Gå til innhold

OCZ ATI crossfire minne - må ha crossfire?


andylove

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter mer RAM til min maskin. OCZ har laget noen sinnsykt fete RAM brikker som er ment i bruk sammen med crossfire oppsett, hvilket kommer i maskina mi etterhvert.

 

Spørsmålet er jo da, må jeg ha crossfire før jeg kan sette disse inn i maskinen?

 

link til brikkene

 

EDIT:

** This product is qualified to cas4 on ATI chipset motherboards. Other chipsets may need cas5 for the memory to run correctly

 

Fant denne teksten på OCZ sine sider om dette minnet. les mer her!

post-5508-1166799555_thumb.jpg

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg forstår så er det slik at dersom du har crossfire chipset så skal de takle cas4, med annet chipset må du kanskje bruke cas5 for å få det stabilt.

7556498[/snapback]

 

Jeg så det. Synd, for de brikkene var knallfete! Jaja, da får jeg heller satse på et annet type minne fra OCZ. Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Vel, du kan jo bruke dem fordi. Men her har du jo gode brikker, selv om de ikke er fra OCZ.

7556527[/snapback]

 

Det har jeg sett på. Sykt fine brikker. Litt stiv pris, men det må man vel regne med. Får selge unna PC5400 brikkene mine til en billig penge og skaffe meg de nye så fort har jeg mulighet til det.

 

Takk for tipset.

 

Forresten, så er jeg ingen ekstrem klokker, men de brikkene der skulle vel tåle litt deng?

 

Jeg har også titta litt på disse her om det ikke blir OCZ brikker. Veldig fornøyd med begge produsenter.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
dominator brikkene er bare 100kr dyrere enn brikkene du satte opp. Men hvis du ser på TWINXC4 PC6400 så har du og gode brikker.

 

Disse så jo og egentlig brukbare ut. Men Dominator er bare 50kr dyrere, så ville helt klart gått for dem.

7556580[/snapback]

 

Eneste forskjellen på Dominator og "vanlig" er jo kjøleløsningen. Så vidt jeg kan se i allefall.

Lenke til kommentar
Vel, du kan jo bruke dem fordi. Men her har du jo gode brikker, selv om de ikke er fra OCZ.

7556527[/snapback]

 

Det har jeg sett på. Sykt fine brikker. Litt stiv pris, men det må man vel regne med. Får selge unna PC5400 brikkene mine til en billig penge og skaffe meg de nye så fort har jeg mulighet til det.

 

Takk for tipset.

 

Forresten, så er jeg ingen ekstrem klokker, men de brikkene der skulle vel tåle litt deng?

 

Jeg har også titta litt på disse her om det ikke blir OCZ brikker. Veldig fornøyd med begge produsenter.

7556545[/snapback]

 

Jeg må bare si en ting: bryr du deg bare om utseenet på minnebrikkene, eller vil du ha ytelse og? Uansett, tilbake til topic ;) Jeg har et par med OCZ Platinum XTC DDR2-800 4-5-4-15. mine kjører på DDR2-920 4-4-4-12 atm. 100% stabilt.

 

OCZ Platinum XTC DDR2-800 4-5-4-15 De er heller ikke så dyre. I tillegg har de en "sykt fet" kjøler som du sikkert liker ;)

Lenke til kommentar
Vel, du kan jo bruke dem fordi. Men her har du jo gode brikker, selv om de ikke er fra OCZ.

7556527[/snapback]

 

Det har jeg sett på. Sykt fine brikker. Litt stiv pris, men det må man vel regne med. Får selge unna PC5400 brikkene mine til en billig penge og skaffe meg de nye så fort har jeg mulighet til det.

 

Takk for tipset.

 

Forresten, så er jeg ingen ekstrem klokker, men de brikkene der skulle vel tåle litt deng?

 

Jeg har også titta litt på disse her om det ikke blir OCZ brikker. Veldig fornøyd med begge produsenter.

7556545[/snapback]

 

Jeg må bare si en ting: bryr du deg bare om utseenet på minnebrikkene, eller vil du ha ytelse og? Uansett, tilbake til topic ;) Jeg har et par med OCZ Platinum XTC DDR2-800 4-5-4-15. mine kjører på DDR2-920 4-4-4-12 atm. 100% stabilt.

 

OCZ Platinum XTC DDR2-800 4-5-4-15 De er heller ikke så dyre. I tillegg har de en "sykt fet" kjøler som du sikkert liker ;)

7556651[/snapback]

 

Nei, du har selvfølgelig helt rett. Fett nok at brikkene er kule i maskina, men til syvende og sist er det ytelsen som teller. 4.5.4.15 er det OK? Nå har jeg mine PC5400 @ 4.4.4.12.

Lenke til kommentar
Vel, du kan jo bruke dem fordi. Men her har du jo gode brikker, selv om de ikke er fra OCZ.

