Gå til innhold

Feilmelding i IE7

awesnes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lastet ned IE7 fra den engelse/amerikanske siden i stad (fant ikke noe på den norske siden), installerte den og tror alt gikk som det skulle. Omstartet maskinen og skulle teste ut litt. Fikk norsk versjon forresten alikevel.

Men når jeg skriver opp en adresse i adresselinjen kommer det opp en popup hvor det står

"Den forespurte oppslagsnøkkelen ble ikke funnet i noen aktiv aktiveringskontekst"

Har søkt litt, men fant ikke noe. Tittet litt på kundestøttesidene til MS under IE7 og fant følgende (Sikkert ikke svar på problemet i det hele tatt men..)

#

Spørsmål: Favorittwebområdene mine lastes ikke inn på riktig måte, eller det ser ut som de ikke fungerer i det hele tatt i Internet Explorer 7. Hva må jeg gjøre?

Svar:

Hvis du kommer til et webområde som ikke gjenkjenner Internet Explorer 7, er det opprettet et nytt verktøy som kalles User Agent String Utility, for å hjelpe deg med å løse problemet. Verktøyet består av en liten kjørbar fil som åpner en forekomst av Internet Explorer 7 som etterligner Internet Explorer 6 ved å sende brukeragentstrengen for Internet Explorer 6. Det inneholder også en mekanisme for å rapportere webområder som skaper problemer, til Microsoft, slik at vi kan følge opp eierne av de berørte områdene. Last ned verktøyet her.

Gjorde dette, men hjalp ingenting. Men det som er litt pussig er at hvis jeg legger inn en side jeg ikke får lov å gå inn på som startside, kommer jeg inn på denne etter en restart. Og hvis jeg f.eks har vg.no som startside kan jeg surfe på hele siden uten problemer, men hvis jeg taster inn dagbladet.no kommer samme melding opp. Litt pussig.

Noen som har noen innspill?

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...