldig høyt opp. I tillegg kan begge av disse slagene med swords dodges, parryes, og misse. Jeg vil definitivt si at fists > swords, og ja skal være enig i at sverd ser bedre ut enn fists, men looks er ikke allt. Om du kunne specce og samle gear til å få flere angrep på samme slaget hadde saken vært en helt annen, da kunne man bygget det opp å fått 20% chance til å få 2 angrep på samme slag feks, da hadde sword specc vært imba, men akkurat nå vil jeg si at fists er det beste alternativet til swords. I tillegg har fists en meget høy sjanse til å resiste disarm, mens sverd disarmes lett, dvs at med fists har du fordel mot andre combat specced rogues og warriors.

Skrevet
En combat rogue med to trege fists vil ha veldig høye sinister strikes og evisc.

7587464[/snapback]

Du får like høye sinister striked med GM sverdet som med GM fisten. Og weapon damage har ikke noen som helst innvirking på Eviscerate damage, hvor har du dette fra?

For å si det enkelt, si at du allerede har 20% critchance da, speccer du fists og øker til 25% critchance, tar du malice også øker det til 30%. Statistisk 30 crits på 100 slag er bedre enn 5x2 slag på 100 slag,

7587464[/snapback]

Nei, 30 crits på 100 slag er ikke bedre enn 5x2 slag på 100 slag PLUSS 25 crits på de 100 slagene.

det finnes også veldig lite bra gear som adder på denne, altså at du kan bygge videre på sjansen til flere slag, mens critchancen kan bygges veldig høyt opp.

7587464[/snapback]

Skjønner ikke hva du snakker om med dette? Du trenger ikke "bygge videre" på sword spec for at den skal være bra. 5% til to angrep er statistisk sett bedre enn 5% til å critte.

I tillegg kan begge av disse slagene med swords dodges, parryes, og misse.

7587464[/snapback]

Og crits kan ikke dodges, parryes og misse? Meningsløst poeng.

Jeg vil definitivt si at fists > swords, og ja skal være enig i at sverd ser bedre ut enn fists, men looks er ikke allt.

7587464[/snapback]

Tja, de fleste synes at fist weps gjerne ser kulere ut enn swords da....

Om du kunne specce og samle gear til å få flere angrep på samme slaget hadde saken vært en helt annen, da kunne man bygget det opp å fått 20% chance til å få 2 angrep på samme slag feks, da hadde sword specc vært imba, men akkurat nå vil jeg si at fists er det beste alternativet til swords.

7587464[/snapback]

Du vet jo ikke noe om hva du snakker om. 5% til to angrep pluss 25% crit er statistisk sett bedre enn 30% til crit. De to angrepene kan critte, og om de ikke gjør det, gjør de likevel omtrent like mye damage som en crit (nå vet ikke jeg helt hvor mye mer damage crit gjør enn et vanlig slag, men regner med at det ligger på rundt 1.5-2.0 ganger så mye damage).

I tillegg har fists en meget høy sjanse til å resiste disarm, mens sverd disarmes lett, dvs at med fists har du fordel mot andre combat specced rogues og warriors.

7587464[/snapback]

Dette høres ut som tull. Kilde på dette? Ja, fists kunne ikke disarmes før, men det er kjempelenge siden.

Skrevet

Slik jeg forstår det får du +5% crit med evis med fistweaponspec. Dessuten, critter instant attacks oftere, som resulterer i flere 230% crits.

Sverd derimot har sjanse til ekstra attack, og mulighet for kjapp offhand som gir deg flere poisonprocs. Dessuten proccer swordspec alltid fra mainhand(slik det var før, antar det er slik enda), som gjør at en kjapp offhand ikke virker negativt inn på swordspec damage, men samtidig gir flere procs.

Hip som happ, men liker critchancen i pvp ettersom swordspec er nerfa utallige ganger for både warriors og rogues.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...