7556527[/snapback]

 

Det har jeg sett på. Sykt fine brikker. Litt stiv pris, men det må man vel regne med. Får selge unna PC5400 brikkene mine til en billig penge og skaffe meg de nye så fort har jeg mulighet til det.

 

Takk for tipset.

 

Forresten, så er jeg ingen ekstrem klokker, men de brikkene der skulle vel tåle litt deng?

 

Jeg har også titta litt på disse her om det ikke blir OCZ brikker. Veldig fornøyd med begge produsenter.

7556545[/snapback]

 

Jeg må bare si en ting: bryr du deg bare om utseenet på minnebrikkene, eller vil du ha ytelse og? Uansett, tilbake til topic ;) Jeg har et par med OCZ Platinum XTC DDR2-800 4-5-4-15. mine kjører på DDR2-920 4-4-4-12 atm. 100% stabilt.

 

OCZ Platinum XTC DDR2-800 4-5-4-15 De er heller ikke så dyre. I tillegg har de en "sykt fet" kjøler som du sikkert liker ;)

7556651[/snapback]

 

Nei, du har selvfølgelig helt rett. Fett nok at brikkene er kule i maskina, men til syvende og sist er det ytelsen som teller. 4.5.4.15 er det OK? Nå har jeg mine PC5400 @ 4.4.4.12.

7556712[/snapback]

 

4-5-4-15 er ikke så veldig bra med tanke på at det er DDR2-800, men med tanke på at du kan på under 2 minutter sette dem på 900 Mhz (100Mhz overklokk) og 4-4-4-10 er ganske bra ;) (det er det jeg kjører dem på nå, med 2.3 i volt) De går høyere enn det og. hadde jeg hatt en vifte over dem, kunne jeg nok fått dem til å gå på 1000 Mhz.

Lenke til kommentar
4-5-4-15 er ikke så veldig bra med tanke på at det er DDR2-800, men med tanke på at du kan på under 2 minutter sette dem på 900 Mhz (100Mhz overklokk) og 4-4-4-10 er ganske bra ;) (det er det jeg kjører dem på nå, med 2.3 i volt) De går høyere enn det og. hadde jeg hatt en vifte over dem, kunne jeg nok fått dem til å gå på 1000 Mhz.

7557982[/snapback]

 

Hva slags timings og settings har du videre på ram og CPU? Jeg har en E6400 som det ikke er noe problemer med å klokke. Kombinert med P5B deluxe skulle det være muligheter for ganske bra klokk selv på luft.

 

Takk for svarene :)

Lenke til kommentar
Mine Corsair 8500 gjør DDR2 1060 på 4-4-4-10 med 2,25V :p Det er på P5B Dlx det og. Ikke noe problem å klokke langt på det kortet.

7558132[/snapback]

 

pent det da :p men det er litt dyrere brikker enn mine ;) jeg er storfornøyd med ytelsen på mine brikker, med tanke på at det er under 1 kr/mb. (betalte 1995 for ett sett med 2 Gb)

Lenke til kommentar
Mine Corsair 8500 gjør DDR2 1060 på 4-4-4-10 med 2,25V :p Det er på P5B Dlx det og. Ikke noe problem å klokke langt på det kortet.

7558132[/snapback]

 

pent det da :p men det er litt dyrere brikker enn mine ;) jeg er storfornøyd med ytelsen på mine brikker, med tanke på at det er under 1 kr/mb. (betalte 1995 for ett sett med 2 Gb)

7558264[/snapback]

 

Har kikket på dine brikker, og funnet ut av at det er to revisjoner av de brikkene. Den siste revisjonene har også 4.4.4.15 timings.

 

revisjonv 2

 

revisjon 1

 

Spørsmålet er jo da om jeg får tak i revisjon 2...

Men siden rev 1 ikke byr på problemer når det gjelder timings, 4.4.4.12, så er heller ikke dette noe stress.

 

Tenker jeg setter multiplier til 8*400 og brikkene da på 900mhz @ 4.4.4.12 med 2.1V. Det burde gjøre susen tenker jeg.

 

Hva er øvrige settings?

Lenke til kommentar

Rev 2: CL 4-4-4-15

(CAS-TRCD-TRP-TRAS)

Available in 1024MB modules and 2GB (2x1024)Kits

Unbuffered

Platinum Mirrored XTC Heatspreader*

Lifetime Warranty

1.9 - 2.1 Volts

240 Pin DIMM

 

Special Features

ATI CrossFire™ Certified

OCZ Enhanced Latency Technology

2.2V EVP**

 

rev 1: CL 4-5-4-15

(CAS-TRCD-TRP-TRAS)

Available in 512MB modules and 1GB (2x512)Kits

Unbuffered

Platinum Mirrored XTC Heatspreader*

Lifetime Warranty

2.1 Volts

240 Pin DIMM

 

Special Features

 

OCZ Enhanced Latency Technology

2.2V EVP**

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...