Gå til innhold

Ny 20" skjerm, widescreen eller ikke


trygveaa

Anbefalte innlegg

22" ws skjermene er jo større, men ikke så mye. Også har de mindre oppløsning, og altså større piksler. Sammenlignet med denne sonyen kommer de nok også til kort på bildekvaliteten, selv om de nok er noe raskere.

 

Og så er det kun videoseven sin i lekeplast som koster like lite.

7568848[/snapback]

 

For det første, så er oppløsning like stor som på en 20" WS.. At det er større piksler

er riktig, men du ser ikke dette for du kommer mindre enn 15 cm nær..så hva er vitsen

med å ergre seg over noe som i praksis ikke er noe problem?

Bildekvaliteten er sikkert ikke verdens beste, men den kan ikke være så gale..

Jeg bare kom med et forslag, se heller på de positive sidene, i stedet

for å bare fokusere på hva som er dumt med "noe annet".

 

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første, så er oppløsning like stor som på en 20" WS.. At det er større piksler

er riktig, men du ser ikke dette for du kommer mindre enn 15 cm nær..så hva er vitsen

med å ergre seg over noe som i praksis ikke er noe problem?

Bildekvaliteten er sikkert ikke verdens beste, men den kan ikke være så gale..

Jeg bare kom med et forslag, se heller på de positive sidene, i stedet

for å bare fokusere på hva som er dumt med "noe annet".

 

Petter

7568929[/snapback]

 

Nå er det jo først og fremst sonyen det er snakk om her, og den har bedre oppløsning osv. Greit nok at grovere piksler ikke er noe problem i praksis, men vil egentlig si at så lenge pikslene er så store som de er på lcd skjermer til stasjonære, er høyere oppløsning en større fordel en ren størrelse. Det er jo oppløsningen som bestemmer arbeidsflaten du får.

 

Hvem vil bruke 3700 kroner på en skjerm som ikke har bra bildekvalitet?

 

Positive sider?

Formatet passer bedre til film, større areal og mindre responstid.

 

Synes de er mindre viktigere enn lavere pris, bedre innsynsvinkel, ingen backlight bleed, større oppløsning, bedre farger, tettere piksler osv...

 

Rett mnok har jeg sikkert ikke tenkt på alt, men var så mye lettere å komme på fordeler med sonyen.

Lenke til kommentar

Sitter nå her med en LG 20" Widescreen og kan jo kommentere på hvordan denne fungerer.

 

Den er en herlighet når det gjelder fargegjenngivning og svart farge, jeg gikk rett over fra en 19"Crc fra Viewsonic og kan absolutt si at den er på lik høyde med denne.

 

Skalering når man spiller spill i lavere oppløsning en ikke native går også som en drøm, det blir heller ikke noe merkbart etterslep i spill sån som for eksempel fear, gothic 3, Need for speed underground, Doom3 som er de spillene jeg har fått testet nå i farten.

 

Mener selv at widescreen er en utrolig fin opplevelse om du går fra standard 19" eller 17" da filmene kommer til sin rette på skjermen.

 

Foten er det som trekker ned og et noe kronglete plassering av menysystemet, men det gjør da jobben sin.

 

Anbefales, og det fra en som var veldig skeptisk til lcd i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Kan jo nevne NEC 20" LCD MultiSync 20WGX2 Gaming

 

Er selv nettop blitt eier av en slik skjerm og jeg må si meg kjepefornøyd, utrolig bra bildet med flotte farger og null etterslepp

Jeg spiller en del css og var litt skeptisk i forhold til etterslepp men kan ikke klage, også fett å spille med 20WS@1680x1050 :D

 

Den blir kanskje litt i det dyreste laget(4995), men anbefales.

(AS-IPS panel 6ms)

Endret av ds.nitram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...