Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

For svak psu?


Anbefalte innlegg

Jeg har i 3 uker hatt problemer med min pc. Det begynte da jeg monterte vannkjøling for å redusere støy og kjøle ned cpu. Maskinen fryser, restarter, slår seg av etter å ha fungert et minutt, en time, to timer, starter ikke opp osv. Den fungerte perfekt før jeg demonterte den og satte i vannkjøpling. Det er ingen lekkasjer, selve kjølingen fungerer godt.

 

Jeg tenkte det var hovedkortet, og byttet det i et nytt. Det fungerte bra helt til i går (systemet hadde da kjørt feilfritt i hele 2 dager), da begynte problemene igjen.

Det ser ut til at systemet er sensitiv på bevegelse og "trykking" på hardware. I går skulle jeg sette i en skjermkabel og da restartet systemet. Med det nye hk'et så slår maskinen seg bare av og vfd displayet fryser (det slukker ikke slik det ville ha gjort hvis jeg hadde slått av på vanlig måte).

 

Jeg har en vifteløs 350W strømforsyning som jeg nå mistenker for å skape problemene. Jeg har tidligere flere ganger formatert og reinstallert XP, uten å legge inn andre drivere enn til hk'et, så driverproblemene anser jeg som ute av verden.

 

Bruker Everest for å sjekke temp mm, og der ser jeg at 12V viser 11,67 og 3,3V viser 3,2. Har dette noen betydning? Tror heller ikke at den leverer mer en 14 A.

 

Jeg har i alle fall bestilt meg en Mist 500W psu, men siden det er jul og allting tar det vel en uke ++ for den kommer.

 

Systemet består av Asus K8N Nforce3 sokkel 754, A64 3400+ cpu, Geforce 6200 skjermkort,Corsair Value DDR 400 ram, 2 hdd, PVR150 tv kort, NEC dvdbrenner, Nautilus vannkjøling, 2 vifter.

 

Systemet fungerte som sagt fint før jeg koblet på vannkjølingen, mulig ikke psu'en tålte den ekstra belastningen?

Endret av Penol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...